• TessitN

Varför bry sig vissa inte om sitt utseende längre?

Varför slutar vissa mammor att bry sig om hur dom ser ut bara för att man fått barn?
    Jag tycker det är viktigt att själv få känna sig fin om dagarna, och inte bara sin bebis.
    Man var ju något annat innan man blev mamma.

Visst finns det kanske inte lika mycket tid längre till att spegla sig jämt och ständigt, men man försöker så gott man har tid.

Hur gör ni?

• Svar på tråden Varför bry sig vissa inte om sitt utseende längre?
  • Pfyrix

en fundering..

om det nu är så att mjukis är no no, varför säljs dom överallt och varför har så otroligt många på sig såna?
    Själv tycker jag att mjukisar är oki om dom inte är för välanvända osv.
    Skulle gärna ha på mig såna om det inte vore för att jag är överviktigt och då klassas man ju genas som extremt lat osv.

Hemma snoffsar man okring och flashar celluliterna på hög nivå, stackars min karl..*haha*

• Asereht

En liten fråga bara gällande att snygga till sig för sin karl därhemma, vad knallar era karlar omkring i hemma då?

Själv har jag en man som har arbetskläder på sig dagtid och är rejält skitig när han kommer hem. Då tar han en dusch och drar på sig träningsbyxor/mjukisbyxor. Varför jag nu skulle snoffsa till mig så mkt mer än han är för mig en gåta. Vi gillar att vara bekväma hemma efter jobbet. Det är ju halva nöjet med att komma hem att man kan slänga på sig "hemmapyjamasen" och koppla av. Tycker vi iaf. Tur att vi tycker samma.

Och skulle mannen nu som någon antydde bara låtsas att det vore ok så borde kanske mannen ifråga först ta en titt på sig själv.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • Cornbread

Är jag hemma ser jag ut som en luffs, men om jag ska iväg till bvc eller stan eller träffa vänner klär jag upp mig från topp till tå.
    Smink och fina kläder.. precis som jag gjorde innan jag blev mamma.
    Tar lika lång tid men barn sover ju dem med och när dem sover kan man fixa sig.. el när dem leker i babygym osv.

Sen förstår jag att alla inte klär upp sig då det inte är deras intresse, men det är nog inte dem TS menar, utan dem som är fixade och helt plötsligt skiter i utseendet när barnet kommer

• Mamma till två mirakel

Jag få nog säga att jag är som jag var före jag fick barn iaf,jag sminkar mig nästan varje dag (iaf mascara) det gör jag för MIN skull och för att det är en del av mig...
    Jag kan inte hålla med om att mysbyxor är samma sak som tunika och leggins!
    Jag är alltid välklädd även om det är bekväma kläder,tycker inte att man måste sminka sig för att se fräsch ut men klädval gör ju otroligt mkt... så är det ju!
    Jag hade heller aldrig tid att duscha när min bebis föddes men jag gjorde det på kvällen istället då när mitt barn sov och min man var hemma...
    Jag bryr mig nog t.o.m meer om hur jag ser ut nu än innan...konstigt nog...

(¯`°?.¸ ღ♥Adam mamma älskar dig över allt annat ♥ღ ¸.?°´¯)
  • La Lola
    Asereht skrev 2009-09-16 17:07:01 följande:
    En liten fråga bara gällande att snygga till sig för sin karl därhemma, vad knallar era karlar omkring i hemma då? Själv har jag en man som har arbetskläder på sig dagtid och är rejält skitig när han kommer hem. Då tar han en dusch och drar på sig träningsbyxor/mjukisbyxor. Varför jag nu skulle snoffsa till mig så mkt mer än han är för mig en gåta. Vi gillar att vara bekväma hemma efter jobbet. Det är ju halva nöjet med att komma hem att man kan slänga på sig "hemmapyjamasen" och koppla av. Tycker vi iaf. Tur att vi tycker samma. Och skulle mannen nu som någon antydde bara låtsas att det vore ok så borde kanske mannen ifråga först ta en titt på sig själv.
    Ja min make går omkring i mysbrallor o t-shirt här hemma.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Mrs Winter
    Pfyrix skrev 2009-09-16 16:00:16 följande:
    Mrs Winter skrev 2009-09-16 14:40:24 följande:
    Fast nu menar jag mer såna där snuskiga gamla tanter som är sura som en klimakteriekossa..*fnissar*typ värsta usa...."hold my beer and watch this"människor haha.... fast jag brukar ärligttalat inte springa på såna så värst ofta helller, fast visst finns dom, men inte 17 bryr jag mig om hur dom ser ut.
    Du kan hamna där själv.Roligt att bli kallad så.
  • Pfyrix

passande nick..

japp jag kommer med största sannorlikhet att bli en klimkateriekossa, absolut.
    Å vet du.. det stör mig faktiskt inte det minsta.

bring it on..

fast snuskloppa alá tanterna på cops lär jag inte bli om inget drastiskt händer.

• lennartsdotter

TS: Mammorna du ser med flottigt hår och mysbrallor kanske alltid har sett ut så? Varför förutsätter du att det var en förvandling som skedde när de fick barn? De kanske helt enkelt aldrig har brytt sig om vad andra tycker utan klär sig och sköter sig precis som de själva är bekväma med.

Den enda förändring som har skett med mig, utseendemässigt, sedan jag fått barn är att håret har blivit kortare och kortare. Jag behöver inte da en kam genom håret för att det ska se snyggt ut. Det är snyggt med knullruffset jag vaknar med.

Kommer folk hem till mig får de leva med att det kanske inte är så välstädat och att jag kanske inte är nyduschad, men lortig är jag inte. Jag kan inte lova att jag inte har mysbrallor på mig. Ger jag mig ut slänger jag självklart på mig något annat, men jag duschar inte bara för att jag ska ut. Jag behöver inte duscha varje dag. Så hårt jobbar jag inte här hemma på dagarna.

Sminket tas på... när det är bröllop eller begravning.

Och yes, jag är snygg, välvårdad och sexig i min slappa naturlighet. Enligt min make alltså. Jag tycker lika om honom.

• Eisa

Jag blir galen på att kvinnor FORTFARANDE 2009 har en skyldighet att vara snygga! Det ska ifrågasättas om en kvinna inte anstränger sig med sitt utseende, varför? Måste målet med vårt liv vara att attrahera andra?

• La Lola
    Eisa skrev 2009-09-16 18:08:02 följande:
    Jag blir galen på att kvinnor FORTFARANDE 2009 har en skyldighet att vara snygga! Det ska ifrågasättas om en kvinna inte anstränger sig med sitt utseende, varför? Måste målet med vårt liv vara att attrahera andra?
    Det gäller tydligen inte att attrahera andra...eller iaf inte alltid män.....
    Jag tror man helt enkelt ska stå framför spegeln o beundra sig själv?
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
Svar på tråden Varför bry sig vissa inte om sitt utseende längre?