• jessica1979

Behöver en 1,5åring Ecco el. Viking?

Jag funderar på vad jag ska köpa för vinterskor till min 1,5åring som just börjat på dagis. Är det värt att lägga ut pengar på t.ex. Ecco el. Viking el. funkar det bra några billigare? Speciellt nu när de inte rör på sig så mkt än tänker jag. Det är ju det här med att de andas men om de har en ullsocka i ett par som inte andas, borde inte det funka bra då? Ull ska ju leda bort det lilla svett som blir och inte bli kallt om jag fattat det rätt.

• Svar på tråden Behöver en 1,5åring Ecco el. Viking?
  • Chickmum

kavat är en bra mellanprisklass-sko. funkar bra för oss. vi gillar inte skor dr skaftet är för smalt och det är svårt och trångt att få på skon. Där är ofta ecco osv lite trånga.

• Angeliqan

Skor och vinterkläder är det enda som jag medvetet köper med kända märken för då vet man oftast att det är kvalité man får. Resten av kläderna får gärna vara h&m och lindex mm, det är skitsamma.

När dottern var 1,5 år köpte jag kavatskor.
    När hon var 2,5 år så köpte jag viking goretex.
    Detta år tänker jag oxå köpa viking goretex.

Jag resonerar som så att om dottern ska vara större delen av dagarna på dagis så vill jag ju att hon håller sig varm och har ett par skor som håller tätt. När hon är hemma så har jag ju koll på det men på dagis är det omöjligt att de kan ha koll så att alla barn håller värmen och är torra. Då kan det ju vara värt att lägga lite extra för en bra sko istället för en syntetsko från skopunkten.

• kärsti

Jobbar med skor och rekomenderar ecco, det har min 1,5 åring precis fått.

• Trollsländan
    jessica1979 skrev 2009-09-17 17:21:15 följande:
    Har du några tips på bra budgetskor?Tack ni andra!
    Vi bor i Västerås och köper sonens skor på Skokanonen, vi är inte ett märke troget utan köper lite olika men Pax skor har varit bra. Han rör sig väldigt mycket, har gått stadigt sen 8 mån, är nu 19 mån. Huvudsaken är att skon sitter bra och inte klämmer!
  • Trollsländan
    myrstacken skrev 2009-09-17 22:01:13 följande:
    Så det är inte fy skam att köpa Din sko vinter skor till sitt lilla barn?Eller är man en bättre förälder om man investerar i ett par Superfit eller Viking?
    Varför skulle du vara en bättre eller sämre förälder beroende på vilket märke ditt barns skor har?
  • kafferast

Jag köper skor som är någorlunda lätta att få av och på. Vi märker på vårt barn vilka skor hon gillar. Hon är tokig i sina foppatofflor (fick när hon var 1,5) trots att de knappast är "bra" skor. Har Rådisskor som hon verkar nöjd med också. Tycker Kavat och alla märkesskor blir för dyrt, vi får väl se vad jag hittar till vintern, funktion styr mer än märke för mig.

• Shagwell

Jag har köpt Viking och Ecco till tjejen alla år och fortsätter med det. De fungerar utmärkt, håller fint och håller fötterna torra. Hon är tjej och är kanske inte lika galen i att hoppa i vattenpölar som sina jämnåriga killkompisar...
    Det hänger inte bara på märket, utan även hur du sköter skorna!
    Ett par skor för 6-800 kr är man ju nog mer mån om och sköter om med diverse skötselprodukter såsom rengöringsskum och impregneringsspray.
    Oavsett vilka skor du väljer så lägg till en hundralapp extra för skötselprodukterna. Skorna håller bättre, ser fräschare ut och har du tur så kanske de är så fint skick att du kan sälja dem när de blivit utväxta?
    Tjejens Eccokängor från i fjor ser nästan lika fina ut som då vi köpte dem så jag hoppas kunna sälja dem och få något lite för dem iaf, så kan de glädja föräldrar & annat barn en säsong till

• jessica1979

Kommer ha skorna på dagis, så frågan är ju om de inte kommer bli mer eller mindra förstörda av all lek utomhus. Då känns det inte så kul att ha köpt ett par dyra skor om de blir fula direkt. Det är lite det jag oroar mig för.

• JohannaL

älskar också eccos och de år ofta bra i mycket tester. Viking pax mfl stora vinter kängor ser så jädrans klumpigt ut,som stora hjul på fötterna, sånna små tycker jag ska ha varma men smidiga skor.

typ en sånn här liknande modell hade vi på vår tjej
    www.ecco.com/se/sv/kollektion/barn/girls/78512/53962/detail.do

och den höll super bra och den va smidig,,,,

och det här med pris, man får oftast vad man betalar för när det gäller andning och värme hållning gällande skor...skopunkten och din skos vinter kängor fick rätt kasst i förra årets tester..

• Explora

Kolla på Coop, känner en "fotvårds-tant" som rekomenderade mig att köpa barnskor där. Har ofta köpt skor till min son där och han har aldrig kommit hem från dagis eller fritids med kalla fötter...

♥♥♥ Mamma till Rasmus 010816 & Theo 090430 ♥♥♥
Svar på tråden Behöver en 1,5åring Ecco el. Viking?