• TessitN

Varför bry sig vissa inte om sitt utseende längre?

Varför slutar vissa mammor att bry sig om hur dom ser ut bara för att man fått barn?
    Jag tycker det är viktigt att själv få känna sig fin om dagarna, och inte bara sin bebis.
    Man var ju något annat innan man blev mamma.

Visst finns det kanske inte lika mycket tid längre till att spegla sig jämt och ständigt, men man försöker så gott man har tid.

Hur gör ni?

• Svar på tråden Varför bry sig vissa inte om sitt utseende längre?
  • AnitaCasper
    Minli skrev 2009-09-17 10:36:20 följande:
    Jag undrar om mycket av kritiken mot ts kommer p.g.a. att många känner sig träffade och vill försvara sig? Jag förstår bra om man inte känner att man har tid, ork eller lust att piffa upp sig. Men vad är det för fel om man har allt det?Själv hör jag till dem som vill förbli den jag var utseéndemässigt. Jag sminkar mig inte om jag bara går hemma, men går jag utanför dörren annat än ut på gården så åker nog mascaran på. Hemma går jag nästan alltid i jeans, gjorde det även som gravid. Men det är för att jag känner mig bekväm i dem. Att man ser mer "välklädd" ut än med mysbyxor är ju ett plus. Jag t.o.m. tar mig tid att gå till gymmet några kvällar i veckan. Jag känner mig starkare och fräschare och dessutom får min man och dotter (4 mån) lite tid för sig själva. Så länge jag inte bär barnet i bärsele så brukar jag dessutom gå med högklackat för jag har ganska korta ben...Men, detta betyder inte att jag inte vågar visa mig ute osminkad och i mysbyxor. Det händer också nu och då. Självklart är barnet prio nr 1 och ibland hinner man bara inte duscha t.ex. Då får man se efter bebisen istället och vara lite sunkig den dagen.Och angående männen... Jag vet också att min man älskar mig lika mycket i myskläder. Att försöka behålla "innan barn utseéndet" är nåt jag gör för mig själv, för det får mig att må bra. Och så länge det inte påverkar hur jag är som mamma så ser jag inget fel med det...
    OTROLIGT BRA SKRIVET!
  • MissMy

här fixar jag mig nästan dagligen, sminkar mig även trots att jag bara skall vara hemma.Känner mig piggare och fräschare..ser till att slippa till frissan med jämna mellan rum, filar fötter och noppar ögonbryn..
    alla gör som dom vill..men jag vill vara sminkad och känna mig fin..inte se trött och sunkig ut!!

• Me o Mike

Fast nu när jag tänker efter så kan sunkig och oiordninggjord betya olika för olika människor!

När jag känner mig sunkig så har jag ändå ALLTID plockade och fina ögonbryn tex. Sådant gör jag ca 2 ggr/vecka eller mer..
    Alltid fräscha naglar. Ja för mig är sånt självklart men inte för alla så klart.

Så när jag känner mig sunkig så kanske en annan tycker jag ser jättefräsch ut!

• Hagi

Såklart man vill vara lika snygg osm innan barnen...=) Jag går regelbundet till frissan.. sminkar om jag ska iväg på något speciellt....inte närjag går hemma....även om en go kräm i ansiktet alltid åker på....kläder har blivit roligt igen när man gått ner kilona osv....

• söta sotnos

Tjing!!!!
    Ja visst är det tråkigt att vissa säkar i hoppa när de blivit mammor!!!!
    Jag ska inte säga att jag är så jätte vacker jag heller har typ ca 35 kg övervikt ,men skit i det man kan ju försöka att fixa vikten medans man försöker att klä sig snyggt!!!
    Vill alltid va sminkad när jag går ut (men händer att jag går ut ändå)
    Försöker att ha snygga kläder likaså till min underbara dotter jag vill me att min älskade sambo ska va snygg!!!!!!
    Jag tror att om man håller koll lite på sig så blir det ännu mer kärlek i förhållandet =)
    Mvh

• Diva

Jag har inte slutat bry mig - jag HINNER bara inte piffa lika mycket längre. Men jag försöker för jag mår bättre om jag känner mig fin.

• Lamillan

inte så konstigt att vissa män är otrogna eller inte intresserade av sin fruar längre om man som kvinna slutar bry sig om sitt utseende när man får barn.. speciellt om man varit relativt intresserad innan.. det gäller naturligtvis omvänt också.. jag skulle bli ganska besviken och otänd om min man helt plötslgt började gå runt i mysbyxor hela dagarna och duschade typ varannnan dag.. visst prioterar man annorlunda, har inte tid att varje dag platta håret eller sminka mig i en timme men en snabbdusch och lite mascara finna det tid för..

• pönz

Varför MÅSTE man bry sig om sitt utseende? I don´t get it. Varför ifrågasätts det öht att vissa inte bryr sig? Jag är jätteglad över att många bryr sig mindre och mindre om sitt utseende, det kallar jag insikt och vidsynthet.
    Sen tycker jag att det är en annan sak att vara ofräsch, det behöver man väl kanske inte vara, man mår ju faktiskt bättre om man känner sig ren, och om man nu ska bry sig om vad andra tycker så är det trevligare att träffa någon som luktar gott än någon som stinker apa.
    Jag älskar människor som vågar gå i mjukisbyxor och teskedsgummeknut och samtidigt är glada, positiva och nöjda med sig själva.
    Utseende och yta är så jävla oviktigt och att vissa människor ännu inte förstår det är för mig en gåta.

Min blogg är bättre än din. pojkeniglaskulan.blogspot.com
  • pönz
    Lamillan skrev 2009-09-17 22:50:44 följande:
    inte så konstigt att vissa män är otrogna eller inte intresserade av sin fruar längre om man som kvinna slutar bry sig om sitt utseende när man får barn.. speciellt om man varit relativt intresserad innan.. det gäller naturligtvis omvänt också.. jag skulle bli ganska besviken och otänd om min man helt plötslgt började gå runt i mysbyxor hela dagarna och duschade typ varannnan dag.. visst prioterar man annorlunda, har inte tid att varje dag platta håret eller sminka mig i en timme men en snabbdusch och lite mascara finna det tid för..
    Snabbdusch, ja, men mascara? Varför???
    Min blogg är bättre än din. pojkeniglaskulan.blogspot.com
  • bebis090614

TS

jag håller med dig.

min son är 3 månader och nu har jag äntligen börjat ta min tid!
    han vaknar på morgonen kl.6:00 ungefär och då får han mat.. sen blir han trött och vill sova igen runt kl.8:00... då passar jag på och gör mig i ordning, iaf 1-2ggr i veckan. :) även om det bara är min sambo som ska se mig när han kommer hem från jobbet så är det ändå skönt att höra -"vad fin och pigg du ser ut" istället för -"är du trött?, du ser lite trött ut" bara för att man ser lite sliten ut..

det går att hitta tillfällen för att göra sig fin på.. om man inte har flera barn som är vakna olika tider och verkligen behöver ens uppmärksamhet..

Svar på tråden Varför bry sig vissa inte om sitt utseende längre?