Inlägg från: SaramedM |Visa alla inlägg
  • SaramedM

Aga?

majess skrev 2009-09-28 22:24:07 följande:
    Vart i himmelens namn står det att det är den enda form av aga som får diskuteras här i denna tråden??? Står det att :här får enbart diskuteras aga som finns registrerat i brottsbalken??? Njae tror icke det
    Visa mig vart i brottsbalken det står att amning är aga?

Nej just det, och det är inte aga
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-28 22:26:12 följande:
    MEN om man har ett barn som aldrig sover.... kolik eller kanske inte har en partner... oj då vad gör man då?en ensamstående mor med ett kolikbarn kan inte göra så mycket annat än att ibland få lägga ifrån sig ett "skrikande" barn och göra annat för att skingra tankarna och få mera ork.....Varför förresten trösta ett barn som blir argt för att de inte får som de vill?Men om ja får en lönespec av chefen och inte får den lön ja ville ha och blir lessen tror du chefen sätter in en "tröstsumma" då eller "AVLEDER" mig från det? Nä du! Jag får ta de som det är och därmed basta.. samma sak med ett barn.. får de inte som de vill och blir arga och börjar tjura för att de inte får som de vill så får de gå in på rummet och tjura klart för ja vill då inte höra på't!
    Om man har ett barn som aldrig sover så hjälper man det barnet, och fortsätter tills barnet fått hjälp
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-28 22:26:50 följande:
    Så det kallar du att kränka? men att hoppa på föräldrar som efter bästa förmåga som möjligtvis daskar sitt barn på handen(vilket jag vet bestämt inte leder till straffpåföljd!!!) är det inte????Det är DU som får lära dig att ta en diskussion ordentligt.
    ja det är ett brott och kände jag den som skrev det skulle jag anmällt det
    Det kallas förtal och pedofeli är ett grovt brott och inget man bara slänger ur sig
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-28 22:31:43 följande:
    Nej men då får hon ej heller förtala mig heller.. som att anklaga mig för barnmisshandel..... OK?(visserligen var det i en annan tråd men detta är typ fortsättning på den tråden då den förra är nerstängd)
    Visa vart jag har gjort det tack då
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-28 22:37:27 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-28 22:33:08 följande:
    Låta mitt barn skrika bla.....skickat in barnet på rummet om de ej lyssnar..... putat barnet ifrån mig om det bits, nyps, rivs eller slåss...Ja de finns mycket som "saramedM" har ljugit ihop att jag gjort!
    jag har inte ljugit ihop nått alls om dg
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-28 23:07:16 följande:
    Gör sig ett barn mer förtjänt av att bli i tvingad tutten i käften och bröstmjölk i 4 år....??Hallå det finns väl MAT som barn bör äta från 1 år iaf! Och det är runt året som majoriteten av de flesta slutar amma.Stackars barn som endast måste leva på bröstmjölk i 4 år och inte får smaka annat gott eller ja iaf skippa välling på kvällen för att få bröstmjölk istället?Det är VIDRIGT att en 4 åring ska suga på mammans bröst!
    Oj knner du ett barn som enbart ammats i 4 år!
    det gör inte jag
  • SaramedM
    Plutteli skrev 2009-09-29 09:48:38 följande:
    Inte jag heller, men känner två stycken som enbart ammats i 2 år, den ena är 5 år idag och en charmknutte, den andra över 50 och som vilken man som helst
    jag knner ett barn , han var sjuk och kunde inte behålla annan föda
    alt hade varit sond
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-29 13:16:59 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-29 13:04:29 följande:Ja va bra att du anser att du är så perfkt då....Min ettåring eller ja snart två... kan ja inte ge en kniv för de skulle sluta med blodbad så det tänker jag inte ens försöka... ja tycker inte barn i den ålder har med knivar att göra..... det tycker JAG är brist på tillsyn för man ska ju skydda barnenn från skadliga saker och en kniv är DEFINITIVT vass.....Med andra ord så låter du din dotter på 1 år använda kniv?Herrejösses asså.... galet....Ja självklart kan ja avbryta och ge min dotter kritor och papper när ja pratar med en väninna men inte för att dottern ska avbryta tusen ggr.... utan då får mitt baarn sina kritor och papper och får sitta still vid bordet och rita.... mamma kan då prata vidare....Om sedan mitt barn vill att ja ska titta på varje streck hon gör och jag hör orden "mamma titta" 300 ggr på en minut då är det väl klart att ja säger ifrån.Jag pratar mitt barn ritar.... jag kan kolla när teckningen är färdig och prata om den då vad den föreställer osv..... men under tiden så får mitt barn rita själv och jag får prata så blir alla nöjda och glada...Och förresten... jag vill inte ha en 2 åring och en 1 åring i köket när ja lagar mat.. för att de är risk att de bränner sig, jag råkar spilla på dem, ja kanske råkar trampa på dem mm.... nä då får de vara i alla andra rum UTOM köket.... barngrind funkar alldeles klockrent!Nä aldrig att ja sitter och skiter med toa dörrn öppen så skiten sprids i hela huset aldrig! det får stå för DIG!
    ja det finns ju olika sorters knivar! "lilleman" är en sort som en snart 2 åring def kna använda, den är inte vass

