Inlägg från: snorppan |Visa alla inlägg
  • snorppan

    Vi som väntar syskon till våra änglar del 8

    Vi som väntar syskon till våra änglar, del 8


    Här kan vi lufta all glädje och oro som dyker upp under graviditetens gång i vår väntan och längtan efter våra älskade små i magen - samtidigt som vi minns våra underbara änglar som ska bli storasyskon.

    Tidigare trådar:




    ...





    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m42439226.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m44869185.html

    BF-Listan:

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m39541173.htmlwww.familjeliv.se/Forum-10-204/m36680085.htmlwww.familjeliv.se/Forum-10-204/m31226459.htmlwww.familjeliv.se/Forum-10-204/m28774869.html
    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-17 20:50
    Det blev ju helknas det här :(
    Provar att länka till tidigare trådar igen och till bf-listan

    Tidigare trådar:

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m28774869.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m31226459.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m34041702-1.ht...

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m36680085.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m39541173.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m42439226.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m44869185.html

    BF-Listan:

    www.familjeliv.se/Forum-10-210/m47346895.html
  • Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 8
  • snorppan

    Gersemi: Hej och välkommen in och grattis till det lilla syskon som växer i magen. {#lang_emotions_gravid} Kram


    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
  • snorppan
    MaC skrev 2009-09-17 21:44:28 följande:
    Hoppar tyvärr ut igen. Blödning i kväll som inte kan tolkas som något annat än ett missfall. Tidigt. Vecka 4+6 så jag fick bara glädjas i tre dagar... Nåja, kroppen var väl inte redo då vår lilla Svala föddes och dog i vecka 40+6 för tre månader sedan. Livet slår kullerbyttor med oss och vi måste bara hänga med. Ska nog inte planera och drömma för mycket utan ta livet som det kommer. Det är nog enklast så. Lycka till till er alla. Vi kommer igen!
    Nej!
    Var det en stor blödning? Fortsätter den? Ibland kan man ju få blödning utan att det är missfall, vet flera här inne som haft det. 
    Varm kram och önskar er allt gott.
    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
  • snorppan

    Ja Grattis till Jaxon och Jessica 26 till deras små töser {#lang_emotions_flower}


    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
  • snorppan
    Trazzel Maja skrev 2009-09-18 20:54:16 följande:
    Hejsan !Nu är det inte lång tid kvar tills våran lilla ängel ska bli storasyster....Jag har haft en bra graviditet och verkligen blivit tagen på allvar när oron varit som störst. Veckan som nu kommer känns jobbig för det är då 1 år sedan som vi åkte in på förlossningen och fick reda på att hjärtat på den vi älskar mest slutat slå.... Va rädd om er !!!Kram
    Trazzelmaja: Många varma kramar, hoppas veckan ändå går så bra som den kan gå. {#lang_emotions_flower}
    Jag har samma bf som dig. Inte långt kvar.  Skönt å höra att du blivit tagen på allvar och att graviditeten varit bra.

