Inlägg från: Jossanjo |Visa alla inlägg
  • Jossanjo

Bugaboo-tråd nr 19

En fråga, såg något om den red edition vagnen. Finns det några bilder? blev helt lyrisk, och då jag regelbundet har just flera grejer bla Ipod.
    Tror jag kan motivera detta riktigt bra för min man oxå, det är ju för en god sak.

Hur länge kommer försäljningen pågå?

En annan ssk, såg att någon skrev att ni rek en emmaljunga citycross om man skulle gå i terräng ibland. Jag är 163 och väger 45 kilo. Ingen stor tjej liksom. Jag tycker Emmaljungavagnarna är monster. Ev kan jag kanske hitta en beg på blocket till skogsprom. Men det jag gillar med Buggan är att den verkar lätt. Är den lätt att fälla och lyfta in i biilar osv?
    Min enda tanke jag har som gör mig tveksam är att jag bor i Visby och vi har kullerstenar inne i gamla Visby dvs innan för ringmuren,... tror ni svirvelhjulen kommer klara detta? Dock är inte centrum där med tex alla affärer och så. Bor inte innan för muren heller. Så svårt att fråga folk då jag inte vet någon på hela ön som har en bugga. Den säljs inte i vår enda butik här. Alla (med modifikation) på ön har Emmaljunga och Babytravel. Ingen av dessa vagnar tilltalar mig..

Åsikter?

• Jossanjo

Gud, jag vill sååå ha en red,.. har kollat in bilder. Ser så annorlunda ut med det svarta chassit. Om man beställer nu, då betalar man hand penning? hur lång tid tills den levereras? då betalar man resten? Vi bestämde förra veckan oss för att åka på semester till Thailand i nov. Kommer få svårt att motivera igenom köp av vagn redan...

• Jossanjo

Ja reagerade oxå på att den såg smalare ut, men som sagt jag tror att det är för att den är just svart. Konstigt annars ju.
    Det finns ett sparkonto så jag kan betala hela vagnen, blir bara mycket på en gång å ni vet ju hur killar är. Men jag tror vi kan motivera in den här hemma.

Dock blir jag inte ensam då vi verkar vara två öbor i denna tråd.
    What are the odds =) Vi kommer vara snyggast i Visby iaf.

• Jossanjo

Hmm nu blir jag lite konfunderad, trodde chassi-problemet var åtgärdat och att det bara var 08 chassina som var problem.

Skall man inte köpa en bugga nu, skall man följa strömmen och ta Emmaljungan, jag känner ingen som haft problem med dessa.
    Brion tycker jag är ful och känns plastig.

Vill så gärna ha en bugga ju...

• Jossanjo

Men frog chassi har väl inte höj och sänkbart handtag? Jag är bara 161 och min sambo 183...

• Jossanjo
    kakana skrev 2009-09-21 13:05:01 följande:
    halloj! jag ställde en fråga härom dagen om att köra bugga på skogsvägar. tack för de svar jag fick! köpte en cam på blocket i förra veckan och är helnöjd! lillkillen älskar den också såklart! :D dessutom kör den över vilket underlag som helst verkar det som!! älskarn!!! nu ser jag att ni pratar åkpåsar så då måste jag passa på att fråga vad skillnaden är mellan bees åkpåsar och camens? nån som vet? finns ju flera bee-åkpåsar på tradera nu såg jag....
    Då måste jag be dig utveckla lite, jag tvekar av bara en endaste lite anledning och det är hur den fungerar på skogsvägar och annan terräng än asfalt, inte mitt i skogen menar jag nu utan grusvägar och lite bredare stigar?
    Vi bor jättenära ett löparspår med grus, perfekt för promenader men funderar hur det skulle fungera med svirvelhjulen fram?
    Någon annan som vet?
  • Jossanjo
    Stargirl skrev 2009-09-21 14:07:31 följande:
    Vi bor nära löparspår med både grus och bark (?) funkar finemang på båda underlagen. Samt på gräs och allt annat vi har där vi bor. Kramsnö och sandstrand är svårt dock.
    Okej, vad skönt, känns som sand och kramsnö är lika jobbigt oavsett vagn.
    Men skönt att äntligen få någon klarhet i sådana här världsproblem. =)
  • Jossanjo
    malinkaunitz skrev 2009-09-21 14:24:26 följande:
    Visst var det du som bodde i visby? Vilket spår menar du så kanske jag vet?
    Ja, precis, eller jag bor i Vibble.
    P18 -spåret, milspåret går nästan där vi bor, smågrusigt men jämt underlag, det är svirvelhjulen jag funderar mest på.
  • Jossanjo
    AnniPanni skrev 2009-09-21 16:26:02 följande:
    Njae Urban Jungle fungerar iof inte klockrent men bättre än buggan i både kramsnö och sand Därför jag envisas med att den perfekta barnvagnen är en bugga OCH en UJ
    Jag gillar inte UJ då den är så lång iom hjulet som sticker ut fram, sen är jag inte alls örtjust i att ha barnet framåtvänt. Gillar inte det alls. Man kan ju inte kommunicera, men jag vill ju kunna ha valmöjligheten till båda. Å UJ är det ju bara frmåtvänd som gäller.
    Här på Gotland säljs brio, emmaljunga billigt på blocket så jag kommer nog investera i en begagnad som komplement som man kan ta de ggr Buggan inte passar. Sällan andra vagnsmärken som finns här, jo babytravel, men den uppfattas av mig bara som en UJ kopia. Har en vän som hade den till sin dotter först, men hon bytte då hon ville börja sitta ganska tidigt.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19