Ett barn kan röra med en slev, vispa,ta fram saker

varför kan inte barn och vuxna göra saker tillsammans?
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-29 13:23:21 följande:
    det där va ett påhopp och kommer omedelbart rapporteras till fl......du vet inte alls hur jag är...Jag är inte arg på barn men de ska hålla sig på mattan,,,, dvs lyssna och respektera andraJag är aldrig elak mot barn och kommer inte vara det heller... eller om man vill kalla det elakt att säga nej till ett barn om något ja DÅ är jag det varje dag men inte på annat vis....Jag ser inte ner på barn men ja ser ner på morsor som inte kan uppfostra sina barn till snälla trevliga barn som kan vara med utan att bråka, skrika, slåss och grina för att de inte får sin vilja igenom!Nej barn är inte mindre värda men det ska lyssna på sina föräldrar och rätta sig efter de regler man har i varje familj!Jag är heller inte avundsjuk men jag är EMOT att barn ska få som de vill och få göra som de vill bara för att de just är barn! Jag tycker inte om att de inte ska följa regler som andra måste göra och jag tycker heller inte om att så många anser att barn ska få med privilegum än alla andra.. rätt ska va rätt.,.. de regler vi vuxna måste följa ska barnen följa,,,, dvs inte slåss, inte bråka, inte gapa och skrika för att vi inte får som vi vill, inte ta saker från andra mm.Hur skulle de se ut om ja la mig ner i affären på golvet och grina för att ja inte får en klubba eller tablett ask när ja vill... om min man säger... nej min fru inte godis idag!
    Hålla sig på mattan! vilket hemskt uttryck, det är inte små monster vi pratar om utan människor som du har en relation med
    Du är emot att det är olika regler för barn och vuxna, det är ju absurt
    Barn är barn, de utvecklas, klart att det är olika regler
    om en ettåring lägger sig ner på golvet i affären tar man barnet under armen och går ut
    jag garanterar att barnet växer ifrån det

jag vill varken ha barn eller man som lyder mig blint
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-29 13:32:13 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-29 13:22:47 följande:Nej de blir inte utestängda de får helt enkelt vänta med att vara med tills jag anser att de klarar det.. dvs kanske runt 3-4 år då man kan förklara för dom och tala om hur saker ska va och vad som är farligt mm... det är ju då de förstår bättre,,, min son på 2 skulle inte förstå att en kniv använder man till maten utan den kommer han springa iväg me och göra annat tok med... och min dotter som snart är 1 är inte intresserad hon ska bara titta på alla knappar och ljus och lampor.... att ge henne en kniv vore oxå ganska oansvarligt!Nä inga knivar slöa eller vassa för mina barn inte.Såna farliga leksaker undviker ja helst..däremot hör och häpna så får min son hjälpa till i köket och vet ni vad han får göra? Han får plocka ur och i diskmaskin, starta den, han får hjälpa mig att sopa eller dammsuga om han vill det, han kan få hjälpa till att duka (dock har han inte velat det än)Men det är jag som sköter knivarna och andra farliga saker...
    men en barnkniv är inte en farlig leksak! Vad använder dina barn när de ska äta?
Svar på tråden Aga?