• teha

Britax multitech och Britax twoway

Jag har börjat kolla lite smått på bilbarnstol till sonen, förstår att Britax Multitech och Twoway är de stolar som man oftast kan använda längst. Jag undrar vad de ligger i pris? Är det stolar som kan användas i alla sorters bilar? Vi har en Renault Scenic och kommer ha bilstolen bak i bilen eftersom det inte går att ta bort airbagen fram.

Rekomenderar ni någon annan bilstol och vad kostar den isåfall?

****Filippa född maj-03 och Vilmer född mars-09****
  • Svar på tråden Britax multitech och Britax twoway
  • norgesessan

Stolen är jättetung, vänder man den blir det en stor tyngd mellan barnet och bältet vid en krock.

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • norgesessan

och bakåtvänd kan man inte höja nackstödet lika mycket som framåt. Ifall du planerar så.

• Tindra02
    norgesessan skrev 2009-09-06 18:31:52 följande:
    Stolen är jättetung, vänder man den blir det en stor tyngd mellan barnet och bältet vid en krock.
    Jaha så dom rek en stol som sen är skadlig???
    Tror jag inte...
    Där jag köpte min sa dom att denna stol är den bästa på marknaden nu...
    tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
  • norgesessan

Då får du lita på dom....Jag kommer att köpa en bältesstol som bara är en bältesstol...Köper inte att en vändbar stol ska vara bättre än en bältesstol när den används framåtvänd...

En vändbar stol är en kompromisstol, det kommer man aldrig ifrån...Det är det framåtvända barnet som får kompromissera..Det behöver det inte göra i en bältesstol.

• Tindra02
    norgesessan skrev 2009-09-06 18:37:08 följande:
    Då får du lita på dom....Jag kommer att köpa en bältesstol som bara är en bältesstol...Köper inte att en vändbar stol ska vara bättre än en bältesstol när den används framåtvänd...En vändbar stol är en kompromisstol, det kommer man aldrig ifrån...Det är det framåtvända barnet som får kompromissera..Det behöver det inte göra i en bältesstol.
    Där håller jag inte med.
    Har en bältesstol.
    Och JA klart att jag litar på dom jag köpt stolen.
  • teha

Jag håller med, ska man vända framåt så är det bättre att köpa en bältesstol.

****Filippa född maj-03 och Vilmer född mars-09****
  • Joico

Vikten på själva stolen!! Barnet kan krossas mellan bältet och bilstolen. Den väger multum jämfört med en bältesstol!
    Men visst, MT är den "bästa" kombistolen som finns på marknaden. Men maxvikten är fortfarnade 25kg..

Tindra02 skrev 2009-09-06 19:01:36 följande:
    www.britax.se/Adventure09.htmVar är det för skillnad på denna bältesstol jämfört med m-t framåtvänd???
  • Tindra02
    Joico skrev 2009-09-06 19:21:05 följande:
    Vikten på själva stolen!! Barnet kan krossas mellan bältet och bilstolen. Den väger multum jämfört med en bältesstol!Men visst, MT är den "bästa" kombistolen som finns på marknaden. Men maxvikten är fortfarnade 25kg..
    Men jösses, så om barnet krossas, varför är den då godkänd?
  • Joico

Jag sa kan.
    Och ja, det är mycket som är godkänd och säljs fast det inte bör...

Tindra02 skrev 2009-09-06 19:28:39 följande:
    Men jösses, så om barnet krossas, varför är den då godkänd?
Svar på tråden Britax multitech och Britax twoway