• Emmiez

100+?????? Del 4

Finns det fler som ligger på en vikt över hundrakilosstrecket?

Tidigare trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m1743271.html Del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m2585271.html Del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m3610837.html Del 3

Här inne här disskuterar vi hur vi skall göra för att komma under 100 sträcket..
    Och även dom som är under 100 hur vi ska komma till målvikten.
    Vi peppar varandra och ger varandra tips och ideer.
    Vi försöker helt enkelt tillsammans bli av med alla dessa kilon.

Välkommen och Lycka till!

Lägg gärna till er på våran lista, ta senaste listan, skriv in dig där du hör hemma,
    över 100, under 100, eller på vilade / gravida
    Namn: start vikt / vikt nu / längd / start BMI / BMI nu (skillnad: kg BMI:)

www.bmi.se kan du räkna ut ditt bmi.

• Svar på tråden 100+?????? Del 4
  • Emmiez

mitt mål är under 95 iår.. får se om ja lyckas

• MrsK

Endoriana:
    Du kan får lite tid av mig...
    Ibland har jag så mycke tid över att jag inte vet vad jag ska fördriva den med...
    Å andra dagar har jag för lite tid....

• TessaLisa

*sur* hade som sagt ett litet bakslag i helgen med en viss viktuppgång. Försökte rätta till det igår genom att äta bra under dagen, samt gå totalt nästan 1 mil. Trodde att det som vanligt skulle ha fått vikten att sjunka till idag. INTE då! Jag hade GÅTT UPP igen! *vansinnig*
    Börjar verkligen analysera hur jag ätit och hur mycket jag rört på mig och jag kan inte se några stora fel!
    Jag vågar knappt tänka tanken på vad jag kommer att känna ifall morgondagens vägning kommer att innebära ytterligare viktuppgång.

Jag VET, jag har inte ens gått upp ett kg, men jag är inte van vid viktuppgång om jag inte fuskat väldigt mycket. Det känns knäckande att inte riktigt kunna förstå vad jag har gjort för fel heller.
    Ifall jag bara stått still hade jag accepterat det, men viktuppgång flera dagar på raken kan jag inte acceptera.

Som lägst förra veckan vägde jag 112,5 kg (onsdag). Idag väger jag 113,3 ...
    Som sagt, inte sååå mycket mer, men min genomsnittliga viktnedgång per vecka har varit 1 kg. Nu kommer jag knappast att uppnå det.

• Chania

Tessalisa

Äter du för lite? De säger att om man äter för lite så ställer sig kroppen in på svält, och håller hårt i de kilon som finns eller så går man upp i vikt.

• TessaLisa

Chania:
    Tänkte på det jag också, men kollade med min kompis som tidigare hade ätstörningar men nu som frisk nästan är kostexpert.
    Hon säger att jag ätit perfekt efter hur mycket jag rör på mig. Hon borde veta.

Men hon säger också att det är lite individuellt och att om det inte blir någon positiv förändring snart så kan jag testa att öka lite till.

Eftersom att det inte är någon ovanlighet att jag går 8-10 km på en dag i ren motion + det jag går och står och bränner bara genom att leva, och dessutom väger rätt mycket, så bränner jag mer än genomsnittsmänniskan och behöver äta mer än många andra.

• Emmiez

TessaLisa:
    Ja har vägt mig i princip varje dag i nästan 2 års tid..
    nu kan jag se att min uppgångar faktiskt inte alltid hänger på dagen före.. det kan vara två eller tre dagar före, dessutom så är det normalt att gå upp och ner även när man går ner, inte mycket men lite..

om du kollar här hur en vecka för mig såg ut
    mån - 100,1
    tis - 99,6
    ons - 100,5
    tors - 99,8
    fre - 100,4
    lör - 100,2
    sön - 100,5

ungefär såhär ser alla mina veckor ut, lite upp lite ner, förhoppningsvis går ja ner per vecka, där jag hade söndagar som vägdag, nu har jag tisdag, och bara tisdag ingen annan dag.. jag hakade uppp mig när jag stått still i några veckor, det kändes så mycket eftersom ja inte gick ner, när ja vägde mig varje dag, väger man sig en gång i veckan kanske man går ner 1 kg mellan gångerna, och det känns ju bra, men väger man sig varje dag går man ner mycket en dag, upp lite en annan, det ser inte lika bra ut som ett kg på en vecka..
    så tycker jag iallfall

• TessaLisa

Emmiez:
    Tusen tack för peppningen!!
    Intellektuellt vet jag nog att du har rätt, bara det att jag varit så bortskämd med att mina första 17 kg rasat av mig utan några större bakslag. Inte ens när min mamma fyllde 50 och jag levde 2 dagar på bara smörgåstårta, kakor, tårta och fet paj så gick jag upp mer än 0,6 kg. Lite psykande bara att gå uppåt nu när jag inte frossat speciellt. *ler*

Jag väger mig varje dag, men det är bara fredagarna som verkligen gäller i min viktdagbok. Kan inte låta bli att ändå kolla varje dag...

Nåja, bara att fortsätta på den inslagna linjen och ge det ännu mer tid.
    hittills idag har jag gått 9,5 km totalt (en längre promenad på 5-6 km, resten 2 kortare hundrastningar) och en kvällsrastning av hunden blir det också, så det lär väl bli 1,5-2 km till.
    Har försökt äta vettigt hela dagen med lagomt energiintag. Tror att jag har lyckats ganska bra.

• Jenny Tom

Nu är det nya tag som gäller har gått med i viktväktarna i dag så nu har jag ett program att gå efter så kilona ska sakta men säkert av

• mjukisvicki

hur *farliga* är digestive kex???

• TessaLisa

mjukisvicki:

Tydligen är de de "farligaste" ofyllda kex vi har i affärernas utbud.
    Nån sa att 2 kex innehåller samma mängd kalorier som en kotlett med potatis och grönsaker. Vet inte om det är sant.

Svar på tråden 100+?????? Del 4