    Jaxon: Ser fram emot en förlossningsberättelse sen när du har tid och ork.
    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
  • snorppan
    Gersemi skrev 2009-09-19 14:13:59 följande:
    Hej tjejerHar en fråga rörande första trimestern. Jag har ju inte riktigt fått några andra symptom än trötthet, men där får jag däremot höga poäng... Är så otroligt trött!! Jag har inget jobb nu (pluggade när vi miste sonen och är inte i skick att gå tillbaka till skolan än) och kan därför sova en hel del. Vaknade 12 idag... Min fråga är om det är nyttigt? Ska man ställa klockan och försöka ta sig upp, eller ska jag ta vara på att jag faktiskt får sova utan att bli störd? Förr eller senare lär jag ju börja jobba, men inte just idagarna, verkar det som.Vad tror ni? Sova eller ej?
    Ja du, det är svårt att svara på. Vad gör du sedan resten av dagen? När går du och lägger dig om kvällen och sover du bra på natten?
    Kroppen signalerar ju att den behöver mer vila/sömn eftersom att man blir så trött och det är väl för att det händer så mkt i kroppen då man är gravid. Frågan är väl mer om det är så att du är trött för att du inte orkar ta dig för ngt för att du är nere?
    Man blir ju lättare mer deprimerad om man bara sover och så. Man kan ju bli seg av att sova för mycket också, men jag får ingen riktig bild av hur mkt du sover.
    Gå ut och gå under dagen och gör saker som får dig att må bra. En jämn balans är ju det bästa. Känner du själv att du mår bra av att sova länge och att du har mer energi på dagen av det så ser jag ju inga problem med det. Kram
    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
  • snorppan
    Zekelina skrev 2009-09-19 17:59:30 följande:
    Lämnar ett litet inlägg och får nya tråden bland favoriter På något sätt är ändå just denna tråden "hemma" för mig, trots att det nu ligger ett litet 6-veckors knytte här bredvid. Såååå roligt att se nya pluss i tråden som man känner igen från "försöker". Stort grattis!
    Zekelina: Tänk att "kicken" redan är sex veckor ung. Härligt med ett levande knyte i famnen. Är sååååå avis.
    Trazzel Maja skrev 2009-09-20 01:08:41 följande:
    Tack alla underbara .... !!!!Ibland vet jag inte vad jag skulle göra utan er, även fast jag inte vet vilka ni är så har ni hjälpt mej igenom mycket....Kram på er alla och godnatt !!!!!!!!
    Stor kram Trazzel Maja
    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
  • snorppan

    Gersemi: Skönt att du känt dig lite piggare, inte ska du vara orolig för det. Om du äter medicin för deprression också så är det ju väldigt vanligt att bli liet extra trött och så gravid och en sjuk häst på det så tycker jag inte alls att det är konstigt och tror inte det är ngn fara med lite extra vila. Nu verkar du vara piggare ibland också. Men det skadar ju inte att prata med din bm om det, som du skrev att du ska {#lang_emotions_smile}

    Melkers mamma: Vad härligt att hjärtat såg bra ut och att du inte är så nojjig nu. Njut av det. Däremot förstår jag verkligen att det känns som en evighet kvar. Så har jag känt hela vägen och även nu.

    Vilja 71: Så spännande. Håll oss uppdaterade så mkt du kan. {#lang_emotions_smile} Kram

    SofiaL: Att få tiden att gå är inte alltid lätt, men aatt ha delmål i veckor och även i bm och läkarbesök har hjälpt mig mkt. Tiden går långsamt men det går.... Kram


    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
  • snorppan

    Cachet: Härligt att det närmar sig. Snart så har ni  ert lilla knyte hos er.

    Vilja: Förstår att det är nervöst. men så spännande, längtar till att få höra ännu en förlossningsberättelse. Tänker på er. Kram

    Gersemi: Kram på Emanuels bf dag, skönt att det ändå inte vart så jobbigt som du trott.

    Jaxon: Vilken underbar förlossning. Så underbart med alla syskon som föds. {#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_laughing}

    Angelyne: Tråkigt att du inte har några känningar, men så kan det ju komma väldigt plötsligt utan förvarning, så när som helst får vi nog läsa om er förlossning.
    Välkommen in också!

    Änlamamma: Det är så underbart att du är här.

    mollan83: Välkommen hit och stort Grattis till {#lang_emotions_plus}
    Ja nu kom det verkligen en rejäl {#lang_emotions_plus}våg, det var segt ett tag. Så härligt att det kom så många nu, hoppas att det fortsätter...
    Vissa månader är väldigt tomma på BF listan, så att den fylls på är ju underbart.

    Ego: Ester ettårsdag närmar sig och det känns svårt. Lilla älsklingen, vill ju fira med henne här {#lang_emotions_frown} . Imorgon har vi gått fullgångna 35 v  och ju närmre vi kommer bf desto räddare blir jag. Måtte vår bebis få leva. Ja, mycket tankar är det.

