Jag väger mig varje vecka, men just nu står det still så det finns inget att uppdatera då. Kanske borde jag ta mig i kragen och se till att jag verkligen går ner så att jag kan uppdatera varje vecka, men som situationen är nu har jag bestämt mig för att först starta med goda träningsvanor samt inget godis i veckorna. Allt för att jag ska klara av det hela långsiktigt och inte duka under av mina egna krav. Jag känner att jag nu är på god väg med de första delmålen och att jag snart är beredd på att ta nästa steg, att förändra mina kostvanor.
Ja, listan är lång. Men är det egentligen ett problem? För mig är det skönt att se och veta att det finns många i samma situation som jag.
Det var ju inte alls det här jag skulle skriva idag...Nä jag skulle ju skriva om hur himla duktig jag var igår. även om det startade mindre bra. Så jag hade bestämt mig för att träna efter jobbet, ett spinning pass och ett mag och rygg pass jag brukar kombinera. men framåt halv fem var jag så låg...blodsockernivån i botten ( hade glömt min matlåda hemma och var hänvisade till den kassa maten serveringen här i huset serverar men men) Fruktkorgarna var länsade sånär som på ett halvruttet äpple. Var nära att säga till mig själv att det inte blev någon träning. men nu hade jag bestämt mig. Tillslut stod jag framför kylen på jobbet tänkte att där fanns det något bra jag kunde stoppa i mig, men det fanns det inte. Efter lite vånda blev det en delicatoboll men bara till det villkoret att jag skulle ta i så mycket jag bara orkade, skulle inte ha någon ork kvar i benen efter spinningen... och så blev det. Cyklade på en av de "tyngre" cyklarna och tog i så jag fick mjölksyra. Men vad skönt det var. Efter det var det bara att ta sig i ni nästa rum och träna magen och ryggen så idag har jag så ont i magen att jag knappt kan skratta. Men vad nöjd jag är med mig själv!!! Och det ska ni andra också vara, för ni är skitduktiga!!