• Emmiez

100+?????? Del 4

Finns det fler som ligger på en vikt över hundrakilosstrecket?

Tidigare trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m1743271.html Del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m2585271.html Del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m3610837.html Del 3

Här inne här disskuterar vi hur vi skall göra för att komma under 100 sträcket..
    Och även dom som är under 100 hur vi ska komma till målvikten.
    Vi peppar varandra och ger varandra tips och ideer.
    Vi försöker helt enkelt tillsammans bli av med alla dessa kilon.

Välkommen och Lycka till!

Lägg gärna till er på våran lista, ta senaste listan, skriv in dig där du hör hemma,
    över 100, under 100, eller på vilade / gravida
    Namn: start vikt / vikt nu / längd / start BMI / BMI nu (skillnad: kg BMI:)

www.bmi.se kan du räkna ut ditt bmi.

• Svar på tråden 100+?????? Del 4
  • Emmiez

Linda1976:
    ALLA väger sig inte varje vecka.. och dessutom även om man gör det kanske det inte är en förändring, jag uppdaterar inte vikten varje vecka..

• Linda1976

Inte mening som en uppmaning eller att domdera på nåt sätt.. Bara en liten åsikt.. att _jag_ tycker att man ska göra det, men man gör ju självklart som man vill. Missförstå mig inte!

(Men enl Stephan Rössner uppnår de som väger sig regelbudet bättre resultat, men det är ju en annan 5a)

• mjukisvicki

jag kan inte väga mig varje vecka för jag äger ingen våg och min mammas våg går så fel så det smäller om det.. men jag ska försöka skaffa mig en

• Endoriana

Jag har inte heller någon våg så jag får springa till min mamma därför blir det lite då och då. Sedan så har alla olika dagar dom väger sig på. Och det tycker jag är bra eftersom vissa dagar passar bättre för andra och en annan dag passar bättre för mig till exempel..
    Jag tycker nog oxå att en separat lista med bara listan inte är bra. Meningen är ju att man ska se när någon uppdaterat sig när man går in här. Då får man ju gå in på andra tråden oxå och kolla listan hela tiden för att kunna peppa eller grattulera när någon gått ner. Det kan bli lite rörigt..
    Det är min åsikt

• Theorese

Jag väger mig varje vecka, men just nu står det still så det finns inget att uppdatera då. Kanske borde jag ta mig i kragen och se till att jag verkligen går ner så att jag kan uppdatera varje vecka, men som situationen är nu har jag bestämt mig för att först starta med goda träningsvanor samt inget godis i veckorna. Allt för att jag ska klara av det hela långsiktigt och inte duka under av mina egna krav. Jag känner att jag nu är på god väg med de första delmålen och att jag snart är beredd på att ta nästa steg, att förändra mina kostvanor.

Ja, listan är lång. Men är det egentligen ett problem? För mig är det skönt att se och veta att det finns många i samma situation som jag.

Det var ju inte alls det här jag skulle skriva idag...Nä jag skulle ju skriva om hur himla duktig jag var igår. även om det startade mindre bra. Så jag hade bestämt mig för att träna efter jobbet, ett spinning pass och ett mag och rygg pass jag brukar kombinera. men framåt halv fem var jag så låg...blodsockernivån i botten ( hade glömt min matlåda hemma och var hänvisade till den kassa maten serveringen här i huset serverar men men) Fruktkorgarna var länsade sånär som på ett halvruttet äpple. Var nära att säga till mig själv att det inte blev någon träning. men nu hade jag bestämt mig. Tillslut stod jag framför kylen på jobbet tänkte att där fanns det något bra jag kunde stoppa i mig, men det fanns det inte. Efter lite vånda blev det en delicatoboll men bara till det villkoret att jag skulle ta i så mycket jag bara orkade, skulle inte ha någon ork kvar i benen efter spinningen... och så blev det. Cyklade på en av de "tyngre" cyklarna och tog i så jag fick mjölksyra. Men vad skönt det var. Efter det var det bara att ta sig i ni nästa rum och träna magen och ryggen så idag har jag så ont i magen att jag knappt kan skratta. Men vad nöjd jag är med mig själv!!! Och det ska ni andra också vara, för ni är skitduktiga!!

• Hoppets stjärna

Hej

Emmiez: Ber på mina bara knän inte två listor är du snäll, vet med mig att jag kommer inte orka att hämta stöttning på flera ställen utan då försvinner jag.

Linda1976: Själv så väger jag mig var 6 vecka hos min gynsköterska kommer inta att väga mig innan dom veckorna har gått så därför ingen uppgradering av mig, detta är uppgjort med läkaren.

jamboochjag: vad bra att du följde din plan även om dagen startade lite knasigt, skulle själv vilja ha sådan go i mig.

Sussi H

• Linda1976

ojoj... det verkar som om ni trodde att jag skällde på er! Alls icke! Självklart gör man ju som man vill! Men säger också, _inte_ 2 listor, då blir det för meckigt!

• Mollie

Oki, kanske vi ska ha vår lista som den är men att vi rensar rejält då?
    Jag tycker inte heller egentligen att man ska dela på över och under 100, men det var ett förslag för att få en kortare lista! Jag vill gärna se de som kommit ner under 100, de sporrar mig så de får gärna stanna kvar i "min" lista!!

jag väger mig så gott som varje morgon och uppdaterar vikten så den varit i samma siffor i några dagar så man vet att det verkligen ÄR så! Så ibland uppdaterar jag 1 g/v, i bland oftare och ibland med längre mellanrum!

• MrsK

Kollar in här jag också en del, men kanske inte skriver varje gång...
    Fast nu har de sina orsaker...
    Har så mycke att fundera på...
    Vad ska man ha för telefon???
    Vad ska man ta för tv boxer el parabol el bara liten box???
    Mycke att tänka på nu...
    Funderar mycke på hur man på bästa sätt ska packa ner alla saker.
    Å på fredag fyller min man år och vi ska även skriva kontrakt då...
    Har bokat besiktninga av huset.
    Så på lördag ska vi ha folk här...
    Så jag måste fundera på vad jag ska bjuda på...
    Blir nog smörgåstårta tonfisk tror jag...

De värsta är att man idag fick Jotex... å alla snygga tyger som dom hade...
    Skulle behöva mer gardiner, men de får vänta till jag ser behovet och måtten.

• Hoppets stjärna

Hej Linda1976

Tror inte att du skäller på oss ville bara förklara varför jag inte uppgraderar mig varje vecka.

Så jag blev inte arg ville bara att du skall veta det.

Kramar
    Sussi H

Svar på tråden 100+?????? Del 4