• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Sedek
    Polly S skrev 2009-12-12 13:03:07 följande:
    haha, jag brukar ta bilder, inte hamna med på dom själv! förkyld låter inget bra! är du försvagad av att organen inte fått vila tillräckligt?
    Haha Jag skulle tro det, så där ser ni vad som händer när ni inte sover!
  • Velour
    Polly S skrev 2009-12-12 13:07:03 följande:
    jag skadar båda benen, så jag kan nog inte helt skylla på det, men saknar en bit på ngt 'band' i vaden efter att ha trillat av en häst och han sen trampade på mig.har typ 2 fotknölar på ena foten också, en extra knöl på insidan av foten.har freakiga ben. studsmattor är farliga! men roliga!
    Ja, men att du ofta skadar benen...Det ska ju inte behöva vara så. Vad har läkarna sagt om det? I vilka aktiviteter är det som du råkar mest illa ut? Jag menar, krävs det väldigt lite för att du ska skada dig?
  • Velour
    Sedek skrev 2009-12-12 13:07:45 följande:
    Nä det går bra, blir mer att göra när jag kommer tillbaka bara. Men jag kommer att jobba på måndag med 99% säkerhet Ska åka till Falun ToR på måndag, viktigt möte som inte går att flytta. Det är bara att snyta sig och få det gjort.
    OK, det låter härligt! Har inte barnen redan börjat tjata på dig angående julgranen?

Ah, så du är fast med arbetsuppgifterna på måndag. Hoppas det går bra då!
  • Polly S

de senaste åren har jag inte gått till läkaren utan bara till vår skolsköterska... jag vet ju om problemet liksom.
    vad jag fått höra hela tiden är väl mest att man ska hålla sig aktiv och träna benen och det är inga problem, det klarar jag -men jag trampar jättelätt snett...

Velour skrev 2009-12-12 13:08:52 följande:
    Polly S skrev 2009-12-12 13:07:03 följande: Ja, men att du ofta skadar benen...Det ska ju inte behöva vara så. Vad har läkarna sagt om det? I vilka aktiviteter är det som du råkar mest illa ut? Jag menar, krävs det väldigt lite för att du ska skada dig?
  • Velour
    Polly S skrev 2009-12-12 13:10:58 följande:
    de senaste åren har jag inte gått till läkaren utan bara till vår skolsköterska... jag vet ju om problemet liksom.vad jag fått höra hela tiden är väl mest att man ska hålla sig aktiv och träna benen och det är inga problem, det klarar jag -men jag trampar jättelätt snett...
    Ok. Men använder du benstöd av något slag?

Det där med att hålla sig aktiv och träna benen....jag har varit dålig på det för det fick jag också höra av läkarna att jag borde hålla på med. Men inte tränade jag foten för det. Det borde jag nog ha gjort när jag tänker på det i efterhand, då jag har svårt att t.ex. gå i högklackat. Eller snarare, jag kan inte gå i högklackat!
  • Polly S

jag borde nog men struntar i det.

nej, jag kan inte heller gå i högklackat, men det är inte benens fel...

Velour skrev 2009-12-12 13:14:26 följande:
    Polly S skrev 2009-12-12 13:10:58 följande: Ok. Men använder du benstöd av något slag? Det där med att hålla sig aktiv och träna benen....jag har varit dålig på det för det fick jag också höra av läkarna att jag borde hålla på med. Men inte tränade jag foten för det. Det borde jag nog ha gjort när jag tänker på det i efterhand, då jag har svårt att t.ex. gå i högklackat. Eller snarare, jag kan inte gå i högklackat!
  • Polly S

här blir det en en i år med röda lampor och en massa svarta dekorationer.
    men nej, inte än.

Velour skrev 2009-12-12 13:04:57 följande:
    Polly S skrev 2009-12-12 13:03:29 följande: Japp! Har ni redan gjort det?
  • Velour
    Polly S skrev 2009-12-12 13:16:38 följande:
    jag borde nog men struntar i det. nej, jag kan inte heller gå i högklackat, men det är inte benens fel...
    Det var för att du är rätt lång va?
  • Velour
    Polly S skrev 2009-12-12 13:17:41 följande:
    här blir det en en i år med röda lampor och en massa svarta dekorationer. men nej, inte än.
    Vad ovanligt! Men låter väldigt fint
  • Polly S

nej, bara 1,68 (aken är 1,83 så det är lugnt), snarare så att jag ser ut som Bambi på hal is!
    mamma måste missat en del såna grejer i min uppfostran, jag kan inte sminka mig heller.

Velour skrev 2009-12-12 13:21:35 följande:
    Polly S skrev 2009-12-12 13:16:38 följande: Det var för att du är rätt lång va?
Svar på tråden Tråddödare igen....