• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Velour
    Scratchy skrev 2009-11-24 23:30:49 följande:
    Dels för att det är vanligt med svart magi på Haiti och Benin, och då förväxlas med den katolicistiska idolatrin på samma ställen. Man kan alltså gå och köpa voodoo-figurer i dessa länder som är till för att tillbes, precis som katoliker tillber sina bilder av helgon.Anledning nummer två är att Hollywood har kopplat voodoo till svart magis användning av dockor. I verklgheten finns dock lika mycket koppling mellan svart magi och andra religioner som med voodoo.Det är vad jag vet, men jag är inte hel-expert på det.Men just Hollywood förstör mycket av det riktigt. Schizofreni är ett annat exempel på något som Hollywood helt ändrat betydelsen av.
    OK. Tack för svar. Och ja, Hollywood...vad ska man säga..Men många bra filmer gör de iaf.
  • Sedek
    Isnogood skrev 2009-11-24 23:33:05 följande:
    "Vyssan lull koka kiittelen full" eller hur f--n den nu går.... hm... var mååååååånga år sedan jag behövde nynna mina barn till sömns....
    ZZzzzzz
  • Velour
    Sedek skrev 2009-11-24 23:31:07 följande:
    Hade gärna gjort dig sällskap ett tag ut över natten men då kommer jag somna i bilen i morgon, ska spendera många timmar i bilen i morgon.Börjar bli läggdags för mig
    Naaww, vad snällt. Men jag förstår. Vart ska du ta vägen?
  • Isnogood
    Velour skrev 2009-11-24 23:31:51 följande:
    jag med...
    VISSTE väl att du var extra bra
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-11-24 23:33:29 följande:
    OK. Tack för svar. Och ja, Hollywood...vad ska man säga..Men många bra filmer gör de iaf.
    Ja, och på tal om filmer.

Har ni sett "Rec"? Den spanska skräckfilmen. Rekommenderas till alla!
  • Velour
    Grizelda skrev 2009-11-24 23:32:11 följande:
    Nej, jag är den perfekta medarbetaren! Alltså, jag är praktikant via Arbetsförmedlingen och kostar därför ingenting. Alla verkar nöjda med mig. Ja, med något undantag då . Jag kan vara väldigt talför och påstridig, men när det går från sak till person blir jag plötsligt väldigt konflikträdd. Det finns dessutom en galen vetenskapsman i mig, som har oändligt tålamod, och som faktiskt har lust att helt enkelt vänta och se vad som händer i detta sociala experiment. Ingen annan verkar ha en aning om att detta pågår, vilket gör det hela lite surrealistiskt...
    Men då verkar ju du ha allting under kontroll (älskar ordet kontroll och dess innebörd) Jag hoppas bara att det inte vänder till att bli ännu värre.

Grattis till numret också!
  • Isnogood
    Scratchy skrev 2009-11-24 23:35:14 följande:
    Ja, och på tal om filmer.Har ni sett "Rec"? Den spanska skräckfilmen. Rekommenderas till alla!
    Spansk..?

Jag har sett den franska....

Attans...gav mig sömnproblem...

"sjukt mörkrädd"
  • Velour
    Isnogood skrev 2009-11-24 23:34:42 följande:
    VISSTE väl att du var extra bra
    Kraaaaam!
  • Scratchy
    Isnogood skrev 2009-11-24 23:36:17 följande:
    Spansk..?Jag har sett den franska....Attans...gav mig sömnproblem..."sjukt mörkrädd"
    Dubbad eller?
  • Velour
    Scratchy skrev 2009-11-24 23:35:14 följande:
    Ja, och på tal om filmer.Har ni sett "Rec"? Den spanska skräckfilmen. Rekommenderas till alla!
    Nä, har inte sett, men kommer då att sätta upp den på listan över skräckisar som måste ses. Än så länge finns på listan "Shutter" och "Paranormal activity".
Svar på tråden Tråddödare igen....