Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare igen....

Scratchy skrev 2009-11-20 23:22:46 följande:
    Ja, ni är bönder på grund av det geografiska läget. Det säger ju ingenting om Småland för det var ju inte med i diskussionen.Jag menar, om jag är en människa betyder ju inte det att inte du också kan vara en människa. Liksom...
    Jo, för skånskan och i synnerhet småländskan är mer bonnigt. Då förstår jag inte varför östgötskan ska vara så mobbad.

• Velour
    Scratchy skrev 2009-11-20 23:23:54 följande:
    Nej, och jag tänker inte göra det förrän de binder fast mig och vaccinerar mig mot min vilja. Clockwork Orange-stil.
    Varför?
  • Velour
    Sedek skrev 2009-11-20 23:27:10 följande:
    Misstänker att den har drabbat oss alla i tråden... Eller så är det jag som blandar ihop den med mig själv
    Jag tror nog det. Det sistnämnda alltså
  • Velour
    Scratchy skrev 2009-11-20 23:28:24 följande:
    Men det var ju precis det jag skrev. Öschötskan påverkas väl inte av hur bonnig skånskan är. Allt kan vara bonnigt.Anledningen till att öschötskan är mobbad är för att du är öschöte och jag väschöte. Så, fattar ju? Det kallas motpartsbild och är hur kul som helst att jobba med om man vill få den reaktionen som du just gav mig.
    OK, ok *viftar med vit flagga* Egentligen ska jag inte blanda mig i east mot west. Jag är utlänning så jag tänker se på utifrån.
  • Velour
    Isnogood skrev 2009-11-20 23:41:15 följande:

It never happens to me either.
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-11-20 23:50:04 följande:
    Ey, snacka inte skit om Skåne
    Oj, är du tillbaks?

Nä, klart jag inte tycker att skånskan är bonnig *harklar svettande*
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-11-20 23:52:17 följande:
    På skånska blir det rrrrääääoookooorrrr
    Japp. Har en killkompis ner i Malmö. Bad honom uttala ordet "koka" vilket lät lite kul när han gjorde det
Svar på tråden Tråddödare igen....