Polly S skrev 2009-12-19 00:19:09 följande:
jag brukar dra upp det dråpligaste eftersom det inte gör så ont; när vi flyttat ihop, exet och jag, så kom svärföräldrarna på besök och hade varje gång med sig en fikakorg. i den hade de även varmvatten till pulverkaffe eftersom jag -enligt henne -inte ens kunde koka vatten... (kan ju tillägga att jag då bott hemifrån i ett par år, bott utomlands etc och klarade mig bra, medan han haft egen lägenhet typ ett halvår och då åkt hem till henne med tvätten.. ja, jag borde fattat.)det största sveket kom några månader innan vi skulle ha gift oss och svider fortfarande även om det i efterhand var det absolut bästa som skedde.
Vilken subba!
Min utsatte mig för mycket när hon och hennes son blev ensamma med mig. En gång hade de två rest till en annan stad och då tog jag min son och åkte till stan med min mor. Jag hade sagt till min man att han skulle höra av sig när de var på väg hem så jag kunde förbereda te eller nåt ätbart till dem.
Så gick dagen och jag och min son kom hem. Jag hade inte ens hunnit byta om så öppnas dörren och min man och hans mamma dundrar in, utan att ha förvarnat mig innan. Hon går in i köket och kommer ut med världens suraste min. Utan att titta på mig gick hon förbi med med kommentaren: Ha! Jag trodde att åtminstone teet skulle vara klart tills vi kom hem!"
Min man blev sur på mig och vände mig ryggen. Sen bryggde de te och hällde upp för varandra och satte sig och bara pratade med varandra med flit för att "straffa" mig för att jag inte hade bryggt te till henne.