• jessica1979

Behöver en 1,5åring Ecco el. Viking?

Jag funderar på vad jag ska köpa för vinterskor till min 1,5åring som just börjat på dagis. Är det värt att lägga ut pengar på t.ex. Ecco el. Viking el. funkar det bra några billigare? Speciellt nu när de inte rör på sig så mkt än tänker jag. Det är ju det här med att de andas men om de har en ullsocka i ett par som inte andas, borde inte det funka bra då? Ull ska ju leda bort det lilla svett som blir och inte bli kallt om jag fattat det rätt.

• Svar på tråden Behöver en 1,5åring Ecco el. Viking?
  • Morbid Mistress

Det var liknande denna modell vi hade. jag vet inte om fötterna andades men de var varma och torra och det räcker för mig (vi bor för övrigt i Sthlm)

myrstacken skrev 2009-09-18 19:16:53 följande:
    Men andas fötterna i skopunktenskor? Morbid Mistress skrev 2009-09-18 17:32:54 följande:
    jessica1979 skrev 2009-09-18 18:01:00 följande:
    Morbid Mistress skrev 2009-09-18 17:32:54 följande: Vet du vilka skor från Skopunkten ni hade?
  • myrstacken

Kan ej se bild? :)

Morbid Mistress skrev 2009-09-18 19:28:22 följande:

Det var liknande denna modell vi hade. jag vet inte om fötterna andades men de var varma och torra och det räcker för mig (vi bor för övrigt i Sthlm)
  • Morbid Mistress
    myrstacken skrev 2009-09-18 19:29:07 följande:
    Kan ej se bild? :) Morbid Mistress skrev 2009-09-18 19:28:22 följande:
    Nej jag råkade glömma länkningen men om du ser inlägg 42
  • myrstacken

Varför köper man en 800 kr stövel som Viking till sitt lilla barn när dem ändå bara kan användas i en "termin" för sedan har ju lilla foten växt ur skon....Ok, man kan sälja skon vidare men ändå.

• miababia
    myrstacken skrev 2009-09-18 19:27:42 följande:
    Trodde lågpriskedjor bara hade skor som blev dyngsura vid regn. Vad är det för skor du köpte till dig ch din son? Finns det bild på dem?
    hittar dem tyvärr inte på skokanonens sidam hoppas dock de får in dem i år också för jag vill köpa ett par till sonen.
  • jessica1979
    miababia skrev 2009-09-18 19:41:27 följande:
    hittar dem tyvärr inte på skokanonens sidam hoppas dock de får in dem i år också för jag vill köpa ett par till sonen.
    De var med ullfoder i va? Leder inte det bort ev. svett lite grann iaf så att det inte blir blött av svett?
  • carola1977
    myrstacken skrev 2009-09-18 19:34:46 följande:
    Varför köper man en 800 kr stövel som Viking till sitt lilla barn när dem ändå bara kan användas i en "termin" för sedan har ju lilla foten växt ur skon....Ok, man kan sälja skon vidare men ändå.
    För att man tycker att ens lilla barn är värda bra skor till sina små mjuka formbara fötter och för att de inte ska bli kalla om de är ute mycket på dagis.
    Jag säljer inte skor vidare för det är inte bra med begagnade skor till barn.
  • Morbid Mistress
    myrstacken skrev 2009-09-18 19:34:46 följande:
    Det kan ju handla om andra saker såsom passform också. Nu när älsta dottern blivit lite äldre så har vi sett att hon har fått likadana fötter som mig, vilket innebär att hon måste ha skor med mycket vidd i och då har vi haft svårt att hitta billigare skor som sitter bra, varför det blev ecco som vi blev mindre nöjda med.
  • myrstacken

Så man bör köpa "märkesskor" till sin lilla då? HAr bara köpt bra märken tidigare men känner att hon växer så mycket så det svider i plånboken.

carola1977 skrev 2009-09-18 19:49:08 följande:
    För att man tycker att ens lilla barn är värda bra skor till sina små mjuka formbara fötter och för att de inte ska bli kalla om de är ute mycket på dagis.Jag säljer inte skor vidare för det är inte bra med begagnade skor till barn.
Svar på tråden Behöver en 1,5åring Ecco el. Viking?