Inlägg från: Scratchy |Visa alla inlägg
  • Scratchy

Tråddödare igen....

Velour skrev 2009-11-20 02:40:41 följande:
    Förresten, vad betyder "ångsökt"?
    Det var så den gamla tråden dog...
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-11-20 02:35:28 följande:
    Du behöver inte vara rädd för att avslöja personens namn. Jag kommer INTE att söka upp denne och berätta att jag känner till en 26-årig grabb i Göterborg som är den ende i landet att ta examen i ett ämne som är lik sociolog,i för att ta reda på vad du heter
    Det är mest för hans skull. Han tycker jag är trevlig i verkligheten men jag tror inte att han vill bli länkad till Scratchy om man googlar honom. Han är ganska högt uppsatt i olika saker och har ett sjukt ovanligt namn.
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-11-20 02:36:51 följande:
    Meh, vad alla är hemliga...Undrar vad som skulle kunna hända om det råkade komma fram minsta lilla detalj...
    Precis som du. Om du läser sociologi vet du att om du öppnar upp dig kommer fler att följa. I alla fall mer troligt än om du vill ha information från andra utan att ge det själv. Så... vad heter du?
  • Scratchy

Och den som är först med att skriva imorgon får en present från mig. (Och det gäller INTE om Velour fortfarande är vaken.)

• Scratchy
    Sedek skrev 2009-11-20 07:39:10 följande:
    Ha! Jag fick dig! Du gick bet på min sarkastiska paradox.Jag minns att du tog den på en gång, och jag tänkte att han kunde den nog. Men det var inte du som lärde mig leken eftersom jag introducerade den i tråden. Rätt ska vara rätt, annars kan inte jag sova och då vet vi alla vad som händer med våra organ...
    Och du gick fällan som du grävde för dig själv. (Ursäkta sammanblandningen av ordspråk.)

Jag lärde dig inte, men du lärde inte mig heller. Och nu säger du att rätt ska vara rätt utan att själv ta tillbaka det du skrev.
  • Scratchy
    Ett av namnen är rätt. Och det är den blomman jag har på min pres
    Maskros?

*kollar pres*

Ahhh, Orkidé... fint namn...
  • Scratchy
    Sedek skrev 2009-11-20 15:51:39 följande:
    Anledningen till att jag inte tar tillbaka det är att jag använde mig av en form av sarkasm där objektet är ovetandes om det subjektiva självklara i form av sammankopplingen till självet, utanför kosmos.
    Om jag inte minns fel så definierar Nationalencyklopedin sarkasm som "yttrande som innehåller skarpt ironisk eller hånfull kritik".

Detta är sarkasm: "Oh, va smart du är Sedek!"

Jag tror du bluffar och försöker skylla på C. G. Jung.

Och är det mig du kallar för objekt?
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-11-20 15:44:17 följande:
    Visserligen är jag 30 år, men jag har fortfarande barnasinnet kvar. Så jag tänkte att vi kunde outa den första person vi blev kära i. Jag kan börja. Jag gick i ettan (här i Sverige såklart) och han gick i sexan och hette Fredrik. Hur fin som helst, men det var naturligtvis obesvarat.
    Har du kommit över honom?
  • Scratchy
    Isnogood skrev 2009-11-20 17:14:19 följande:
    Jaa........kanske inte så underligt att alla mina relationer slutar som dom gör....."Skaffar en till häst"
    Ja hästar har ju inte mycket val än att stanna. De är ju instängslade...

d-_-b
  • Scratchy

Jag gillar framför allt det första.

Svar på tråden Tråddödare igen....