Inlägg från: MyPlace |Visa alla inlägg
  • MyPlace

vi i linköping 1

ser att n pratar om den eviga vikten här väger man då typ 35 kg mer än vad man ska göra, men har ingen ork att bry mig... får på mig de kläder ja trivs i och har en man som älskar mig för den jag är.. och har fått 4 underbara barn.. vad mer kan man begära liksom,, är ute och går varje dag sitter typ aldrig stilla så har tröttnat skapligt på de här med vikt..

Kommit hem från mormor och morfar för en stund,med en febrig Arvid igen *suck* inget annat fel på honom i stort sätt så blir att söka vc på måndag om de inte ger med sig.. Liam hade de jätte kul på kalaset, och sj råkade ja på klähuset och fixade ett par gympaskor till Arvid för halva priset.. ibland kan man göra kapp där...

Nu är snart maten färdig här, blir kykling ,ris och b-sås gud så gott, efter de blir de mys med barnen , ska titta på en film har de betsämt

• MyPlace
    Marayah skrev 2009-09-19 18:11:41 följande:
    Jag har med ledsnat nu för det funkar inte ändå.. Men de e sant, man har ju sitt på det torra redan. Här ligger det en stek inne i ugnen. Ska till o fixa lite pommes och vitkålssallad med. Ikväll ska vi spela kort med Lina och Sandi. Hoppas alla får en härlig kväll.
    mm, ingen man gör får ju kg ner i vikt.. synd att vi inte bodde grannar för då kunde vi peppa varandra...

låter gott med stek hälsa kortspelarna
    playmate86 skrev 2009-09-19 18:27:30 följande:
    här är det china mat som gäller i kväll har stek nudlar och håller på att fritera kyckling och räkor....

mm, tyvärr ingen som ja gläda åt är för kräsen i maten.. hoppas allt är bra med er och bebis
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-19 18:35:37 följande:
    Här blev det tacos.. Jag har 10 kg för mycket (15 enligt mig för jag vill väga som jag gjorde när jag var 15). Har inte orkat ta tag i det under sommaren eftersom då vill man ju njuta av mat o sånt. Men ska börja nu..tycker att jag är alldelles för tjock. Visst, jag har oxå mitt på det torra o två underbara barn, men vill för min egen skull gå ner i vikt så jag kan må bättre psykiskt.
    ja ja skulle göra allt för mitt egna självförtroende och komma ner i vikt, men mår bara dåligt av de så tar de som ja kommer ställer mig på vågen när ja känner för de...typ
    Familjetrollet skrev 2009-09-19 18:46:28 följande:
    mums.kyckling är så gott ang vikten så måste jag ner i vikt.är livrädd för att få diabetes 2.både min avlidna farmor och min pappa hade/har det. men fy vad svårt det är att få bort 10 kg.
    Ja de är ju inget man vill ha, kan göra 2 saker åt de el ja fler men äta sunt och motionera mkt så funkar de nog..

hihi kyckling har vi välldigt ofta för då de är karls favorit
  • MyPlace
    Noblesse skrev 2009-09-19 19:31:31 följande:
    Förstår att det måste vara jobbigt det där med vikten. Själv har jag haft turen att gå ner alla mina graviditetskilon innan denna graviditet (19 kg) men det stod ett bra tag på 5 kg+. Jag är inte överviktig men jag känner mig och är dessutom sjukt otränad och det känns denna graviditet, att bära runt på en snart ettåring med lite foglossning känns inte bra för ryggen. Måste verkligen göra nått för att bli starkare i ryggen. Vi har också ätit middag nyss, här blev det kyckling med pasta och örtsås med soltorkade tomater, väldigt gott kan jag säga
    Ja du, här är inte ryggen den bästa heller efter 4a grav, så måste försöka på nåt sätt att stärka den...

Det lätt inte dumt de heller
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-09-19 19:34:37 följande:
    Hej på er! Ser att ni startat en annan linköpingstråd! Jag kommer nog skriva lite smått här så får vi se vad som händer, ni vet ju hur det gick sist. Jag har fullt upp med mitt arbete och familjen. Arbetar just nu heltid men kommer gå ner till 75% eftersom Peter får vara kvar på jobbet Nathalie har nu gått på förskola i ca 1½ månad. Inskolningen gick inte som förväntat så hon går nu på en annan förskola. Anledningen till att vi bytte förskola vill jag inte tala om här. Hon trivs utmärkt på den förskola hon går på nu Ser att ni har pratat shopping, dags att börja köpa julklappar snart Vad ska ni pyssla med i helgen?
    Ja du, julklappar ska börja köpas lite smått nu, för de är 2 födelsedagar i november oxå ..

