• Emmiez

100+?????? Del 4

Finns det fler som ligger på en vikt över hundrakilosstrecket?

Tidigare trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m1743271.html Del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m2585271.html Del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m3610837.html Del 3

Här inne här disskuterar vi hur vi skall göra för att komma under 100 sträcket..
    Och även dom som är under 100 hur vi ska komma till målvikten.
    Vi peppar varandra och ger varandra tips och ideer.
    Vi försöker helt enkelt tillsammans bli av med alla dessa kilon.

Välkommen och Lycka till!

Lägg gärna till er på våran lista, ta senaste listan, skriv in dig där du hör hemma,
    över 100, under 100, eller på vilade / gravida
    Namn: start vikt / vikt nu / längd / start BMI / BMI nu (skillnad: kg BMI:)

www.bmi.se kan du räkna ut ditt bmi.

• Svar på tråden 100+?????? Del 4
  • Chania

Enlig Hälsovakten innehåller ett digestivekex 74 kcal (3,3 g fett, 10 g kolhydrater, 1,1 g protein). Fettprocenten är drygt fem procent av det fett man behöver per dag.

• mjukisvicki

fan då dom som är så goda!

• Emmiez

TessaLisa:
    Förstår att de är jobbigt när det gått bra innan, men det är ofta så att det är som en trappa, man går ner lite, står still lite, ner lite, still lite, osv, men visst, väger man sig varje dag, så blir det ju så att man även kan gå upp lite, utan att man egentligen har gått upp under veckan..

• TessaLisa

Jenny Tom: glömde ju önska dig lycka till! Härligt att du tagit klivet!

• Hoppets stjärna

Hej

Hu vad ni skriver mycket har inte varit ute på nätet på ett par dagar.

Här äär det så neråt som det kan bli har huvudvärk och magkatar och något konstant trötthet sedan en vecka tillbaka orkar knapp att sköta jobbet får bita mig i tungan rejält för att inte säga nogåt dumt det kommer hemma sedan. Sommnade igår vid 19,30-tiden och sov i nästan 14 timmar.

Hittar inte heller nöjet att hålla på med djuren dom känns bara som en plåga och jag som älskar att hålla på med dom annars.

Sedan så är vädret så tråkigt här i dag blåser massor och det kommer ner massor av snöblandat regn.

Kramar från en lerssen och deppig
    Sussi H

• Vero

Här går det dåååligt!

Förra veckan bråkade jag och maken konstant kändes det som, jag var jätte deppig och åt en massa godis, ingen ordning på maten osv. I helgen blev vi sams, på fredagen var vi på fest (med tårta och allt) och på lördagen myste vi hemma med chips och hejåhå... Ingen motion har det blivit på två veckor heller.

Men idag så jag iväg på gympan. Men på jobbet hade nån vänlig själ ställt in en Paradisask. Jag klarar inte sånt. Jag har gått och norpat bit efter bit. Säkert 10 st!

Måste skärpa mig, känner det som om jag sväller upp som en ballong, börjar se kläckfärdig ut fast jag inte ens gått halva tiden än.

Ska väga mig imorgon och se vad domen blir...

• Endoriana

Jamen då har jag kommit ner under 130 igen..129,4 närmare bestämt. Undrar hur det kommer gå när tabletterna börjar verka ordentligt..Ja menar, man kan ju gå upp i vikt av antidep... fast i och för sig så kan man gå ner i vikt oxå men med min vanliga otur så blir det säkert uppåt...

• MrsK

Här har de gått sådär...
    Men ska ta nya tag igen....
    Ska väga mig imorgon och se hur illa denna helgen har varit på vikten...

Varför ska julsaker komma fram redan nu...???
    De gör mig så stressad...
    Om jag nu flyttar till vårat hus i mitten på December måste jag endå plocka fram julen???
    De känns som man måste de...
    Å jag känner att jag vill inte....
    Spelar ingen roll... kommer endå att sitta ensam hela julen då min man jobbar.

• Mollie

Känner att jag inte har tid att vara här, tänker dock på er och finns i perferin... Läser och så... Glöm mig inte bara!

Svar på tråden 100+?????? Del 4