jsm skrev 2009-09-16 20:47:02 följande:
Anledningarna är följande:* Tid: Har en VILD dotter som inte har nån större lust att roa sig själv när mamma gör sig fin.* Pengar: Valt att vara hemma längre = mindre pengar att lägga på sig själv. Tänker som så att det för mig/oss är viktigare att hon inte börjar på dagis för tidigt än att jag har nya fina kläder. Det får jag sen när jag börjar jobba, allt har sin tid.* Lek å umgänge: Tycker inte det är super skönt att krypa/springa runt i sandlådan eller skogen med tajta jeans. Å sen vill jag inte skita ner eller ha sönder mina bästa jeans/byxor. Kläderna är inte så nice när man varit ute en hel dag.* Smink: Blir varm när jag springer runt med min dotter så det känns mindre fräscht med smink som kletas runt. Får massa blöta (å ibland snoriga) pussar å klappar vilket inte förbättrar sminket om jag säger så . * Håret: Samma som tid å sen så vill hon gärna vara å kladda i håret oxå så den den snygga frillan man hade på morgonen är som bort blåst kl 10 .
Kunde inte sagt det bättre själv. Ibland gör man ju en uppryckning men sen efter 2 timmar så känner man bara att sminkt hänger på ändan och man blir bara irriterad.
Hatar att inte kunna röra mig i tighta jeans, blir galen då.