Tja, jag ser hemsk ut utan smink, men jag sminkar mig inte ändå om jag bara ska ner på ICA
Har alltid haft problemhy, fick svår acne vid 12 års ålder och har fortfarande (27 år gammal) mycket acne + massvis med ärr från den tid då jag bara var tvungen att klämma.
Jag är INTE vacker utan smink, men jag har fan inte råd att sminka mig varje dag eftersom jag bara kan använda vissa speciella produkter för att inte acnen ska bli värre.
Och - om jag inte sminkar mig så är det nästan bättre för mig att glida ner på ICA i en vanlig t-shirt och ett par mjukisbyxor eller sambons baggyjeans. Har jag på mig värsta uppiffade utstyrseln men tighta jeans, snyggt linne, högklackat mm då SYNS mitt fula ansikte mer eftersom kläderna i sig drar till sig uppmärksamhet.
Och sen har jag banne mig inte tid heller.
När jag var hemma med första barnet så var det en kamp at få i mig nog med mat varfje dag. Leo sov max 20 minuter åt gången, ammade 40 minuter av varje timme och skrek mellan varven, så jag prioriterade INTE sminket de få sekunde rjag fick en paus. Då grät jag i duschen eller sov.
Och det får nog mina medmänniskor acceptera - trots att jag inte är fager att se när jag går på ICA