• Emmiez

100+?????? Del 4

Finns det fler som ligger på en vikt över hundrakilosstrecket?

Tidigare trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m1743271.html Del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m2585271.html Del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m3610837.html Del 3

Här inne här disskuterar vi hur vi skall göra för att komma under 100 sträcket..
    Och även dom som är under 100 hur vi ska komma till målvikten.
    Vi peppar varandra och ger varandra tips och ideer.
    Vi försöker helt enkelt tillsammans bli av med alla dessa kilon.

Välkommen och Lycka till!

Lägg gärna till er på våran lista, ta senaste listan, skriv in dig där du hör hemma,
    över 100, under 100, eller på vilade / gravida
    Namn: start vikt / vikt nu / längd / start BMI / BMI nu (skillnad: kg BMI:)

www.bmi.se kan du räkna ut ditt bmi.

• Svar på tråden 100+?????? Del 4
  • Endoriana

Chania: Vi får ju ändå hoppas att det syns. Antingen måste din bekant vara blind, eller så är hon/han avundsjuk för att du har klarat att gå ner alla kilon...14 kilo måste ju ändå synas. På mig syns det om jag så bara gått ner 3-4 kilo...

• TessaLisa

Endoriana: Precis, det finns annat att prata om, men jag är lite rädd att det skulle bli det ENDA vi skulle prata om ifall det skulle uppmärksammas.

Jag vägde 130 kg i somras, gick ned ett par kg och blev peppad att lägga om livsstilen. Har gått ned resterande 18 kg sedan i augusti.
    Rörde i princip aldrig på mig förr, men köpte hund i våras och sedan blev det automatiskt längre och längre promenader då jag väl fick en promenadkompis .

Åt fruktansvärt oregelbundet och onyttigt förr, men när promenaderna långsamt gav mig en viktminskning under sommaren bestämde jag mig för att "nu får det vara nog", så jag började äta regelbundet och betydligt nyttigare! Slutade med godis, chips och annat onyttigt på veckorna och började äta 5 ggr/dag. Märkte resultat direkt! Rasade 6 kg de första 3 veckorna och blev superpeppad! Min man hängde på nyttighetstrenden och tillsammans peppar vi varandra att fortsätta!
    Just nu går jag ned i en takt av 0,5-1 kg per vecka. Väntar att jag ska landa på en långvarig platå, men hoppas att jag slipper.

• TessaLisa

Chania: Tolka det positivt! *ler* Antagligen tillhör du den lyckliga skaran som är ganska symetriskt byggd. Då märks inte övervikt lika mycket och man krymper lite över hela kroppen när man väl går ner. Då märks inte viktminskningen lika mycket heller.

• Mollie

Chania, du skrev inlägg nr 1000!! Grattis! bjussar alla som vill ha på kalorifri tårta med äxtra mycket slisk och slabb!

• Chania

Vad roligt! Sån tårta kan man ju inte tacka nej till!

Njaa..symmestrisk byggd är jag nog inte. Allt sätter sig tyvärr på magen så jag ser gravid ut. Själv däremot så märker jag av att jag gått ner. Kläderna är mycket lösare nu och jag har väl minskat 12 cm över mage och midja.

Huvudsaken är ju att man är nöjd med sig själv och det man gjort!

• Endoriana

TessaLisa: Men herregud det är ju jättebra ju Kankse verkligen skall ta till vara på hundarnas promenadsällskap och ta mig i kragen.... Du kan verkligen ge mig motivation när jag läste det du skrev

Mollie: Jag vill ha

Chania: Då har du samma kropp som jag då Fast jag har fått denna kroppen efter graviditeten med tvillingarna. Känner till och med att mina revben putar ut mer än vad dom gjorde innan. Därav har jag fått en stooooor bullepå mitten..under brösten Hoppas du förstår vad jag menar..Min midja är utplånad mitt på oxå så jag ser gravid ut....Inte alltid roligt...

• Chania

Endoriana

Jo, det är inte kul att se gravid ut. Särskilt inte när man inte vill annat än att vara gravid och folk frågar eller gratulerar en till bebisen. Nu var det ett tag sedan sist, men det är inte kul. När det var som värst orkade jag inte gå ut eller träffa folk, bara för att slippa få frågan eller synande blickar på magen när folk tror att man inte ser det.

• Endoriana

Chania: Ja, det kan jag förstå att det inte är skoj. Jag har tack och lov aldrig blivit påhoppad med kommentarer av den sorten. Men däremot har jag fått hör att *Ja, du har ju fött tvillingar så vi kan förstå att du ser ut som du gör* som om det är orsaken..Orsaken är helt mitt eget fel. Jag har liksom gått upp 30 kilo sedan tvillingarna föddes...

• Hoppets stjärna

Hej

Pia74: ett stort GRATTIS och lycka till med eran nya medlem.

Trollsan: Välkommen hit till oss.

Sussi H

• Endoriana

Malia: Linda hade ett bra förslag i hennes vikttråd till den nya 100+ tråden.. Tycker det lät jättebra

Svar på tråden 100+?????? Del 4