• Emmiez

100+?????? Del 4

Finns det fler som ligger på en vikt över hundrakilosstrecket?

Tidigare trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m1743271.html Del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m2585271.html Del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m3610837.html Del 3

Här inne här disskuterar vi hur vi skall göra för att komma under 100 sträcket..
    Och även dom som är under 100 hur vi ska komma till målvikten.
    Vi peppar varandra och ger varandra tips och ideer.
    Vi försöker helt enkelt tillsammans bli av med alla dessa kilon.

Välkommen och Lycka till!

Lägg gärna till er på våran lista, ta senaste listan, skriv in dig där du hör hemma,
    över 100, under 100, eller på vilade / gravida
    Namn: start vikt / vikt nu / längd / start BMI / BMI nu (skillnad: kg BMI:)

www.bmi.se kan du räkna ut ditt bmi.

• Svar på tråden 100+?????? Del 4
  • Endoriana

Tror att jag oxå ska börja med en ätardag i veckan precis som ni andra..men jag ska nog ha varannan vecka lördag och varannan söndag..Beroende på hur barnen är här..vill gärna ha godis när barnen får sitt lördags godis och på söndagar när barnen kommer brukar vi oxå ha lite mysigt så då blir det oxå godis..därav olika dagar

• gyro

jag köpte 2 böcker den ena hette gå ner i vikt med 60-talsmetoden den andra handlade om hur man äter rätt om man mår psykiskt dåligt.. böckerna kostade 25kr/st tyckte det var ok..

kram

• delfinen76

jag äter nötter istället för godis nu , har oxå ätit sallad nu i 4 dagar sambon har jobbat så det har blivit middagen och känner mig duktig skall se om man har gått ner oxå annars blir jag suuuurrr....

HAr oxå sett du är vad du äter är på både gott och ont detta där, som all dessa saker linfrön osv jag har gått ner innan 25 kilo men gått upp dem på 4 år inte kanske farligt lite sedan blev gravid gick man upp igen enmassa usch menjag gick då ner när jag åt som vanligt fast var mer allert på motionera spelade fotboll och hade 3 olika jobb som höll mig sysselsatt så mankan gå ner och äta vanligt fast kanske tänka på att inte ta sååå mycket *suck* fast det e sååå gottt

tycker ni alla e duktiga det tar tid såå bara att kämpa på...

• delfinen76

Sedan glömde jag säga att detta är en kanontråd människor som vet hur det är att kämpa och känna sig ... ja ni vet och sedan inte nån som klagar eller tittar på en utan förstår och stötar tack!!

• Endoriana

Ja, tycker oxå att detta är en kanontråd Jag är faktiskt väldigt glad över att jag startade del för snart ett år sedan. Trodde inte i min vildaste fantasi att det skulle bli fyra trådar.
    Jag har märkt på mig själv också att tack vare stödet som vi ger varandra här så har jag ändrat min syn på mig själv. Ok, jag är inte nöjd med mig själv, men jag kan acceptera mig själv på ett annat sätt.

Tack alla underbara människor här

• Vero

Endoriana visst är det så, man känner sig mer som en "vanlig människa" när man har er att "umgås" med, och inte bara en massa spinkisar som verkar kunna äta hur många wienerbröd som helst utan att det syns!

• delfinen76

Endoriana tack att du startade denna tråden, jättekul tycker jag...

• Endoriana

Jag tycker att en sak är konstigt. Min syster kan äta vad som helt utan att gå upp speciellt i vikt. Jag går upp ett kilo bara jag äter en gurka typ. Jag undrar så varför det är på det viset?

• Vero

Endoriana min syster är också ett godismonster, hon tränar ingenting (kanske cyklar till jobbet ibland) och har ändå storlek 38! Mycket orättvist. Men jag tror hon hade tur och ärvde mammas gener. Jag fick pappas... på hans sida är alla kvinnor kraftigt överviktiga.

• MrsK

Här händer de saker...
    De kommer nog bli lite imdre tid för internet då vi nu efter mycke strul äntligen fått JA på lånet till ett hus...
    Så vi har köpt hus....

Imorgon ska jag väga mig och se hur helgen har påvärkat då jag varit hos min mans lillebror och hans fru i helgen...

Svar på tråden 100+?????? Del 4