• TessitN

Varför bry sig vissa inte om sitt utseende längre?

Varför slutar vissa mammor att bry sig om hur dom ser ut bara för att man fått barn?
    Jag tycker det är viktigt att själv få känna sig fin om dagarna, och inte bara sin bebis.
    Man var ju något annat innan man blev mamma.

Visst finns det kanske inte lika mycket tid längre till att spegla sig jämt och ständigt, men man försöker så gott man har tid.

Hur gör ni?

• Svar på tråden Varför bry sig vissa inte om sitt utseende längre?
  • bebis090614
    Lamillan skrev 2009-09-17 22:50:44 följande:
    en snabbdusch och lite mascara finna det tid för..
    !!!! bra där.
  • Lady Dahmer
    Lamillan skrev 2009-09-17 22:50:44 följande:
    inte så konstigt att vissa män är otrogna eller inte intresserade av sin fruar längre om man som kvinna slutar bry sig om sitt utseende när man får barn.. speciellt om man varit relativt intresserad innan.. det gäller naturligtvis omvänt också.. jag skulle bli ganska besviken och otänd om min man helt plötslgt började gå runt i mysbyxor hela dagarna och duschade typ varannnan dag.. visst prioterar man annorlunda, har inte tid att varje dag platta håret eller sminka mig i en timme men en snabbdusch och lite mascara finna det tid för..
    oj oj oj, tror du att man är skyddad från otrohet bara för att man tar hand om sitt utseende? Tror du ens att otrohet handlar om det?

Jag kan lova dig att även supersnygga kvinnor blir bedragna.
    The male is an incomplete female, a walking abortion
  • bebis090614
    pönz skrev 2009-09-18 08:31:23 följande:
    Snabbdusch, ja, men mascara? Varför???
    för att se lite piggare och fräschare ut... sen menade hon nog inte EXAKT BARA mascara... du får nog ha på dig mer smink om du vill det.. eller något annat om du känner för det..
  • La Lola
    Lady Dahmer skrev 2009-09-18 08:38:39 följande:
    oj oj oj, tror du att man är skyddad från otrohet bara för att man tar hand om sitt utseende? Tror du ens att otrohet handlar om det? Jag kan lova dig att även supersnygga kvinnor blir bedragna.
    Precis....alla kan drabbas ju.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Cornbread

Lady Dahmer skrev 2009-09-18 08:38:39 följande:

Jag kan lova dig att även supersnygga kvinnor blir bedragna.
    Ja, det handlar såklart inte BARA om att man inte piffar upp sig, för ibland ligger även annat bakom en otrohet.
    MEN i flesta fallen handlar det ju om att man inte blir attraherad av sin sambo längre och då bidrar såklart utseendet, med tanke på att man blev kär i en person när den var p åett visst sätt, ändrar den personen hela sin stil så är det inte längre en självklarhet.

vill inte ha en massa bs nu om att man inte blir kär i utseendet blabla.. för de spelar visst en roll.
  • Lady Dahmer
    Cornbread skrev 2009-09-18 08:47:52 följande:
    Lady Dahmer skrev 2009-09-18 08:38:39 följande: Ja, det handlar såklart inte BARA om att man inte piffar upp sig, för ibland ligger även annat bakom en otrohet. MEN i flesta fallen handlar det ju om att man inte blir attraherad av sin sambo längre och då bidrar såklart utseendet, med tanke på att man blev kär i en person när den var p åett visst sätt, ändrar den personen hela sin stil så är det inte längre en självklarhet.vill inte ha en massa bs nu om att man inte blir kär i utseendet blabla.. för de spelar visst en roll.
    öh nej. i "de allra flesta fallen" handlar det inte om hur partern ser ut eller ens hur deras sexliv ser ut.
  • Rumpetroll

Jag piffar upp mig varje dag, sminkar mig och klär mig så fint som e möjligt, har tyvärr lite kläder som passar nu efter förlossningen. Men jag hinner spegla mig mycket. Undrar lite hur det kan komma sig att vissa inte hinner det. Nån gång sover väl ens barn?!

• Cornbread

Lady Dahmer skrev 2009-09-18 08:50:48 följande:

öh nej. i "de allra flesta fallen" handlar det inte om hur partern ser ut eller ens hur deras sexliv ser ut.
    Okej.. skulle jag få för mig att vara med nån annan skulle de iaf handla om att ja inte tänder på min man.
  • Cornbread
    Rumpetroll skrev 2009-09-18 08:51:07 följande:
    Jag piffar upp mig varje dag, sminkar mig och klär mig så fint som e möjligt, har tyvärr lite kläder som passar nu efter förlossningen. Men jag hinner spegla mig mycket. Undrar lite hur det kan komma sig att vissa inte hinner det. Nån gång sover väl ens barn?!
    Sant , mitt barn sover visserligen inte på dagarna, men han kan åtminstone vara ensam 10 min så jag kan klä mig. Tar lika lång tid att dra på 'fina' kläder som mjukbrallan ju ;)
  • Lady Dahmer
    Rumpetroll skrev 2009-09-18 08:51:07 följande:
    ja och då vill man sitta ner och ta det lungt. få en kopp kaffe. läsa en tidning. städa undan. laga mat. tala med en vän på telefon. ha en mysig stund med sin make. tvätta håret. ta ett bad. sitta vid datorn. se på tv en stund. skita utan att bli störd. äta mat. ANDAS!

sminka mig och klä mig snyggt kommer VÄLDIGT långt ner på priolistan.

Och värre var det det första halvåret. Då hade jag inte ens en stund över att duscha. Ungen sov nämligen PÅ mig.
Svar på tråden Varför bry sig vissa inte om sitt utseende längre?