Så skönt att Nathalie trivs på den nya förskolan.. Här ska Alma börja dagis den 12 okober och hoppas hon kommer trivas , dock bara 8-11 tid, men ska fortfarande stå i kö till de andra dagiset där man får välja mer sj tider..
    Marayah skrev 2009-09-19 19:45:37 följande:
    Puhh!! Vilken kondis man har då. Har busat lite med vovvarna på baksidan. Men så har ju inte maten fått sjunka heller. Haha! Malin: Ska hälsa..

typ inte, fast man inte sitter stilla på dagarna alls ibland..
  • MyPlace
    dinana skrev 2009-09-19 20:56:23 följande:
    Fick precis höra att någon stulit lampor från vår bil.... grrrr.... fan vilket område man bor i... kan folk inte skilja på vad som är rätt och fel här eller????? Känns som det börjar bli dags att flytta härifrån. Någon som vet om något bra ställe att flytta till...
    men fy attans då, låter inte alls bra, tror stöld finns vart man än bor tyvärr.. hörde på p-radion när vi satt och åt att en 12 årig flicka vart jagad av en äldre dam på skattegården i skägget... förstår er oro för barnen när ni är ute... skulle aldrig klara ev att bo där..Hoppas du hittar nåt bättre snart
  • MyPlace

Nepp nu säger ja god natt för idag, imorgon är en ny dag.. har inte Arvid feber kanske han och ja ska ta bussen in till stan, men tror inte på de..

Magnus ska ta de större barnen till sviestad på barnens dag som är där ute i helgen..

nattnatti

• MyPlace
    Marayah skrev 2009-09-19 22:59:33 följande:
    Den där p-radion e bra skit minsann. Här är det minsann lugna gatan. De enda som är, är väl de eviga rånen på pressan. Annars så märker man inte alls av något. Men de lär väl vara ett jädrans liv imorgon i hela skägget då det är Bajram(fastan slutar, så alla muslimer har högtid).. Tror nog att det är så olika på tillfällen, olika platser på olika gator.
    HIHI, nej då inte.. man hör de mesta och inne i stan med .. kalas bra..
    Familjetrollet skrev 2009-09-20 08:19:09 följande:
    sänder honom lite fler krya på dig kramar
    Kan behövas, tempen stod på 38, 2 nu på fm.. Så imorgon blir de ringa vc
    playmate86 skrev 2009-09-20 09:45:35 följande:
    god morgon... här är det trötthet som dominerar.. grannarna hade fest till två i natt fick ringa både störningsjour (4gånger) och sen även polisen en gång inte klokt att folk inte kan visa hänsyn... de stod i trappen och skrek som fan och hade fönster öppna så det hördes rejält utanför med så grannar i trapphuset brevid och runt om stördes och ja var allmänt respektlösa... är skapligt trött just nu ska till min praktik och jobba mellan 14,00-21,00 så det kommer bli väldigt väldigt spännande,,,,
    Ger dig styrkekramar så du orkar med jobbet ikväll, får se till att vila mkt tills dess. måste tänka på lille wincent..
  • MyPlace

Fy faan vad skönt... idag är de ingen måste dag...har bara Arvid hemma just nu sovande igen.. ja lyssnar på musik och surfar faan ibland är livet härligt. Olivia är med syrran på folkrace.. Magnus är i stan på barnen dag på sviestad..

Så får se vad Arvid och jag ska hitta på blir väll en mysar dag då han har feber fortfarande.. så imorgon ska vc allt få veta vad dom lever för

• MyPlace
    dinana skrev 2009-09-20 10:15:01 följande:
    haha, nej tack, vi skall långt bort från skäggetorp. Lambohov, nja, är lite tveksam till det... men det blir ju nära till jobbet för sambon dock. Han jobbar ju i Mjärdevi. Tittade på en lägenhet där för ett tag sedan, i Mjärdevi då alltså... fast sambon var inte glad i att flytta dit.
    Om du inte vill bo kvar o skägget och han i mjärdevi, så är ju mitt emellan Lambohov ,valla och T1
  • MyPlace

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-20 10:43:43 följande:

Båda mina barn har så mycket kläder så jag nästan skäms. Är ju för att jag är så shoppingtokig! Så fort jag är på stan så måste jag köpa nåt iaf o det ska ju vara rättvist så då får båda barnen en ny tröja eller byxor eller vad det nu är. Leos garderob är så full så det inte går att stänga dörren ordentligt o Vincents byrålådor är såå fulla så de har gått sönder flera ggr o man får verkligen ta till våld för att kunna stänga. Shit alltså, sen finns de som inte ens har några kläder alls på kroppen, då skäms man lite över sitt shoppingbehov..
    Ja synd var att Arvid växte ikapp så fort, annars hade ja fortsatt köpt av dig..
  • MyPlace

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-20 17:00:33 följande:

Ja, det var synd, men Vincent är ju en smalis
    ja men ack så go och arvid en knubbis och ack så go han med
Svar på tråden vi i linköping 1