Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-21 09:16:44 följande:
Alltså, har man varit utsatt för en viss folkgrupp så tror jag det är lätt att tro det värsta om alla i den gruppen, sen spelar det ingen roll om det är svenskar, jugoslaver, kineser eller vad det nu kan vara. Att jag blev utsatt för nåt så hemskt av invandrare har satt sina spår, så är det bara. Innan det så hade jag inte ett dugg emot invandrare överhuvudtaget! Men det är ändå inte alla som jag är emot, min sambo har flera kompisar som kommer från andra länder som han växte upp med o som vi umgås mycket med. De är supertrevliga! Men det jag har svårt för är de där sliskiga invandrarna som verkligen inte respekterar kvinnor, det finns ju svenskar oxå givetvis, men de jag har träffat på är invandrare. Det är ju likdant detta med finnar (alltså finländare), jag är halvfinne, min pappa är född i finland så jag har massa släkt där, min farmor o farfar bor här i sverige, men kan inte superbra svenska trots att de har bott här i nästan 50 år. Jag kan bli lite ledsen när folk tycker illa om finnar, finns ju hur mycket fördomar som helst om finnar, att de super mycket, alltid bär kniv, bråkar mycket osv..visst finns det säkert de oxå..men jag känner inte en enda finne som är så! Men det jag blir lite irriterad på att det verkar som att det är HELT OK att tycka illa om finnar av nån anledning, men så fort man tycker illa om en med mörkt hår så är man rasist o det är verkligen märkligt, vart går gränsen?
Där ser man, här har man oxå lite finskt i blodet, min mormor kom därifrån och har endel släkt där, hur stor el liten vet ja inte.. bara att de finns släkt där...