• Emmiez

100+?????? Del 4

Finns det fler som ligger på en vikt över hundrakilosstrecket?

Tidigare trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m1743271.html Del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m2585271.html Del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m3610837.html Del 3

Här inne här disskuterar vi hur vi skall göra för att komma under 100 sträcket..
    Och även dom som är under 100 hur vi ska komma till målvikten.
    Vi peppar varandra och ger varandra tips och ideer.
    Vi försöker helt enkelt tillsammans bli av med alla dessa kilon.

Välkommen och Lycka till!

Lägg gärna till er på våran lista, ta senaste listan, skriv in dig där du hör hemma,
    över 100, under 100, eller på vilade / gravida
    Namn: start vikt / vikt nu / längd / start BMI / BMI nu (skillnad: kg BMI:)

www.bmi.se kan du räkna ut ditt bmi.

• Svar på tråden 100+?????? Del 4
  • Hoppets stjärna

Hejsan

MrsK: Grattis till huset.

Vill själv igentligen sälja våran bostadsvilla för att köpa en liten hästgård men vi har pratat fram o tillbaka och bestämt oss för att vänta ett par år med det, så jag hinner att funder om jag har tid att ha mer hästar än vi har nu. Sedan så har vi ett sådant bra ställ där vi hyr våar stallplatser nu.

Skall idag åka in och göra stan lite måste hitta en bröllopspressent till min morbror och hans blivande fru. Sedan så skall jag till arbetsförmedlingen på startinformation kan inte förstå varför eftersom jag inte stämplar upp än.

Trevlig dag

Sussi

• Mollie

Jag skulle tycka att det var jobbigt med en egen tråd för vår lista... Skulle hellre vilja rensa de som inte är så aktiva! men de måste tillfrågas först i så fall... De som står som vilande, gravida eller vad de nu må vara, kan den inte tas bort och de är välkomna tillbaka som ogravida?

Eller kan amn ha två listor? En för över 100 och en för de som gått ner under 100? Då blir det mindre att hålla koll på för sin egen del iaf! Ja, det är mitt förslag iaf!

Jag kan ju själv säga att jag itne är så aktiv i tråden längre.., har inte tid att sitta här så mycket känner jag, men jag kikar in, uppdaterar, slänger ett ord ord och läser vad ni andra babblar om!

• Vallie

håller med mollie, skulle bara bli jobbigt med flera trådar som egentligen hör ihop....

jag är aktiv på det sättet att jag är här inne flera gånger per dag och kollar och läser vad ni skriver, men eftersom det inte går så bra för mig orkar jag inte alltid skriva så mycket... vill inte klaga....

men som sagt, en rensning kanske vore bra...

• Chania

Jag vill gärna behålla listorna i samma lista, dvs både de som är över hundra och de som är under hundra. Vi är ju många som hoppar lite där emellan. Jag exempelvis. Och så tror jag vi kan sporra varandra genom att se att det verkligen går att tar sig neråt på viktskalan.

Kommer just hem efter en rejäl promenad. Nu börjar det märkas att konditionen blivit bättre och jag flåsar inte längre när jag cyklar till jobbet. Ja, jag har lämnat bilen hemma nu! Men hur gör man när det blir vinter? Ska man cykla då med i snön och halkan? Vill inte förslappas igen men men....promenera tar kanske 40 minuter och det är rätt mycket på morgonen. Men kanske man får in det som en vana till sist det med.

• Linda1976

Om vi inte ska ha en egen tråd för listan så tycker jag att vi behåller _alla_ medlemmar på ett "inlägg" men att det rensas rejält... Det är _väldigt_ många som inte skrivit på jättelänge!

• Endoriana

Emmiez Brukar rensa med jämna mellanrum..Hon sköter det bra tycker jag...Det är bra att nikommer med ideer till henne

• Emmiez

Linda1976:

Jag tycker det är jobbigt med två listor, kommer nog tappa endel av vår gemenskap då, tycker jag..
    men jag rensar ibland, har skickat meddelande till dom som inte vart här på ett tag, kan rensa bort endel.

• mjukisvicki

hej
    jag är oxå innne och kollar varje dag även om jag inte skriver jämt. men försöker hålla mig aktiv,... måste bara gå och väga mig någon dag har inte gjort det sen i våras.. är kanske på tiden

• Linda1976

Ja, för som det är nu så är listan alldeles för lång... Kanske är jag hemsk, men jag tycker att man ska uppdatera sin vikt en gång/vecka egentligen...

Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig tidigt för en gångs skull. Tänkte jag skulle ta med Alice i vagnen, på en riktigt lång promenad imorgon!

KRAM på er allihop!

Svar på tråden 100+?????? Del 4