• TessitN

Varför bry sig vissa inte om sitt utseende längre?

Varför slutar vissa mammor att bry sig om hur dom ser ut bara för att man fått barn?
    Jag tycker det är viktigt att själv få känna sig fin om dagarna, och inte bara sin bebis.
    Man var ju något annat innan man blev mamma.

Visst finns det kanske inte lika mycket tid längre till att spegla sig jämt och ständigt, men man försöker så gott man har tid.

Hur gör ni?

• Svar på tråden Varför bry sig vissa inte om sitt utseende längre?
  • Eisa
    La Lola skrev 2009-09-16 18:09:33 följande:
    Det gäller tydligen inte att attrahera andra...eller iaf inte alltid män.....Jag tror man helt enkelt ska stå framför spegeln o beundra sig själv?
    Kul sysselsättning.
  • Emmi2

Sminkar mig alltid efter det att jag har duschat på morgonen. Ser helt enkelt förjävlig ut annars. Även om jag bara är hemma själv. Är som lite småjobbigt annars att bli vettskrämd varje gång man går förbi en spegel för att man trott man sett ett spöke.

Däremot så "fest-sminkar" jag ju mig inte varje dag, men det är en annan femma

• La Lola
    lennartsdotter skrev 2009-09-16 18:00:16 följande:
    TS: Mammorna du ser med flottigt hår och mysbrallor kanske alltid har sett ut så? Varför förutsätter du att det var en förvandling som skedde när de fick barn? De kanske helt enkelt aldrig har brytt sig om vad andra tycker utan klär sig och sköter sig precis som de själva är bekväma med. Den enda förändring som har skett med mig, utseendemässigt, sedan jag fått barn är att håret har blivit kortare och kortare. Jag behöver inte da en kam genom håret för att det ska se snyggt ut. Det är snyggt med knullruffset jag vaknar med. Kommer folk hem till mig får de leva med att det kanske inte är så välstädat och att jag kanske inte är nyduschad, men lortig är jag inte. Jag kan inte lova att jag inte har mysbrallor på mig. Ger jag mig ut slänger jag självklart på mig något annat, men jag duschar inte bara för att jag ska ut. Jag behöver inte duscha varje dag. Så hårt jobbar jag inte här hemma på dagarna. Sminket tas på... när det är bröllop eller begravning. Och yes, jag är snygg, välvårdad och sexig i min slappa naturlighet. Enligt min make alltså. Jag tycker lika om honom.
    Bra skrivet!
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Me o Mike

Jag går MER än gärna i mysbrallor.. Och ifta osminkad!!

Men jag tror inte det har att göra med att jag är mamma utan det har nog att göra med att jag har blivit äldre och inte är så ytlig längre..

Vem fan bryr sig (förutom TS ) om jag går runt lite halvsunkig??

• Valdis

Jag ser ut som skit jämt typ. Mysbyxor och osminkad, förutom när vi går ut (alltså på fest eller på middag eller bio..). Helt enkelt för att jag inte orkar, jag har ett barn att prioritera, mina kläder ser ut som skit ändå efter han snorat på dom, kletat av mat osv. Och sedan skiter jag i vad andra tycker. Det är bekvämt. Dock så är min kille inte så glad.. Vi får se om jag skärper till mig... Mohahhaaa

• Purlan
    Skruff skrev 2009-09-16 12:37:03 följande:
    Jag tolkade ts på samma sätt som LinaB. Jag går inte runt toksminkad och uppklädd om dagarna men duschar alltid och tar på mig "vardagssnygga" kläder och mascara. Dels för att själv känna mig snygg men också för att jag vill att min man ska tycka det samma. Vill inte att han sunkar ner sig när det är hans tur att vara hemma med dottern heller
    Precis håller med er. Man tar på sig sköna vardagskläder, tar på mascara och lite concealer, fixar håret så att det nte står åt alla håll. Hade jag bara gått runt i myskläder en hel dag hade jag inte fått nåt gjort, är nån mental grej.
  • La Lola

Jag undrar återigen vilka kläder som faller under Godkända kläder?

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • jsm

Anledningarna är följande:

* Tid: Har en VILD dotter som inte har nån större lust att roa sig själv när mamma gör sig fin.

* Pengar: Valt att vara hemma längre = mindre pengar att lägga på sig själv. Tänker som så att det för mig/oss är viktigare att hon inte börjar på dagis för tidigt än att jag har nya fina kläder. Det får jag sen när jag börjar jobba, allt har sin tid.

* Lek å umgänge: Tycker inte det är super skönt att krypa/springa runt i sandlådan eller skogen med tajta jeans. Å sen vill jag inte skita ner eller ha sönder mina bästa jeans/byxor. Kläderna är inte så nice när man varit ute en hel dag.

* Smink: Blir varm när jag springer runt med min dotter så det känns mindre fräscht med smink som kletas runt. Får massa blöta (å ibland snoriga) pussar å klappar vilket inte förbättrar sminket om jag säger så .

* Håret: Samma som tid å sen så vill hon gärna vara å kladda i håret oxå så den den snygga frillan man hade på morgonen är som bort blåst kl 10 .

• Valdis
    jsm skrev 2009-09-16 20:47:02 följande:
    Anledningarna är följande:* Tid: Har en VILD dotter som inte har nån större lust att roa sig själv när mamma gör sig fin.* Pengar: Valt att vara hemma längre = mindre pengar att lägga på sig själv. Tänker som så att det för mig/oss är viktigare att hon inte börjar på dagis för tidigt än att jag har nya fina kläder. Det får jag sen när jag börjar jobba, allt har sin tid.* Lek å umgänge: Tycker inte det är super skönt att krypa/springa runt i sandlådan eller skogen med tajta jeans. Å sen vill jag inte skita ner eller ha sönder mina bästa jeans/byxor. Kläderna är inte så nice när man varit ute en hel dag.* Smink: Blir varm när jag springer runt med min dotter så det känns mindre fräscht med smink som kletas runt. Får massa blöta (å ibland snoriga) pussar å klappar vilket inte förbättrar sminket om jag säger så . * Håret: Samma som tid å sen så vill hon gärna vara å kladda i håret oxå så den den snygga frillan man hade på morgonen är som bort blåst kl 10 .
    Kunde inte sagt det bättre själv. Ibland gör man ju en uppryckning men sen efter 2 timmar så känner man bara att sminkt hänger på ändan och man blir bara irriterad.

Hatar att inte kunna röra mig i tighta jeans, blir galen då.
Svar på tråden Varför bry sig vissa inte om sitt utseende längre?