• jessica1979

Behöver en 1,5åring Ecco el. Viking?

Jag funderar på vad jag ska köpa för vinterskor till min 1,5åring som just börjat på dagis. Är det värt att lägga ut pengar på t.ex. Ecco el. Viking el. funkar det bra några billigare? Speciellt nu när de inte rör på sig så mkt än tänker jag. Det är ju det här med att de andas men om de har en ullsocka i ett par som inte andas, borde inte det funka bra då? Ull ska ju leda bort det lilla svett som blir och inte bli kallt om jag fattat det rätt.

• Svar på tråden Behöver en 1,5åring Ecco el. Viking?
  • Moccamaster

Jag har själv en 1,5 åring som ska börja i förskolan och jag har köpt Kuoma och ska även köpa Viking som extra skor. Jag tycker det är viktigt att skon väger lite och är enkel att ta på - många av de billigare märkena har mycket tunga skor och det känns trist om min son inte ska kunna röra sig optimalt pga för tunga skor.
    Det finns säkert någon billigare sko som är väger lite och är lätt att ta på - men jag har inte sett en enda.

• Chiba

Jag har haft Viking till min son sen han var 1,5 år. Dom är så himla bra och jag har köpt dom bättre begagnade på Tradera.
    Jag rekomenderar dom absolut!!

• Trollsländan

Jag lägger inte ut jätte mycket pengar på skor till vår son, går faktiskt att hitta billigare skor som är lätta! Han har aldrig haft problem med att röra sig pga några skor!

• jessica1979
    Trollsländan skrev 2009-09-17 13:28:51 följande:
    Jag lägger inte ut jätte mycket pengar på skor till vår son, går faktiskt att hitta billigare skor som är lätta! Han har aldrig haft problem med att röra sig pga några skor!
    Har du några tips på bra budgetskor?

Tack ni andra!
  • myrstacken

Vilka affärer har billigare skor? Kostar en förmögenhet att köpa bra skor till en liten som växer hela tiden..

Trollsländan skrev 2009-09-17 13:28:51 följande:
  • Tinnys

Jag tycker kavat är bra skor som sitter bra på små barn. Ecco har jag köpt när de blivit lite äldre.

• Joje

Hade Viking gore tex till min son förra vintern, han var 1½ år. Tyckte han var kall om fötterna ganska ofta... I år blir det Vincent allväderstövlar med ullsockor i när det blir riktigt kallt!!

♥ Mamma till ♂ 17 april 2007 & ♀ 12 juli 2008 ♥
Svar på tråden Behöver en 1,5åring Ecco el. Viking?