Inlägg från: Jossanjo |Visa alla inlägg
  • Jossanjo

Bugaboo-tråd nr 19

Idafg har jag fått vagnen *red* CB åkpåsen och Julius påsen.. Plockade upp Julius åkpåsen och kände att jag vill att min bebis skall komma NU! =)

• Jossanjo

När jag träffade Frida på NK som jobbar för Bugaboo sa hon att man ALLTID har rätt att reklamera om tyg blivit solblekt för det skall enligt dem inte bli det... har ingen aning om andrahands ägandet men vad gällande solblekt så skulle det enligt henne aldrig vara något problem.

• Jossanjo

Nu önskar jag ett snabbt svar fast kl är sent så jag antar jag aknske får vänta till imorgon., monterar min red, fråga; ramen halva är i sådant material som liftskyddet, andra halvan är någon tjockare form av skumgummi vilket är upp och ner så att säga, upp då menar jag huvudet på både ligg och sittdel.. I instruktionsboken står det inget om det..

• Jossanjo

Bra, för det var så jag gjorde, nu står det en glimrande fin RED här,..En julius åkpåse ligger tillsammans med sittdelen.. Kommer bli riktigt snyggt.
    Skall nog köpa en ram till, jobbigt att byta tygerna tycker jag.. så kan man skifta när man använder båda...

• Jossanjo
    Stargirl skrev 2009-10-19 13:55:14 följande:
    Fast barnet satt inte fastspänd. Då får man ju skämmas själv att man utsatt sitt barn för fara. Det är inte vagnens fel. Det är fel på föräldern!!!
    Håler med att man har ansvar som förälder...
    Fast första ggn satt barnet fast... och andra var ju selet på men ej knäppt.
    Jag tycke att det skall krävas rätt mycket innan en vagn välter... oavsett...
    Men det är min åsikt.
  • Jossanjo

och nu menar jag ang att barnet sätter sig upp osv. Har man skötväska eller hänger massa annat på en barnvagn så får man skylla sig själv då man ej skall göra det på någon vagn- Bugaboo vill tex inte det alls, därav de nya skötväskorna med breda axelband.

• Jossanjo
    LillaÄlskadePyret skrev 2009-10-19 14:12:43 följande:
    Ni var så bra härinne så jag chansar och frågar lite till...=) Jag tänkte nog beställa en Buggis ikväll (denim cameleon). Tänkte som novis höra vilka tillbehör det är lika bra att beställa på en gång och vad man kan vänta med? (har nämligen 10% rabatt på första köpet, vill beställa det "nödvändigaste" på en gång då tänkte jag...) Vilken bilbarnsstol som passar cameleon rekommenderar ni? Stort tack igen! =)
    När det gäller bilstol finns det bara ett märke jag anser manskall använda oavsett.. BeSafe...
  • Jossanjo
    LillaÄlskadePyret skrev 2009-10-19 14:12:43 följande:
    Ni var så bra härinne så jag chansar och frågar lite till...=) Jag tänkte nog beställa en Buggis ikväll (denim cameleon). Tänkte som novis höra vilka tillbehör det är lika bra att beställa på en gång och vad man kan vänta med? (har nämligen 10% rabatt på första köpet, vill beställa det "nödvändigaste" på en gång då tänkte jag...) Vilken bilbarnsstol som passar cameleon rekommenderar ni? Stort tack igen! =)
    När det gäller bilstol finns det bara ett märke jag anser manskall använda oavsett.. BeSafe...
  • Jossanjo

Fröken Småland skrev 2009-10-19 14:47:21 följande:

Oj, det var ett kategoriskt uttalande. Vill du motivera?
    Har plus-testats av NTF (deras nya tuffa test, frivilligt för tillverkare) samt har bäst nackskydd för nyfödda.
    Dvs jag anser att den ger bästa skyddet!

Viktmässigt skiljer de sig inte direkt MaxiCosi 2.8 kg, BeSafe 3,1 kg.

Så jag väljer endast utifrån säkerhet.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19