Jag har både en Two-way och en Multi-tech.
Multi-techen skulle jag rekommendera åt vem som helst, det är en underbar stol. Sonen sitter bekvämt i den både när han är vaken och när han sover och han kommer att kunna använda den väldigt länge bakåtvänt, minst till 5-års ålder, fast han är lång för sin ålder. Han är nu 2,5år och ca en meter lång. Stolen är även godkänd för framåtvänd montering, men jag skulle aldrig använda den som bältesstol när jag vet hur tung den är. Det är väldigt stor skillnad på den och en vanlig bältesstol, så jag vet ärligt talat inte hur den har blivit godkänd som bältesstol... Men det kanske är som med andra bilstolstester, att de bara testar en del saker och struntar i andra? Jag vet inte. Åtminstone vet jag att det är säkrare att välja en riktig bältesstol den dagen man inte har något annat val än att vända barnet framåt i bilen. För framåtvänt åkande är redan tillräckligt farligt för ett litet barn, så man vill ju inte öka faran direkt... :o(
Two-way är också en bra stol, men den passar nog äldre barn bättre än yngre. Den går att använda ännu längre bakåtvänd än MT'n, men har istället inget stödben och inte lika bra sidoskydd. Barnen brukar också hänga med huvudet ganska ofta när de sover i den. Inte heller den skulle jag använda framåtvänd.
En annan stol som jag varmt kan rekommendera är Britax Hi-way(har den också). Även den är godkänd till 25kg, men endast bakåtvänd. Väldigt lättmonterad, bekväm stol med höga sidor så att barnet både sitter och sover bekvämt. Den tar minst plats av alla stolar, men är ändå så rymlig att den kan användas länge. Barnet får också lite bättre benutrymme i den. Den har dock lite kortare rygg än de två övriga, så vet man att man har ett ovanligt långt barn kan det ju löna sig att satsa på en MT eller TW i stället(fast min pojke är ännu inte ens i närheten att växa ur den, fast han är lång).
Lycka till med valet! :o)