• Emmiez

100+?????? Del 4

Finns det fler som ligger på en vikt över hundrakilosstrecket?

Tidigare trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m1743271.html Del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m2585271.html Del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m3610837.html Del 3

Här inne här disskuterar vi hur vi skall göra för att komma under 100 sträcket..
    Och även dom som är under 100 hur vi ska komma till målvikten.
    Vi peppar varandra och ger varandra tips och ideer.
    Vi försöker helt enkelt tillsammans bli av med alla dessa kilon.

Välkommen och Lycka till!

Lägg gärna till er på våran lista, ta senaste listan, skriv in dig där du hör hemma,
    över 100, under 100, eller på vilade / gravida
    Namn: start vikt / vikt nu / längd / start BMI / BMI nu (skillnad: kg BMI:)

www.bmi.se kan du räkna ut ditt bmi.

• Svar på tråden 100+?????? Del 4
  • Linda1976

Vem var det som sa att det i en Nutrilettbar är lika många kcal som i en chokladkaka? Njae.... I en Nutrilettbar är det ca 210 kcal och i en 100 grams chokladbit (typ Marabou) är det 560 kcal. Dessutom så får man ju en massa näring och liiite fett i en Nutrilett, och det kan man ju inte säga om chokladen precis

• Endoriana

Linda1976: Du kanske missuppfattade..men jag undrade vad skillnaden var. Jag visste inte om det var lika många kalorier så jag fråga er här

• Linda1976

Jaha, sorry! Men nu vet du skillnaden iaf! Har du testat Naturdiet bar "Karamell" och Nutriletts Karamell/toffie. Smaskiga som bara den!

• Hoppets stjärna

Hej

Idag så fick jag en kallese till dietisten på sjukhuset det gick väldigt snabbt tycker jag, pratade ju med läkaren för ca 1 vecka sedan och redan kommer den skall dit redan den 11 oktober.
    Tycker att det skall vara skönt att få lite hjälp på travet med vikten.

Imorgon så kommer rörmokaren ut eftersom dom vid kontoll av pannan hittade en vattenläcka på ett rör, så nu är det klart med försäkringsbolaget som bostadsföreningen har, hoppas att dom slipper att riva upp golven i rummen intill tvättstugan.

Sussi

• gyro

sussi H
    vad bra vi har 9 mån väntetid till dietisten här...och då har dietisterna enbart gruppträning dvs ingen normal kostrådgivning

kram

• Endoriana

Linda1976: Ja, jag håller med dig om att dom är smaskiga Man kan ju äta det som godis och det är ju bra om man är sugen på något.. Då kan man ju strunta i ett mål mat och ta en sådan istället utan att kämma att man gör fel

• MrsK

Idag ska jag njuta av de undara bara höstvädret vi har här...
    men just nu ska jag bara vakna till liv.
    Har en hel del att göra idag och hoppas på att dagen blir lika bra som igår...

• delfinen76

Jag tycker att alla här e duktiga , häng i bara styrkekramar till allihopa.. Vi kan klara det fast det e tufft ibland

• MrsK

HooHooo

Is it any one out there??? (el hur de nu stavas)

• Emmiez

mår inte bra, så ja e inte här så mycket nu..
    kommer när ja mår bättre..

Svar på tråden 100+?????? Del 4