• Waimea

Löpartråden 11

Tråd nummer 11 för oss som löptränar.

Alla som gillar löpning - oavsett om du tränar litegrann ibland eller elitsatsar - är välkomna hit. Vi pratar löpning, peppar, hejar och stöttar!

• Svar på tråden Löpartråden 11
  • Waimea

Första avåkningen på min lilla Greta-pålle ikväll. Vi kom i galopp mot ett räcke i alldeles för låg fart, och då tappar Greta sin hals.. och jag min balans.. Tror in i det längsta att det ska gå att rädda upp hela situationen, men när jag ligger på gretas hals och typ håller henne i öronen så inser jag att näe, det här går nog inte, varpå Greta distinkt ruskar av mig. Min kommentar innan fallet är 'nu åker jag av', högt och ljudligt, sen kommer ett 'fan också' efteråt, det fick jag i alla fall återberättat.

Gud. Jag låg och tuggade grus och bara skrattade. Jag har varit så rädd, så rädd för att åka av, och nu när jag väl gör det blir det något slags antiklimax. Vi hoppade hela banan igen, med betydligt bättre fart och nästa lektion är det jag som bjussar på tårta. Ingen skada, bara lite ömma mjukdelar skulle jag gissa. Det gjorde mer ont att trilla på Lidingöloppet. Nu tror jag att min skräck är botad!

Hann med en löprunda under förmiddagen, 11.5 km, lilltjejen hos farmor. Vidrigt apjobbigt hela vägen och ändå ingen speciell tid, har sprungit samma runda betydligt snabbare. Så olika det är. Skönt efteråt iaf.

Kattstugan: Elände, då, hoppas du mår bättre i morgon!

Kaya: Skönt att det inte var allvarligt!

• rövardotter73

Härligt Waimea, skulle vara kul att rida med dig.

Jag kände mig superpeppad i måndags men var jättetrött när jag kom hem så det blev ingen löpning. På tisdagen var förkylningen tillbaks och har tilltagit hela veckan. Igår skulle jag gymma under dotterns träning men orkade bara sitta på motionscykeln en halvtimme och det var tur att det inte var en riktig cykel, då hade jag ramlat. Så sakta gick det. Hoppade hopprep en minut och fick hjärtklappning så då gav jag upp (hoppar i alla fall än så länge fler hopp i minuten än dottern, tur!).
    Får väl fortsätta mitt totala fysiska förfall med ännu mer soffsittande och ostkroksmumsande. Är bara brynjan och ölen som fattas.
    Ska man aldrig få bli frisk.

Kaya: Fy då, så otäckt. Du hade tur ändå.

Kattstugan: Hoppas du mår bättre. Jag hann ju inte vaccinera mig utan åkte på influensan och vet nu inte hur jag ska göra. Det som är jobbigt för mig är att det aldrig ger sig.

• Waimea

Rövardotter: Fy vad tråkigt, det verkar som om du åkt på en riktigt tjurig variant av influensan. Jag hade influensa i våras och jag minns att det tog evigheter innan eländet var borta ur kroppen. Först en vecka med hög feber och skit och sen ont i halsen, snuva och flåsigt rätt länge efteråt.

Jag håller alla tummar och tår för att det ger med sig ja.

Verkar ha klarat min lilla avåkning med stil i alla fall, har inte särskilt ont någonstans. Vet inte om du skulle vilja se eländet när jag rider, men roligt är det i alla fall

• Gimle

Halloj!

Eftersom jag inte tranar sa mycket lopning sa skriver jag inte har sa ofta, men laser vad ni skriver anda. Jattejobbigt med alla sjukdommar, man kommer ju av sig sa mycket med traningen da.

I onsdags sprang jag mina 3 snabba km. och idag har jag sprungit mina 5 st 1 km. Var superjobbigt att springa idag... trolign pa grund av vinet som slank ner igar. Lyckades dock pressa mig igenom det hela och efterat kandes det superbra:)

• Kattstugan

Waimea: riktiga cowboytakter Tur att det gick bra.

Yoijo: du är så ihärdig och duktig! Har du fler tävlingar kvar? (Och förresten så är det kul att läsa om annan träning också )

Rövardotter: hoppas du snart blir frisk på riktigt, det där låter jättejobbigt Jag klarade mig väldigt lindrigt får jag säga.

Sitter och gäspar i soffan efter att ha avätit årets första julbord tillsammans med klubben. Innan maten var det förstås träning. "Kombipass" stod på schemat, vilket jag tolkade som att det skulle vara lite myspysskojträning innan jullunchen, men istället blev det ett aphårt pass med blandat teknik och intervaller + ca 8 km distans i form av upp- och nerjogg. Lunchen sen kändes välförtjänt.
    Nu har vi just varit ute och lindat upp en toklång ljusslinga i trädgården. Fint!

• rövardotter73

Jahapp, då var det dags för bihåleinflammation då.
    Aaarrrggghhhhhh, vill inte mer nu!

• Waimea

Rövardotter: Känns som om ditt immunförsvar har det lite kämpigt just nu. Stackars dig! *styrkekram*

Kattstugan: Haha, jo, det låter som ett välförtjänt julbord. Skönt pass, jag önskar jag hade en lika ambitiös löpklubb här, men det verkar svårt.

Jag hämtade grannens hund idag (hon flög ut fullständigt överlycklig, hon har lärt sig vad som väntar när jag är träningsklädd) och så tassade vi runt i skogen, stilla och lugnt och bara njöt av det fantastiska nästan-solskenvädret och kylan som nöp lite i kinderna. Mmmm.

• Kaya

Idag sprang jag återigen UNGEFÄR en mil på UNGEFÄR en timme. Denna gång vet jag inte exakt sträckan eftersom jag inte tog milspåret i Vrinneviskogen utan istället min vanliga runda runt Strömmen 3 varv (x 3 km), plus transportsträckan dit och hem på ca 1 km totalt. Det gick väldigt bra! Och lustigt nog kändes det inte det minsta tjatigt att springa samma sträcka tre varv, jag var liksom så inställd på att det var det jag skulle göra från början. Det var en härlig spingtur, förutom attg jag precis på slutet började känna i ena hälsenan och en bit upp långt inne i vaden. Är fortfarande öm/kort där nu på kvällen, måste ha sträckt mig eller nåt. Hoppas det går över snabbt för imorgon är det funk + booty!

Ha en härlig träningsvecka allihop och KRYA PÅ ER ni som är sjuka.

K

• Gimle

Tog mig runt mina 5 km på 23.08 igår, snabbare än förra gången men bara med 11 sekunder och det kändes inte lika bra som då tyvärr. Har haft en skitdag idag tyvärr... Är läskigt när hela vardagen, hela livet man lever, hänger på en skör tråd... närmar sig att jag måste börja fatta STORA beslut...

• Kaya

Oj då Yoijo... det låter inte bra. Hoppas allt löser sig till det bästa! Samtidigt som träning kan vara en "ventil" när livet krisar så inser man samtidigt att träningsresultat och tider spelar ganska liten roll i det stora hela... Styrkekram till dig!

Jag är glad över att min lilla sträckning eller vad det var i hälsenan/vaden gick över direkt så jag känner inte alls av det mer. Igår funk+booty, bra benträning som man har nytta av i löpspåret, och idag styrka 1 för rygg, axlar, biceps och core. Längtar! Tog ju paus från styrketräningen hela förra veckan.

K

Svar på tråden Löpartråden 11