• Emmiez

100+?????? Del 4

Finns det fler som ligger på en vikt över hundrakilosstrecket?

Tidigare trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m1743271.html Del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m2585271.html Del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m3610837.html Del 3

Här inne här disskuterar vi hur vi skall göra för att komma under 100 sträcket..
    Och även dom som är under 100 hur vi ska komma till målvikten.
    Vi peppar varandra och ger varandra tips och ideer.
    Vi försöker helt enkelt tillsammans bli av med alla dessa kilon.

Välkommen och Lycka till!

Lägg gärna till er på våran lista, ta senaste listan, skriv in dig där du hör hemma,
    över 100, under 100, eller på vilade / gravida
    Namn: start vikt / vikt nu / längd / start BMI / BMI nu (skillnad: kg BMI:)

www.bmi.se kan du räkna ut ditt bmi.

• Svar på tråden 100+?????? Del 4
  • Theorese

Tycker att ni alla glömmer en viktig sak i diskussionen. Om stämningen var bättre förr i tråden, är det bara de nya som "förstört" den? En tråd blir vad alla medlemmar tillsammans gör den till. Om ni vill disuktera som ni gjorde förr är det väl bara att göra det+ jag förstår inte riktigt vad problemet ligger i om jag ska vara helt ärlig...

• mjukisvicki

ojoj vad ni har hunnit med och skriva på bara en dag... har inte tid att läsa just nu vad som sagts för det tydligen mycket men får göra det efter jag lämnat lillen hos dagmamman

• Mollie

jamboochjag, så vitt jag vet är det väl aldrig ens fel att två träter...

Fast det är väl inte så att de nya (om vi nu ska dela upp oss) har förstört nått..., inte heller de gamla... Det var nått som rann ut i sanden kan jag tycka och några ville försöka hitta tillbaka till det...
    jag som tillhörde de gamla vet nu inte vilket ben jag ska stå på och känner mig förvirrad..., men jag vill ju prata, diskutera med många olika så jag får väl hålla mig en alla trådar!

• Malia75

Jag tycker det här är skit.....det räcker verkligen med EN tråd, jag vet att jag inte kommer att palla två eller tom flera!
    Dessutom känner man sig ju som en svikare i vilken tråd man än skriver. Det slutar väl med att man skiter i alla de här trådarna, men visst är det synd!

Personligen tycker jag att det är MYCKET roligare när vi är flera, för ett tag blev det bara samma personer som alltid skrev i tråden och det handlade om ALLT anat än vikt och mat....det blev liksom rätt privata diskussioner och det är ju ganska ointressant för de som inte är inblandade.

• Mollie

Malia, nä, du ska inte ge dig iväg... Det gäller väl för oss att vi som vill diskutera vikt m.m. är kvar och gör det bästa av situationen, eller hur?

• Malia75

Mollie: Ja men vart ska man vara kvar? Jag vill prata med ALLA! Vill inte välja bort varken de gamla eller de nya.
    Vad tror ni om någon "mittemellan-person" startar 100+ nr 5? Kan inte alla samsas i den tråden då som blir mer neutral? (Jag gillar nämligen 100+idén....jag känner mig mycket bekvämare att diskutera med människor i samma situation än de som gnäller om 5 kg övervikt och frågar om snabba sätta att bli av med dessa kilon..)

• delfinen76

hej hej
    idag skall vi åka till IKEA handla lite innan det blir för mycke julstök där ute.
    Igår promenerade jag i ca 45 min och cykla här hemma i 30 till sex in the city program fick man ltie goa skratt till det jobbiga programet på cyuklen
    Mätte mig runt midjan förra veckan och gjorde det i söndags och jag had einte gått ner ngt ju men runt midjan hade jag gått ner 6 cm WOW fettet börjar dra ihop sig runt midjan sedan snittet kasnke

• Malia75

Jag tycker det är svårt att mäta.....tänk om man inte mäter på samma ställe nästa gång? Man kanske ska rita ett streck runt magen så man sätter måttbandet samma ställe varje gång? :)

• Mollie

Malia är inte du en mitt emellan-person? Eller vem ska vi då välja ut? tror du att alla kan vara i en och samma tråd efter detta? Hoppas det, för det vore ju kul... För det var ju inte SÅ HÄR vi ville att det skulle bli..., eller?

• Endoriana

Mollie: Jag tror att det blir svårt att vara i en och samma tråd för alla....efter vad som sagts och gjorts så är det nog så.

Svar på tråden 100+?????? Del 4