• jessica1979

Behöver en 1,5åring Ecco el. Viking?

Jag funderar på vad jag ska köpa för vinterskor till min 1,5åring som just börjat på dagis. Är det värt att lägga ut pengar på t.ex. Ecco el. Viking el. funkar det bra några billigare? Speciellt nu när de inte rör på sig så mkt än tänker jag. Det är ju det här med att de andas men om de har en ullsocka i ett par som inte andas, borde inte det funka bra då? Ull ska ju leda bort det lilla svett som blir och inte bli kallt om jag fattat det rätt.

• Svar på tråden Behöver en 1,5åring Ecco el. Viking?
  • Brallis

Jag köpte Din skos Rådis kängor förra året. de var jättebra och billiga. De hade rågummisula och var i skinn i övrigt, fodrade med ull. Om man kollar under skon så ska det stå vad det är för material i skon.
    Det viktigaste när man köper skor till barn är att det är bra stöd för foten och att skon sitter bra på ditt barn. allas fötter är ju olika.
    Har jobbat med skor i lite högre prisklasser och min erfarenhet av det är att det behöver inte vara en bättre sko bara för att den är dyr. Det var många dyra märken som reklamerades.
    Lycka till. Jag tar nog en runda till din sko i år igen :)

• sarsparis

Nu vet inte jag hur mycket ditt barn rör på sig, men min 1 ½ åring är överallt högt och låg och älskar vatten. Vi har satsat på att köpa bra vinterkläder som tål vatten så han slipper bli blöt, ha gummistövlar och galonkläder. vi har köpt vikingkängor för de var i princip de enda som passade han stora fötter, tror säkert att det finns billigare kängor som är lika bra, men vi hittade inga som passar. Sen behöver man ju direkt inte köpa mer än ett par skor över vintern, han får ha sina kängor, sen har han redan gummistövlar och ett par höstskor som kanske passar till vintern med om vi bara ska åka bil etc.

• DanielaM

jag rekomenderar ecco..dem bästa skorna mina barn haft..har den i vår skor höst skor o vinterkänga,sendan barnen lärt sej gå..kanon sko..absolut vattentätt ,aldrig kalla fötter..
    men iår vet jag iten vad jag ska köpa till lilltjejen1,5år..vet inte om vinterkängorna gör i så små stl som 18..hon kan tyvärr inte ärva storebrors skor då han hade 23i skon redan i samma ålder

• jessica1979
    Brallis skrev 2009-09-17 19:46:15 följande:
    Jag köpte Din skos Rådis kängor förra året. de var jättebra och billiga. De hade rågummisula och var i skinn i övrigt, fodrade med ull. Om man kollar under skon så ska det stå vad det är för material i skon. Det viktigaste när man köper skor till barn är att det är bra stöd för foten och att skon sitter bra på ditt barn. allas fötter är ju olika. Har jobbat med skor i lite högre prisklasser och min erfarenhet av det är att det behöver inte vara en bättre sko bara för att den är dyr. Det var många dyra märken som reklamerades. Lycka till. Jag tar nog en runda till din sko i år igen :)
    Är Rådis ett märke? Annars, hette skon nåt speciellt?
  • jessica1979

Tack alla ni andra med, funderar på Ecco och Viking med, men finns det billigare som duger lika bra så tar jag hellre det.

• sarsparis
    jessica1979 skrev 2009-09-17 20:25:53 följande:
    Är Rådis ett märke? Annars, hette skon nåt speciellt?
    Märket heter rådis, finns på dinsko.
  • Madge

Vi hade superfit gore tex till dottern förra året, hon fyller i augusti och var 1-1,5 i vintras. Tänker köpa något liknande i år.... Tycker det är tipptopp med gore-tex som håller emot lite mera.
    Men det viktigaste är ju såklart att det är en sko som passar på foten.

• myrstacken

Ska man skämmas för att man köper billigare märke? Finns det risk att man förstör sitt lilla barns ömtåliga fot om man köper billigt märke?

Som när vi vuxna har Skopunktens skor tex som kanske inte är den bästa skon..

sarsparis skrev 2009-09-17 21:26:55 följande:
    Märket heter rådis, finns på dinsko.
  • Elfva

När barnen inte rör på sig så mkt behöver de extra bra skor som är VARMA... Är man stilla så fryser man lätt så det kan vara bra att ha varma skor/kängor... Sen vilket märke man väljer beror på. Funktionsmaterial är bra ifall det är slaskigt ibland. Det viktigaste är nog passformen så att de håller barnets fötter varma och inte är för klumpiga så att de kan gå och röra sig och att det är en bra sula som gör att de inte är hala. Det är bra om skaften går upp lite på benet också, dock inte för högt för då blir det jobbigt att gå... De som jobbar i skoaffärerna har ofta goda råd att ge. Lycka till

• myrstacken

Så det är inte fy skam att köpa Din sko vinter skor till sitt lilla barn?
    Eller är man en bättre förälder om man investerar i ett par Superfit eller Viking?

Elfva skrev 2009-09-17 21:58:00 följande:
    När barnen inte rör på sig så mkt behöver de extra bra skor som är VARMA... Är man stilla så fryser man lätt så det kan vara bra att ha varma skor/kängor... Sen vilket märke man väljer beror på. Funktionsmaterial är bra ifall det är slaskigt ibland. Det viktigaste är nog passformen så att de håller barnets fötter varma och inte är för klumpiga så att de kan gå och röra sig och att det är en bra sula som gör att de inte är hala. Det är bra om skaften går upp lite på benet också, dock inte för högt för då blir det jobbigt att gå... De som jobbar i skoaffärerna har ofta goda råd att ge. Lycka till
Svar på tråden Behöver en 1,5åring Ecco el. Viking?