• jessica1979

Behöver en 1,5åring Ecco el. Viking?

Jag funderar på vad jag ska köpa för vinterskor till min 1,5åring som just börjat på dagis. Är det värt att lägga ut pengar på t.ex. Ecco el. Viking el. funkar det bra några billigare? Speciellt nu när de inte rör på sig så mkt än tänker jag. Det är ju det här med att de andas men om de har en ullsocka i ett par som inte andas, borde inte det funka bra då? Ull ska ju leda bort det lilla svett som blir och inte bli kallt om jag fattat det rätt.

• Svar på tråden Behöver en 1,5åring Ecco el. Viking?
  • slma

Ecco har vi kört flera ar i rad, jättebra och lätt sko, verkligen nöjd, aldrig blöta kalla fötter. Tror att en 1,5 aring rör rätt mycket pa sig faktiskt, blir ju dessutom äldre innan vintern är slut. Men det behöver ju inte vara ecco som sagt, finns manga billigare och bra alternativ, kolla runt lite vad som passar ditt barns fot ocksa. Jag tror faktiskt att killar och tjejer hoppar lika mycket i pölar, särskilt i den aldern. Inte gar en tjej runt vattenpölarna heller?

• myrstacken

MEn är lågpris barnskor vattentäta? Tål dem vattenpölstramp?

slma skrev 2009-09-18 13:12:45 följande:
    Ecco har vi kört flera ar i rad, jättebra och lätt sko, verkligen nöjd, aldrig blöta kalla fötter. Tror att en 1,5 aring rör rätt mycket pa sig faktiskt, blir ju dessutom äldre innan vintern är slut. Men det behöver ju inte vara ecco som sagt, finns manga billigare och bra alternativ, kolla runt lite vad som passar ditt barns fot ocksa. Jag tror faktiskt att killar och tjejer hoppar lika mycket i pölar, särskilt i den aldern. Inte gar en tjej runt vattenpölarna heller?
  • jessica1979
    slma skrev 2009-09-18 13:12:45 följande:
    Har du några tips om billigare och bra alternativ? Har så dålig koll trots att jag försökt att få koll så att säga...suck.
  • Mammaskärlek

Jag måste säga att Ecco får underbetyg av mig...

Dåliga kardborreband som bara gick upp
    Kalla fötter fick sonen i dem -dock ej i ett par billigare vinterstövlar ha hade för ombyte.
    Trånga skaft... SÅ nejjj -inget mer Ecco för sonen

Vikings skor är bättre -men hårda!!!

Nu har jag köpt ett nytt märke idag faktiskt... Kommer ej ihåg vad de heter -men de storsäljer i Europa. Vanliga mjuka "vinterstövlar" -rejält fodrade med Gore-Tex och rejäl sula. Verkar helt suveräna.
    Men det återstår att se.

• jessica1979
    Mammaskärlek skrev 2009-09-18 17:25:13 följande:
    Jag måste säga att Ecco får underbetyg av mig... Dåliga kardborreband som bara gick uppKalla fötter fick sonen i dem -dock ej i ett par billigare vinterstövlar ha hade för ombyte.Trånga skaft... SÅ nejjj -inget mer Ecco för sonen Vikings skor är bättre -men hårda!!!Nu har jag köpt ett nytt märke idag faktiskt... Kommer ej ihåg vad de heter -men de storsäljer i Europa. Vanliga mjuka "vinterstövlar" -rejält fodrade med Gore-Tex och rejäl sula. Verkar helt suveräna. Men det återstår att se.
    Synd att du inte kommer ihåg märket
  • Morbid Mistress

Jag har nog varit mer nöjd med skor från skopunkten än de eccoskorna vi köpte förra vintern. Dotterns fötter höll sig varma och torra i dessa medan ecconskon slets snabbare och frammåt vårkanten så började skon läcka.

• jessica1979

Morbid Mistress skrev 2009-09-18 17:32:54 följande:

Jag har nog varit mer nöjd med skor från skopunkten än de eccoskorna vi köpte förra vintern. Dotterns fötter höll sig varma och torra i dessa medan ecconskon slets snabbare och frammåt vårkanten så började skon läcka.
    Vet du vilka skor från Skopunkten ni hade?
  • myrstacken

Men andas fötterna i skopunktenskor?

Morbid Mistress skrev 2009-09-18 17:32:54 följande:

• miababia

till sonen förra året (då nästan 2 år) köpte vi både kavat och fodrade allvädersstövlar från skokanonen för 199kr. han ville nästan alltid bara ha skokanonens stövlar. tog själv på och av dem. inga strumpor i torkskåpet för de blivit blöta när han var ute.

har själv likadana stövlar från skokanonen och aldrig blivit blöt ,frysit el varit för varm i dem.
    vet inte om det behövdes men använde impregneringsspray på dem

• myrstacken

Trodde lågpriskedjor bara hade skor som blev dyngsura vid regn. Vad är det för skor du köpte till dig ch din son? Finns det bild på dem?

miababia skrev 2009-09-18 19:26:24 följande:
    till sonen förra året (då nästan 2 år) köpte vi både kavat och fodrade allvädersstövlar från skokanonen för 199kr. han ville nästan alltid bara ha skokanonens stövlar. tog själv på och av dem. inga strumpor i torkskåpet för de blivit blöta när han var ute.har själv likadana stövlar från skokanonen och aldrig blivit blöt ,frysit el varit för varm i dem.vet inte om det behövdes men använde impregneringsspray på dem
Svar på tråden Behöver en 1,5åring Ecco el. Viking?