Velour skrev 2009-11-27 10:10:59 följande:
Vet du vad som är lite sådär tragiskt, Isnogood? För några år sedan gick jag på en klassåterträff för oss som slutade nian '95. Där träffade jag på en gammal vän. När vi gick i högstadiet tyckte jag alltid att han var så otroligt snäll och underbart RAR, men hade aldrig några djupare känslor för honom. Men han tyckte om mig istället, dock blev vi aldrig tillsammans. Nåt år innan klassåterträffen råkade jag på honom i en restaurang och tyckte att han hade blivit skitsnygg, men jag låtsades inte se honom Förresten var jag fortfarande gift (nej, jag hade inga otrohetstankar heller då jag älskade min psykopatman. får man inte tycka att andra är snygga eller??) Hursom, på klassåterträffen (jag hade separerat vid det laget) såg jag i ögonvrån att någon hela tiden vände sig om och tittade på mig. Jag tittade åt den riktningen och såg att det var ju snygga grabben! Men sen var det inget mer eftersom jag stod och babblade med den ena och den andra. Senare råkade vi på varann igen, på dansgolvet där vi alla stod i en ring och försökte dansa. Då gick jag fram till honom och gav honom världens kram och så stod vi och snackade lite. Jag bara kände att attraktionen var omedelbar. Men vi blev så upptagna med att umgås med våra andra vänner (vissa hade jag ju inte träffat på tio år) så det blev inte så att vi stod och snackade länge. Till slut blev det dags för mig att åka hem. Jag tog farväl av alla och vände mig om för att gå ut, så såg jag honom stå lutad mot en vägg och titta lite åt mitt håll. Jag såg min chans att göra lite slag i saken. Började gå mot honom och just när jag var framme och skulle göra en historisk action, avbröt någon hela den sexiga atmosfären som hade byggts upp mellan mig och snygga killen, genom att ropa mitt namn och komma emot mig. Vände mig om och såg att "meh, honom har jag ju redan sagt hejdå till!! FAN OCKSÅ" Men jag besvarade naturligtvis den avbrytande killen och lät honom ta sin tid till ännu ett avsked. Under tiden gick snygga killen iväg med sina vänner. När jag och avbrytande killen sagt farväl på riktigt, gick jag iväg och tittade lite åt snygga killens håll för att få ögonkontakt och kunna göra ett drag. Han såg lite upptagen ut med nåt, så jag såg det inte riktigt som lämpligt att bara gå fram. Då kom en annan kille fram för att snacka lite och utbyta
tel.nr. så då avbröts mitt försök IGEN!! Så då fick jag snällt stå och vara social med telefonnr.utbytarkillen ett tag och till sist tog vi äntligen farväl. Jag tänkte att jag en sista gång ska göra ett försök med snygga killen. Tittade efter honom men såg honom ingenstans. Besviken åkte jag hem och var sur på mig själv för att jag lät alla andra avbryta mig. Detta var ju min stora chans! Sen tänkte jag "visst ja, jag kan ju få hans
tel.nr. av de som arrangerade festen". Jag kontaktade en av arrangörerna och bad om hans
tel.nr. "Visst" sa hon, "det ska jag ordna". Men det gjorde hon inte. Så av och till under fyra års tid har jag försökt få tag på denna snygga kille, utan resultat, då han har ett sån otroligt vanligt namn. Jag försökte på Facebook, men inget resultat. I år fick jag en vänförfrågan på Facebook från en gammal klasskamrat och tackade ja till det. Vi utbytte några ord och efter ett tag passade jag på att fråga om han hade sett till snygga killen. "Javisst" säger han. "Han finns här på Facebook"!! Va?, tänker jag. Varför gick det inte att hitta honom?, undrade jag. Jag blev så otroligt glad! Så min gamla klasskamrat gav mig snygga killens Facebookkonto. Gick in och kollade. Han är tillsammans med en tjej sedan ett par år tillbaka. Kul va?
Åh vännen, men om det var menat att hända så får ni fler chanser!