• jessica1979

Behöver en 1,5åring Ecco el. Viking?

Jag funderar på vad jag ska köpa för vinterskor till min 1,5åring som just börjat på dagis. Är det värt att lägga ut pengar på t.ex. Ecco el. Viking el. funkar det bra några billigare? Speciellt nu när de inte rör på sig så mkt än tänker jag. Det är ju det här med att de andas men om de har en ullsocka i ett par som inte andas, borde inte det funka bra då? Ull ska ju leda bort det lilla svett som blir och inte bli kallt om jag fattat det rätt.

• Svar på tråden Behöver en 1,5åring Ecco el. Viking?
  • gulleplutten

våra ecco-skor har varit toppen!! Jag kommer köpa det jämt. Du kan ju köpa begangnade... till så små fötter e dom ju ofta inte använda så mkt.

• myrstacken

Men begagnade märkesskor är ju redan ingångna av en annan slags fot och kanske inte alls passar köparens lilla fot..

gulleplutten skrev 2009-09-18 19:53:24 följande:
    våra ecco-skor har varit toppen!! Jag kommer köpa det jämt. Du kan ju köpa begangnade... till så små fötter e dom ju ofta inte använda så mkt.
  • Hanah
    myrstacken skrev 2009-09-18 19:52:38 följande:
    Så man bör köpa "märkesskor" till sin lilla då? HAr bara köpt bra märken tidigare men känner att hon växer så mycket så det svider i plånboken.
    Jag tycker det är viktigt med en bra sko, som är vattentät o kan andas, och samtidigt har en bra passform, är stabil över vristen osv... Det är ju viktigt när de är små o deras fotleder inte är så stadiga ännu.
    Skulle aldrig sätta på min son begagnade eller billiga skor...
  • carola1977
    myrstacken skrev 2009-09-18 19:52:38 följande:
    Så man bör köpa "märkesskor" till sin lilla då? HAr bara köpt bra märken tidigare men känner att hon växer så mycket så det svider i plånboken.
    Det måste ju inte vara "märkesskor", men jag kan själv inte gå i skor från Din sko eller Skopunkten för då känns det som att gå i en plastpåse och jag får ont i knän och rygg, men det är ju olika hur känslig man är.
  • Anbe

Man köper ju skor efter vad man har ekonomi till och till våran minsting som gick på utedagis köpte vi ecco och det är aldrig något jag ångrat.1 enda gång under dagis tiden blev han blöt i foten men då hade han gått ner i ett dike med vatten över skaftet och då läcker ju alla skor/stövlar = )
    Jag var väldigt nöjd med ecco trots priset men som sagt det finns säkert andra bra märke som är billigare.

• AaronElina

lägg pengar på "riktiga" skor som håller barnen varma,, !! jag va dumsnål förra vintern och hittade ett par fårulls kängor på dinsko för 400kr som ja tyckte verkade superbra,, 1a snöpromenaden då min son kanske gick som max 10min på marken och vi kom hem va hans fötter iskalla! jag ringde faktiskt upp butiken och fick dom reklamerade, köpte viking hur bra som hellst.. jag kan inte ha på mitt samveta att mina barn går och har kalla fötter för att jag ska spara in några hundralappar

• JohannaL

alltså köp inte på skopunkten de får alltid ap kasst betyg i alla tester gällande vatten och kyla. ett annat bra märke som är smidiga och nättare och varma är vincent

kolla deras hemsida
    www.vincentshoestore.com/
    har haft de som första gå skor m.m till mina barn, och de har ok priser och känns riktigt fotvänliga.

• myrstacken

Är skopunktens vuxenskor också dåliga?

JohannaL skrev 2009-09-18 21:35:40 följande:
    alltså köp inte på skopunkten de får alltid ap kasst betyg i alla tester gällande vatten och kyla. ett annat bra märke som är smidiga och nättare och varma är vincentkolla deras hemsidawww.vincentshoestore.com/har haft de som första gå skor m.m till mina barn, och de har ok priser och känns riktigt fotvänliga.
  • jessica1979

Tack alla jättemkt! Ni hjälper till massor bara genom att ha åsikter, fast lite snurrig är jag

• gulleplutten
    myrstacken skrev 2009-09-18 19:55:39 följande:
    Men begagnade märkesskor är ju redan ingångna av en annan slags fot och kanske inte alls passar köparens lilla fot..
    Visst men hur länge har en 1½ åring gått i sina skor... och det barnet väger nog inte så mycket att det gjort skillnad i skon. och skulle det vara så så är det ju ingen bra kvalite på den skon ändå. Å man kan ju även prova begangnade skor!
  • gulleplutten
    myrstacken skrev 2009-09-18 21:37:05 följande:
    Ja, dom e skitdåliga!! Billigt skräp
  • JohannaL
    Vet jag inget om görs inte så mycket tester på vuxen skor {#lang_emotions_wink}
    har dock både posivtiva och negativa erfarenheter av deras vuxenskor, oftast går dock sulor, blixtlås m.m lätt sönder.... =(
  • Dr Mupp

Ja barn behöver ha bra skor. Och småttisar brukar gilla att hoppa i vattenpölar.

• solfrost

Jag har köpt kavatkängor till mina när de varit små(-4 år ca)
    De har aldrig varit kalla eller blöta i dem+ att de är stabila.
    När de blivit större har jag köpt ett par viking och ett par billigare som ombyte.

små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • Dr Mupp
    Ja de är skit. Det enda som är ok är deras fejkfoppas. Allt annat är totalt värdelöst.
  • Sennaboo

Tror de skor vi köpt har hetat Viking goretex. Kan det passa? Oavsett så tyckte vi att det var bra med rejäla vinterskor till minstingen. Du skriver att de inte rör sig så mycket. Jag skulle vilja säga tvärtom. Om man säger att de inte ska gå genom vattenpölen, så gör de ju säkert det iallafall. Vi har hittat sådana skor billigt på sport outlets, typ under 200 kr för ett par.

Svar på tråden Behöver en 1,5åring Ecco el. Viking?