• Emmiez

100+?????? Del 4

Finns det fler som ligger på en vikt över hundrakilosstrecket?

Tidigare trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m1743271.html Del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m2585271.html Del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m3610837.html Del 3

Här inne här disskuterar vi hur vi skall göra för att komma under 100 sträcket..
    Och även dom som är under 100 hur vi ska komma till målvikten.
    Vi peppar varandra och ger varandra tips och ideer.
    Vi försöker helt enkelt tillsammans bli av med alla dessa kilon.

Välkommen och Lycka till!

Lägg gärna till er på våran lista, ta senaste listan, skriv in dig där du hör hemma,
    över 100, under 100, eller på vilade / gravida
    Namn: start vikt / vikt nu / längd / start BMI / BMI nu (skillnad: kg BMI:)

www.bmi.se kan du räkna ut ditt bmi.

• Svar på tråden 100+?????? Del 4
  • Turnit

Chania....åhh vad tråkigt besked. Håller tummarna att du lyckas gå ner i vikt och att det går bra vid IVF:n. Det är mkt därför jag går ner i vikt för att lyckas bättre vid nästa FET.

Stor kram till dig!!

• Chania

Turnit

Tack!!

Vad är FET? Är det samma sak som IVF? På vilket annat sätt kan man förbereda sig inför IVF? Hur mycket ska man gå ned i vikt för att ha så stor chans som möjligt?

• Turnit

FET är frozen embryo transfer. När man sätter tillbaka ett befruktat ägg som varit fruset.

• Turnit

Den kliniken vi går på har ingen viktgräns. Visst tyckte de att jag skulle försöka gå ner i vikt. Men inget måste.

• Chania

Min läkare sa att jag måste gå ned mycket. Men då vägde jag också 100 kilo (har lyckats gå ned till 90 nu). Vet inte riktigt vad jag siktar på, 80 kilo är ganska lagom åt mig men kanske 75 skulle vara det bästa. Jag har inte vågat fråga vilken vikt hon vill jag ska ha.

• Turnit

Chania...fråga henne....Du har ju gjort en 10% viktnedgång. Vilket är jättebra.

• Vero

Vad jobbigt att få höra Chania, men kämpa på, det finns alla chanser i väröden att lyckas ändå, med både vikten och barn så småningom!

• Chania

Jo nu kan jag mig snart på att fråga. Men när jag vägde 100 kilo vill jag inte höra att jag måste gå ned 25 - 30 kilo, det skulle bli för övermäktigt. Men 10 - 15 kilo känns lättare....det ska nog gå. Och är jag nere på 80 klarar jag nog 5 till...måste bena upp målen litegrann.

Vero

Tack, jag hoppas det!

• delfinen76

Tummelisa: tack, jo jag förstår dig det e skönt att komma ut och promenera jag kommer ut nu tack vare jag har fått lilla Nora. kanske går man så långt men man tänker inte på det.

idag har inte varit så kul väder så det har inte blivit någon alls av motion alls men tänkte ta mig ut imorogn och promenera och kanske cykla oxå tom man vet aldrig

lästa ikapp mig lite idag sedan i sönd vad duktiga alla är har gått ner här och där , ni som inte har kämpa ni e oxå duktiga....tycker jag..

Vero: jo min tjej somnar direkt i vagnen som skönt är det e skönt att komma ut då....

Svar på tråden 100+?????? Del 4