    Kram på er allihopa


    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
  • snorppan

    Gersemi: Ja inte vill man kräkas på kyrkogården {#lang_emotions_wink}

    SofiaL: Ja ofta kan dagarna innan dessa månads och årsdgr vara värre. Jag hoppas också att Esters dag blir fin trots allt.  Tack för att du hejar på bebis i magen och för att du finns. {#lang_emotions_heart} Kram


    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
  • snorppan

    Grattis Vilja till lillebror {#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_nalle}


    ma och pa till en ängel skrev 2009-09-24 20:32:00 följande:
    Nu får jag också flytta över hit!Vi förlorade vår lilla Maximus den 28/5 -09 i v.21+6 och nui dag fick vi det underbara + igen.Det som är riktigt konstigt är att jag är beräknad samma dag somvi fick och förlorade Max.
    Grattis till {#lang_emotions_plus} och välkommen hit!
    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
  • snorppan
    ma och pa till en ängel skrev 2009-09-26 10:09:47 följande:
    Jag kopierar in vad jag skrev i tråden i den andra tråden:"Arg, ledsen och förbannad är jag just nu!Igår fick jag helt utan förvarning den absolut värsta urinvägs infektionen som gjorde att när jag kissade rann det rent blod istför urin. Jag åkte självklart raka vägen till V-centralen och fick antibiotika!Jag har fruktansvärt ont i magen hela kvällen men tänkte så klart attdet var urinvägs infektionen som gjorde det. Men när jag vaknade i morse så hade jag börjat blöda från "muttan"!!! Fan, fan fan!!! Jag som fick ett sånt fint + för bara några dagar sedan.Hur länge ska man vänta innan man kan ta ett nytt g-test?När jag var gravid med Maximus så blödde jag också i början av graviditeten.Oj, allt är bara skit i dag + att min stora Prinsessa fyller år och man måste försöka vara en glad och rolig mamma när man egentligen vill krypa under täcket och gömma mig.Behöver era positiva tankar just nu!"
    Tänker på dig/er och hoppas att det är uvin som orsakar blödningarna och att det avtar. Jag har ingen aning om när man kan ta ett nytt graviditetstest. Stor kram
    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
  • snorppan

    Toka2: Vad skönt att kunna känna att graviditeten går fort.

    Ma och pa till en ängel: Ringde du idag? fick du komma och ta blodprov? Tänker på er. Kram

    MY2004: Jag går också med en känsla av att något är fel hela tiden, hf är bar en grej har massor av andra funderingar också som jag inte tänker nämna så du inte får fler saker att tänka på. Det är rent ut sagt jättejobbigt att vara så rädd att Liten i magen också ska dö. Det får bara inte ske för ngn av oss. Jag är nu i v.36 och nu i sluttampen är det så otroligt nervöst. Det är nog svårt att släppa detta, jag förstår dig så väl. Stor kram.

    Kaka: Grattis till {#lang_emotions_plus} och välkommen på nytt in i väntartråden.

    Melkers mamma: Jag har tyckt att det gått så långsamt hela graviditeten och tycker så fortfarande fast det låter så långt med v.36, ändå går det fortfarande sååå långsamt. Så jag förstår din känsla. Kram

    mitapita71: Roligt att få läsa förlossningberättelsen. Härligt att du mår så bra efter snitt och allt. Kram

    Ego: På onsdag är det ettårsdag och det är så tungt att inte få ha ett kalas med vår älskling här....att inte få ha det kalas man drömt om och vill ge.  Lilla söta Ester älsklingen! {#lang_emotions_cry}


