• Emmiez

100+?????? Del 4

Finns det fler som ligger på en vikt över hundrakilosstrecket?

Tidigare trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m1743271.html Del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m2585271.html Del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m3610837.html Del 3

Här inne här disskuterar vi hur vi skall göra för att komma under 100 sträcket..
    Och även dom som är under 100 hur vi ska komma till målvikten.
    Vi peppar varandra och ger varandra tips och ideer.
    Vi försöker helt enkelt tillsammans bli av med alla dessa kilon.

Välkommen och Lycka till!

Lägg gärna till er på våran lista, ta senaste listan, skriv in dig där du hör hemma,
    över 100, under 100, eller på vilade / gravida
    Namn: start vikt / vikt nu / längd / start BMI / BMI nu (skillnad: kg BMI:)

www.bmi.se kan du räkna ut ditt bmi.

• Svar på tråden 100+?????? Del 4
  • Endoriana

Mollie: Precis, man måste kunna gå vidare, för skulle man inte kunna det så skulle världen se bra katastrofal ut

• Vallie

me like you too (vet inte hur man gör puss gubben...)

vi är ju ändå vuxna, och ni är ju på den här sidan för att det är kul, så, då är det ingen idé att bråka...

känner mig som värsta medlaren, vuxenpoäng till mig

• TessaLisa

hejhopp, här skrivs det för fullt!

Är det inte ganska typiskt för tjejdominerade områden att vi gör problem till konflikter i onödan.
    Hade det varit ett gäng karlar skulle det inte ha ältats i all oändlighet utan snarare konstaterats att vi tycker olika, "nu har jag pucklat på dig och du på mig" och nu är allt överstökat och så blir vi lika goda vänner som vi var förr och glömmer allt groll!

Vi hjälps åt att hålla god stämning och respektera varandras likheter och olikheter så blir det bra!

Jag upprepar igen, det är TOPPEN att få prata med andra som väger 100+. Ingen i mina ögon "tanig" 85 kgtjej som behöver gå ner 10 kg kan förstå mig lika bra som den som väger, eller har vägt, 100+

• TessaLisa

Vallie: bra det

I övrigt så verkar jag stå och stampa viktmässigt denna vecka med. Verkar som att min kropp bara vill tappa i vikt varannan vecka just nu.
    Å jag som helst vill gå ned minst 1 kg per vecka! Men bara jag inte gått upp till min veckovägning på fredag så får jag vara nöjd.

Jag tror att det är det tråkiga vädret som gör att jag inte går lika långa promenader som vanligt. Vi har visserligen fått snö här, men den är rät slaskig och vägarna ofta en stor slasksörja.
    Det är inte så kul att traska runt med min lilla vita hund och se honom bli skitigare och skitigare, så jag brukar gå kortare med honom och sedan gå själv. Inte alls lika kul att vara ute och gå utan hunden!
    Nu vill jag ha lagom med snö och kyla, minst -5 grader så att inte slasket fastnar i hans päls och vi kan gå normalt igen.

Vi äger en motionscykel som för tillfället är utlånad till mamma och pappa. De använder den inte längre så vi tänker hämta hem den igen, men att cykla på motionscykel känns totalt urtråkigt! HUR ska jag göra för att tycka att det är skoj?!

man kanske får skaffa en sån rullande kuliss som Clownen Manne hade i det hemska barnprogrammet som vi 70-talister växte upp med *rysa*

• Vallie

när jag hade en motionscyckel så sycklade jag framför tv:n funkade skitbra...

du ska se att du går ner, du har ju varit jätteduktig...

sen har jag ingen aning om vad clownen manne gjorde, är en sann 80-talist

• TessaLisa

Vallie:
    Hoppas! Önskar att det alltid skulle gå lika lätt som det gjorde i början, men förr eller senare når jag mina mål!

Cykla famför TV:n kan ju fungera. Får sätta på en bra "tjejfilm" och trampa till den den.
    Annars var jag inne på musik, men vi har så lite bra träningsmusik i skivhyllan.

Nä nu ska jag gå och äta lunch!

• TessaLisa

å idag menar jag bokstavligt att jag måste GÅ och äta den! måste vara på annan plats efter lunch

• mjukisvicki

tjena tjejer ja nu har jag läst allt jag har missat.
    ja ni.. synd att flera hoppa över till en ny tråd vem vet en dag kanske dom vill komma tillbaka.

jag håller på och tvättar idag så ska försöka komma igång och städa oxå men det är ju SÅ tråkigt.!"

• Malia75

Jag kan mycket väl tänka mig att starta en ny tråd, jag tror att jag räknas till de gamla eftersom jag kom in ganska tidigt, men jag känner mig rätt mittemellan eftersom jag har varit borta i perioder. Jag vill absolut inte att vi ska delas upp i flera trådar! Nog är vi väl vuxna nog att hålla sams i en tråd?
    Förutsättningarna för den nya tråden skulle jag vilja vore:
    1: Inget prat om uppdelning eller annat tjafs.
    2: Tråden är en 100+, dvs att de som är med endera väger över 100 eller har gjort det tidigare.

Vad tror ni om detta? Har ni andra åsikter? Jag lägger en kopia av inlägget i Lindas tråd också.

Svar på tråden 100+?????? Del 4