• Emmiez

100+?????? Del 4

Finns det fler som ligger på en vikt över hundrakilosstrecket?

Tidigare trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m1743271.html Del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m2585271.html Del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m3610837.html Del 3

Här inne här disskuterar vi hur vi skall göra för att komma under 100 sträcket..
    Och även dom som är under 100 hur vi ska komma till målvikten.
    Vi peppar varandra och ger varandra tips och ideer.
    Vi försöker helt enkelt tillsammans bli av med alla dessa kilon.

Välkommen och Lycka till!

Lägg gärna till er på våran lista, ta senaste listan, skriv in dig där du hör hemma,
    över 100, under 100, eller på vilade / gravida
    Namn: start vikt / vikt nu / längd / start BMI / BMI nu (skillnad: kg BMI:)

www.bmi.se kan du räkna ut ditt bmi.

• Svar på tråden 100+?????? Del 4
  • Mollie

Vallie, ja det är det som är risken... Men inget är ju heller gratis i detta samhälle... Såg du min hälsning i GBn?

• Vallie

*springer och kikar i GB* japp jag såg det!

det är synd att inget är gratis, gillar gratis..

• Endoriana

Åh, här har det skrivits Vad glad jag blir...
    Malia, vad bra, då startar du den nya 100+ del 5 när det blir dags då, Kanonbra....

• Endoriana

Malia: Startar de en ny 100+ del 5 eller en helt ny ?

• Malia75

Endoriana: Jag tror att jag helt enkelt startar en 100+ utan delar eller referat till tidigare trådar. Tycker ni det låter ok?

• Endoriana

Malia: Självklart....synd bara att det inte blir en del 5 Den har ju ändå levt i snart ett år...

• TessaLisa

Pust! nu väntar kvällens prövning...Snart ska jag träffa tjejgänget i vår "junta" och som vanligt kommer det att vankas fikabröd.

jag har inga bekymmer att avstå fika om det inte vore för att jag aldrig har berättat för detta gäng att jag håller på att minska i vikt. Av orsaker som jag inte vill gå in på här så har jag inte lust att låta min viktminskning bli samtalsämnet på "juntan". Jag träffar bara dessa vänner en gång i månaden och brukar medvetet klä mig på ett sätt som inte på något sätt drar uppmärksamheten till min kropp och det har fungerat jättebra hittills. Ingen har kommenterat och ingen har heller lagt märke till att jag avstått sötfikat. Jag har suttit med min thékopp och ev ätit en macka ifall det serverats.

Nu när jag tappat 20 kg så börjar det synas lite för mycket för att de inte ska lägga märkte till det, speciellt om jag inte fikar.

Situationen är lite komplicerad och det är lite svårt att förklara varför jag inte vill att detta ska uppmärksammas.

Nåja, det kommer att lösa sig. Längtar ändå till att träffa dem för vi har ofantligt trevligt!
    Jag får svara lite undvikande och säga att jag tappat några kg ifall de undrar.

• Endoriana

TessaLisa: Jag beundrar dig för att du klarat av att tappa 20 kg Och du behöver ju inte förklara dig för att du har gått ner i vikt.. Och jag håller med dig om att träffas man bara en gång i månaden så finna det mer samtalämnen än din viktminskning...Tycker du är kanonduktig.
    Hur lång tid har det tagit för dig att gå ner dessa kilon?

• Chania

TessaLisa

Jag å andra sidan är besviken över att ingen säger att jag gått ner i vikt! Det verkar inte märkas att jag snart gått ner 14 kilo. När vi hade en bekant över på besök och jag berättade att jag gått ner så mycket så sa hon"Ojdå, det syns ju inte alls". Inte sådär jättekul!!

På jobbet är det bara en som kommenterat det.

Antingen så har jag varit bra på att dölja min övervikt eller så ser jag lika fet ut ännu. Svårt att avgöra!

Svar på tråden 100+?????? Del 4