Inlägg från: MyPlace |Visa alla inlägg
  • MyPlace

vi i linköping 1

Familjetrollet skrev 2009-09-20 19:01:06 följande:
    god kväll allesammans.här skule vi äta korv med bröd.kommer hem och öppnar korven och ser att den är grön! trots att den ska gå ut om 4 dagar tur att man har mer snabb mat i frysen hoppas alla har haft en bra dag.här har vi tagit det lugnt i veckan ska jag börja sy för fullt.ska bli många mössor,klänningar mm
    men fy då.,. tur de gick och lösa med maten iallafall.. ring och säg till leveratören så kan ni får ut nåt på de..

Här har vi ja och la familja haft besök av goa vänner .. färgat om håret igen och ätit mat tillsammans, så mysigt alltså...

Barnen ville inte vara kvar i stan så länge så de kom hem straxr förre halv 2..

Nu sitter de i soffan och tittar på Boot och Eliot innan de är lägdags..
  • MyPlace

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-20 19:53:22 följande:

Det är så sant
    Hade du tid för fika i veckan?? el har du fullt upp med studier..
  • MyPlace
    Marayah skrev 2009-09-20 21:04:25 följande:
    Jag har tid för en fika om inte annat.
    de förstod ja väll

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-20 21:05:23 följande:
    Vi kan ju fika ihop
    Klart vi kan fika ihop

vill in och andas linköpings luft ju
  • MyPlace

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-20 21:11:46 följande:

Jag kan bara torsdag som sagt, hoppas ni kan då
    har tandläkar besök på fm kan nog bli lite stressigt för de är föräldrar möte på kvällen med ..
  • MyPlace

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-20 21:20:07 följande:

Vad synd Jag skulle kunna imorgon efter 12, men det är kanske för nära inpå?
    Ja de var de ju f*n men inget att göra åt.. mm , ja de blir de nog allt de med..

men får vänta lite , de kommer ju fler tåg ju..
    LittleMee skrev 2009-09-20 21:25:32 följande:
    Nu har vi varit och tittat på en lägenhet i Berga. Vi var den tredje som hade tittat på lägenheten men han som bor där nu tror att vi får den även om de andra har högre poäng. Ena stollen hade för höga tankar om Sverige. Lägenheten kostar mer än vad soc har satt för maxgräns på hyra men han ville ändå ha den. Den andra fick inte för frugan för att det var nån parabolskugga i det området så de inte kunde se kanaler från hemlandet. Området verkar lite lugnare än på Luftvärnsgatan men det kändes ändå inte rätt... Sambon sitter och kallar mig för "smygrasse", tror han har missat vad för färg på håret jag har .
    Känns de inte bra ska ni ju inte ta den, måste ju kännas hundra liksom.. så ni inte behöver flytta igen sen om de blir otrevligheter i området..
  • MyPlace

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-20 21:43:00 följande:

Myplace: Det var ju väldigt synd. Men veckan efter denna som kommer, så kan jag nog alla dagar.
    Då får vi försöka då istället, hade ja haft körkort kunde ja ju kommit in efter tandläkarbesöket på tors, men nu är ju inte fallet så, du får flörta med maria så kanske ni kan komma hit och lukta åtvids doft istället
  • MyPlace
    Marayah skrev 2009-09-20 23:28:02 följande:
    Känns nog lite så faktiskt. Men sen så målar man upp den bilden så brukar det ju oftast kännas så.
    Då är vi faktiskt lika på den fronten... är inte ett dugg kul att känna så..
  • MyPlace
    Familjetrollet skrev 2009-09-21 08:07:11 följande:
    god morgon hoppas lillen mår bättre idag
    Morrmorrn...

Jo lite bättre är han har inte kollat febern idag men känns lite varm, men 1 tand har spruckit fram så nu har han 8 tänder den lilla fisen..

Håret är rött/svart , bättrade bara på de röda och ökade de svarta
    Familjetrollet skrev 2009-09-21 08:08:13 följande:
    vad ska ni hitta på idag?här ska bilen besiktas.ett fel vet vi om sen ska jag ta och plocka fram symaskinen och börja sy nästa kollektion barnkläder
    Ja du vet inte vad som händer , men lite utgång blir de väll på fm med alma iallfall.. Liam kommer ju hem efter kl 12.50 men blir nog rätt lugnt idag har inte bestämt nåt än..
  • MyPlace

Familjetrollet: ja skit snyggt är de, nej inte än tyvärr. kompisen som hjälpte mig igår tog massa kort , men har inte fått dom på mailen än men de kommer mest troligt på fb sen..

• MyPlace

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-21 09:16:44 följande:

Alltså, har man varit utsatt för en viss folkgrupp så tror jag det är lätt att tro det värsta om alla i den gruppen, sen spelar det ingen roll om det är svenskar, jugoslaver, kineser eller vad det nu kan vara. Att jag blev utsatt för nåt så hemskt av invandrare har satt sina spår, så är det bara. Innan det så hade jag inte ett dugg emot invandrare överhuvudtaget! Men det är ändå inte alla som jag är emot, min sambo har flera kompisar som kommer från andra länder som han växte upp med o som vi umgås mycket med. De är supertrevliga! Men det jag har svårt för är de där sliskiga invandrarna som verkligen inte respekterar kvinnor, det finns ju svenskar oxå givetvis, men de jag har träffat på är invandrare. Det är ju likdant detta med finnar (alltså finländare), jag är halvfinne, min pappa är född i finland så jag har massa släkt där, min farmor o farfar bor här i sverige, men kan inte superbra svenska trots att de har bott här i nästan 50 år. Jag kan bli lite ledsen när folk tycker illa om finnar, finns ju hur mycket fördomar som helst om finnar, att de super mycket, alltid bär kniv, bråkar mycket osv..visst finns det säkert de oxå..men jag känner inte en enda finne som är så! Men det jag blir lite irriterad på att det verkar som att det är HELT OK att tycka illa om finnar av nån anledning, men så fort man tycker illa om en med mörkt hår så är man rasist o det är verkligen märkligt, vart går gränsen?
    Där ser man, här har man oxå lite finskt i blodet, min mormor kom därifrån och har endel släkt där, hur stor el liten vet ja inte.. bara att de finns släkt där...
Svar på tråden vi i linköping 1