Inlägg från: Sedek |Visa alla inlägg
  • Sedek

Tråddödare igen....

Velour skrev 2009-11-26 21:45:07 följande:
    Är det likadant för en tjej eller har killar större risk att råka ut för detta öde?
    Det kan drabba tjejer också, men killar i mycket större grad såklart.

Känner du att du ligger i risksonen...?

Du som lever så lugn och skönt liv
  • Sedek
    Polly S skrev 2009-11-26 20:54:50 följande:
    livet är för kort för att nöja sig.
    Exakt!

Vad fint ni skrivit här ovan om romantiska promenader på natten och allt möjligt. Jag blir ju nästan kär. Ska gå ut lite på terrassen och känna efter lite
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-26 21:59:20 följande:
    Jag har bantat sedan april och har gått ner ungefär 10 kg. Min aptit är inte så jättestor längre, ibland känner jag bara för att äta två gånger på en hel dag. Igår var katastrof då jag åt lite till frukost men var mätt ända till nio på kvällen. Jag är inte så jätteledsen att jag inte är matmissbrukare längre, men jag är rädd att jag förlorar för mycket vitaminer och mineraler när jag inte har så stor aptit. Visst, jag kan passa på att proppa i mig en massa nyttigheter när jag väl blir hungrig, men det gör väl inte så mycket om jag vissa dagar inte kan äta mer än en eller två gånger? För försöker jag tvinga i mig får jag bara ont i magen och börjar gå upp i vikt igen.
    Oj, grattis till nedgången får man väl säga först!

Vad äter du då?

Du bör äta fler gånger pr dag, ät lite mindre och sprid ut det. Ät inte när du är hungrig, ät när klockan säger att det var 3-4 timmar sedan sist.

Jag äter nått minst var tredje timme
  • Sedek
    Scratchy skrev 2009-11-26 22:00:29 följande:
    Eh, ledde samlag till håravfall eller inte? Eller hade det helt enkelt inte med saken att göra alls? Jag har inga anlag att tappa hår.Vad är androgener? Leder det till håravfall eller tvärt om? Alltså, är det bra att kombinera samlag och androgener? Tar de ut varandra eller jobbar de åt samma håll?
    Hahahahahaha

Samlag och håravfall hör inte ihop mer än om du skulle ha någon som drar dig väldigt hårt i håret när ni håller på. Det rimmar dock, samlag och anlag.

Androgener är det som gör dig till man, testosteron är androgent. Men det finns även vissa läkemedel som är androgena, som gör att antalet androgenreceptorer ökar precis som i hos en tonåring. Rösten kan bli mörkare, ökad kroppsbehåring, manligt håravfall eller vad det heter på svenska (male pattern baldness) och man kan få lite finnar.

Samlag och androgener hör ihop till den grad att du får en enormt ökad sexlust av lite extra androgener i kroppen Du kan hålla på längre, fler gånger pr dag och får väldigt lätt "flaggan i topp" - konstant, kan bli ett problem för vissa som har för hög andel androgener. Roligt i början kanske men det blir tydligen smärtsamt efter ett tag.
  • Sedek
    Polly S skrev 2009-11-26 22:11:52 följande:
    nu skrev du fel, androgYn måste det väl vara Scratchnogood?
    Du och dina vågor!

I min bok står det androgen, fast den är på engelska... Kan vara det som är problemet.
  • Sedek
    Scratchy skrev 2009-11-26 22:14:12 följande:
    Polly S skrev 2009-11-26 22:11:52 följande: Njaaeee... det stämmer nog bättre på Sedek eftersom Sedek är två personer med ett alias medan jag är en person med två alias. Är det komplicerat?
    Är du säker på det...?
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-26 22:18:16 följande:
    Tack I början åt jag bara fullkorn och inga vanliga kolhydrater. Nu äter jag vanlig mat men lagom portioner då jag blir mätt fort, men inte så mycket godsaker förutom när jag ska få mens då aptiten skjuter i höjden. (fast efter mensen försvinner aptiten). Men jag tycker att det är svårt att äta var tredje timme om jag inte är hungrig. En fråga: varför ska jag inte äta när jag blir hungrig? Riskerar jag att äta för mycket?
    Om du äter var tredje timme blir du inte hungrig

Men det är bra, vanlig mat, lite, lagom ofta = behålla vikten och må bra
  • Sedek
    Scratchy skrev 2009-11-26 22:16:08 följande:
    Så för att svara på min fråga så leder androgena grejer till att jag blir mer tonårslik fast å andra sidan med mindre hår på huvudet?

Exakt det jag beskrev fast med alldeles för många ord.
  • Sedek
    Scratchy skrev 2009-11-26 22:18:21 följande:
    Jag tror att Fiona syftar på ett annat ord med en annan betydelse.
    Grattis till numret!

Fiona syftar alltid på något annat, den gamla konspirationsteretikern
  • Sedek
    Sedek skrev 2009-11-26 22:24:05 följande:
    Grattis till numret! Fiona syftar alltid på något annat, den gamla konspirationsteretikern
    ...teoretikern såklart.
Svar på tråden Tråddödare igen....