• Emmiez

100+?????? Del 4

Finns det fler som ligger på en vikt över hundrakilosstrecket?

Tidigare trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m1743271.html Del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m2585271.html Del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m3610837.html Del 3

Här inne här disskuterar vi hur vi skall göra för att komma under 100 sträcket..
    Och även dom som är under 100 hur vi ska komma till målvikten.
    Vi peppar varandra och ger varandra tips och ideer.
    Vi försöker helt enkelt tillsammans bli av med alla dessa kilon.

Välkommen och Lycka till!

Lägg gärna till er på våran lista, ta senaste listan, skriv in dig där du hör hemma,
    över 100, under 100, eller på vilade / gravida
    Namn: start vikt / vikt nu / längd / start BMI / BMI nu (skillnad: kg BMI:)

www.bmi.se kan du räkna ut ditt bmi.

• Svar på tråden 100+?????? Del 4
  • TessaLisa

Vallie: Hälsporre är resultatet av lång tids felaktig belastning av de stora senytorna under fotsulan. Detta ger upphov till smärtor i hälen. I ett försök att reparera upprepade småskador i senan börjar kroppen lagra in kalk där senan fäster sig till hälbenet. Efter hand utvecklas det ett litet kalkhorn på hälen, en så kallad hälsporre.

(saxat från det som står på www.netdoktor.se om hälsporre)

• TessaLisa

jaha, nu verkar jag ha nått min första "platå" i viktminskningen. Visserligen är inte min veckovägningsdag förrän imorgon, men hittills har jag på en vecka bara gått ned 2 hg, jämfört med tidigare veckor när jag har tappat 1 kg eller mer.
    Jag går fortfarande ca 1 mil per dag och äter samma nyttiga kost på regelbundna tider.
    Ska fortsätta och se vad som händer. Kanske måste jag äta annorlunda. Det finns en risk att jag äter lite för lite energi under dagen. Ska rådfråga någon ifall inte vikten får skjuts nedåt snart.

• MrsK

Här går de segt....
    Sitter på kanten till *ge upp groppen*

• Turnit

MrsK...Varför???
    Plattåer har vi alla. De kommer när man minst av allt vill det. Jag håller tummarna att du härdar ut. Kram

• delfinen76

minislängtan välkommen

nu har jag cyklat på lilla motionsykeln, dammsugit och torkat golven men lilla Nora på magen i selen... svettig värre vilket tråkigt väder måste jag säga ingen promenad än....

• Endoriana

Usch och bläää..Mår som en pottsork.

Är förkyld så det visslar om det. Hoppas att det går över snart....

• TessaLisa

MrsK: Bit ihop! Du tar dig igenom den här perioden! Det är bara tillfälligt, ge inte efter!

Delfinen76: Gör som jag och skaffa hund, då MÅSTE man ut och gå oavsett väder! Det brukar gå bra när man väl kommer sig ut och börjat gå

Endoriana: Massor med cyberförkylningsmediciner skickar jag dig! Drick varmt och ta hand om dig!

• mjukisvicki

tessalisa.. jag skulle vilja ha hund men har inte råd
    eller ja råd har jag nog men inte att köpa en...

• TessaLisa

Mjukisvicki: Synd, för min lilla "skrutt" har varit toppen för motivationen!
    Har du nån kompis som du kan ha sällskap av och gå ut med? Det är också lättare att komma sig iväg ifall man är två.

• gyro

jag måste fråga en konstig fråga jag tänkt på..
    är det bara jag som har en smal människa i denna feta kropp och blir nästan rädd när jag ser mig i spegeln för jag inte ser ut som jag tror jag gör med tanke på den smala människan som finns inombords?

kram

Svar på tråden 100+?????? Del 4