• Emmiez

100+?????? Del 4

Finns det fler som ligger på en vikt över hundrakilosstrecket?

Tidigare trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m1743271.html Del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m2585271.html Del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m3610837.html Del 3

Här inne här disskuterar vi hur vi skall göra för att komma under 100 sträcket..
    Och även dom som är under 100 hur vi ska komma till målvikten.
    Vi peppar varandra och ger varandra tips och ideer.
    Vi försöker helt enkelt tillsammans bli av med alla dessa kilon.

Välkommen och Lycka till!

Lägg gärna till er på våran lista, ta senaste listan, skriv in dig där du hör hemma,
    över 100, under 100, eller på vilade / gravida
    Namn: start vikt / vikt nu / längd / start BMI / BMI nu (skillnad: kg BMI:)

www.bmi.se kan du räkna ut ditt bmi.

• Svar på tråden 100+?????? Del 4
  • Turnit

Godmorgon....jag fuskställde mig på vågen idag...snacka om att jag ser fram emot att väga mig nästa måndag!!

Mår fortfarande lite förkylt. Allt på en gång.
    Ska till vct med flickorna nu. De har ont i halsen. Och feber.

Ha en bra dag!!

• Vallie

ojojoj, nu har jag varit modig.
    kände igår att det här inte funkar längre, så nu tog jag modet till mig och ringde VC för att träffa en läkare för att få hjälp med övervikten, känns som ett litet steg i rätt riktning i alla fall...
    så på måndag ska jag dit... känns såå skönt.

ville bara berätta...

• Vallie

tack! känns ändå bra... fast läskigt... vet ju inte vad de vill och kan göra..

• TessaLisa

Vallie: Men du, va bra! Toppen att du hittade modet! Känner man att man står och stampar och inte kommer någon vart på egen hand så bör man söka hjälp. De finns ju där för att hjälpa dig!

• TessaLisa

mjukisvicki: *stöttningskram*
    Det blir bra, bakslag har vi alla ibland även om det aldrig är kul att se att man har gått upp.
    Förstår att du inte vill till läkaren, men du kan ju inte gå runt och ha problem med höften hur länge som helst!

• Malia75

Idag har jag tagit första Reductil-tabletten....spännande! Någon mer här som äter Reductil?

• Endoriana

mjukisvicki: Har du problem med höften?

Jag har antagligen oxå gått upp den senaste tiden..vågar inte ens väga mig. Jag ska till min läkare den 16 november och då ska jag prata med honom om att få xenical eller något.

Någon som vet skillnaden mellan reductil och xenical?

• TessaLisa

Ett jättebra ställe att läsa om och jämföra läkemedel på är ju fass. Finns på nätet på www.fass.se
    Där finns samtliga "bipackssedlar" och beskrivningar för alla läkemedel som säljs i sverige

• mjukisvicki

tack ska ni ha!!
    endoriana. jo min höft och hela muskelaturen i vänstra benet är helt paj.. kan inte sitta för länge kan inte stå för länge kan knappt ligga.
    ska samma tidigt när jag är hos läkaren prata om min fetma och se om jag kan få nå hjälp

Svar på tråden 100+?????? Del 4