    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
  • snorppan
    Änlamamma skrev 2009-09-29 17:54:31 följande:
    snorpan, viiiiiiilket underbart första möte ,,,,,,,,,,,,,,;)
    Ja, verkligen Änlamamma:  Kan ju inte ske på ngt finare sätt eller ställe.  så vackert!!! {#lang_emotions_heart} Kram
    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
  • snorppan
    Kaka skrev 2009-10-07 14:07:18 följande:
    Tack för peppningen MammaU men jag tror knappast det finns något hopp. Jag är ju i varje fall i v.8+ något så även om UL apparaten va skruttig så såg även jag att blåsorna gapade helt svarta och tomma. Nu är det nog bara frågan hur man skall gå vidare för att avsluta graviditeten som ju uppenbart inte tänker avsluta sig själv.
    Så ledsen för er skull Kaka. Kram
    SofiaL skrev 2009-10-07 18:31:54 följande:
    Kaka; Nej Åh skickar massa kramar!!Ego; Idag är Liams dödsdag, allt känns tungt och svart.. Har även varit på inskrivning idag på MVC, och fått tid på SMVC för nästa UL o provtagning. Skönt att ha något kul att tänka på en dag som denna, men även svårt att se att det här skulle kunna sluta väl med tanke på vad som hänt. Så det där j*vla vaccinet då, vi ska tydligen få kallelser i veckan och rekommendationen är ju att man tar det, men det känns fan inge bra.. Men tar jag det inte så kommer inte det kännas bra heller, skit influensa!!!
    Massa kramar till dig Sofia en svår dag att genomlida. {#lang_emotions_heart}
    Nej den där nya influensan är inte rolig och att man måste vaccinera sig och att känna den där osäkerheten.
    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
  • snorppan

    Angelyne: Stort grattis till Eira {#lang_emotions_baby}
    Cachet: Stort grattis till er lille gosse {#lang_emotions_baby}

    Gersemi: Så skönt att få vila lite från oron och så skönt att du mår så bra i din graviditet. Hoppas du får ha så hela vägen och att cystan försvinner.

    Ego: Jag är ett nervvrak orkar inte ens skriva om det.....

    Kram på er alla


    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
  • snorppan

    Pärlan82: VAd jobbigt med så lågt blodvärde och att inte ha råd att hämta ut det. Jag har tyvärr inga råd att komma med. Men borde du inte få det på mvc och borde det inte ingå i mödravården? Jag vet inte alls som sagt.n Hoppas så att det löser sig. Kram

    Piglet 76: Jag tror också att du skulle få symtom som feber och diarré väldigt fort. Men är du orolig så skulle jag be om att få lämna in ett prov så får du ju veta hur det verkligen står till. Kram

    Änlamamma: Kramar inför tvåårsdagen. Du är inte alls knäpp som får dåligt samvete, man får lätt det och även om du nu väntar syskon fast inte med Noels pappa så har du ju infriat löftet och en dag kommer Noels pappa säkert också att göra det. Ni gör det inte tillsammans som ni hade tänkt, men ibland blir det inte som man tänkt, det vet vi ju alltför väl.  Ni håller erat löfte men på ett annat vis.  Kramar i massor.

    Angelyne: Hur såg utslagen ut, nu blir jag lite orolig för jag har som knottror på kroppen som kliar så förbaskat. Om det vore lever och gallan, på vilket sätt är det farligt för bebisen?
    Stort Grattis igen till Eira och så underbart att höra att det är lättare att bära sorgen efter storebror med henne hos er. Kram


    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
  • snorppan

    Idag går tankarna till dig Änlamamma och till fina Noel som firar två år idag {#lang_emotions_heart}

    Angelyne: Jag ska till bm imorgon och ska ta upp klådan med henne. Tack för svaret. Jag har precis på fötter, händer och underarmar och ben {#lang_emotions_frown}.

    Melkers mamma: Förstår att du känner nervositet för vaccinet, vi får försöka att tänka att de väntade ju in i det längsta med att gravida skulle få, de skulel inte gjort det om de itne kände att det var säkrare... Jag har inte fått hör angt om vaccinet, kanske jag inte hinner få det innan förlossningen, men jag ska vaccinera mig efter då, så man itne smittar sin lilla skatt sen.

    kram på er alla


    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
  • snorppan

    Nu har Esters lillebror Arvid kommit. Den 14 oktober i v. 37+6 sattes vi igång och och han vägde 2975 gr 49 cm lång. Det gick väldigt fort och han kom ut på två krystvärkar så ingen eda hann sättas in och personalen var ej beredda då de inte trodde mig då jag sa att han kommer....Återkommer med en lite mer uförlig förlossningsberättelse när jag har ork och tid. Kram på er alla, snart är era fina syskon här...


    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 8