• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • confligere
    Velour skrev 2009-12-19 23:33:11 följande:
    Ah, intressant! Ja, jag kan tänka mig att det blir jobbigt att tänka klart när man är nyvaken. Så det lär bli några sjukhusturer ikväll? Är det nåt särskilt på gång?
    Åh, du är en räddande ängel som väcker tråden igen.

Dem jag översätter åt är ju oftast latinamerikaner och medelhavsare och de klarar varken kylan eller halkan. De springer runt i sina omönstrade sommarskor och fattar inte hur man ska gå på is för att inte ramla, och sen får de hjärtinfarkter av kylan. För att inte tala om deras bisarrt långa bromssträckor när de kör bil. Det är också ett sätt att hamna på sjukhus.
  • Grizelda
    confligere skrev 2009-12-19 23:36:59 följande:
    Åh, du är en räddande ängel som väcker tråden igen.Dem jag översätter åt är ju oftast latinamerikaner och medelhavsare och de klarar varken kylan eller halkan. De springer runt i sina omönstrade sommarskor och fattar inte hur man ska gå på is för att inte ramla, och sen får de hjärtinfarkter av kylan. För att inte tala om deras bisarrt långa bromssträckor när de kör bil. Det är också ett sätt att hamna på sjukhus.
    Oj, nu hamnar du snart i "Jag är inte rasist, men"-tråden! .
  • confligere
    Grizelda skrev 2009-12-19 23:40:46 följande:
    Haha! Jag tänkte precis på det. Men jag syftar inte på folk som är bosatta här utan folk som är på besök och aldrig varit i detta klimatet innan... men men... vi tolkar är ju kända för att uttrycka oss klumpigt.
  • confligere

Jag menar... vi tolkar misstolkas lätt!

• Scratchy
    Grizelda skrev 2009-12-19 23:40:46 följande:
    Mannen har alibi för att han själv har utländskt påbrå.

Eller var det inte så Confli?
  • Grizelda
    confligere skrev 2009-12-19 23:42:22 följande:
    Haha! Jag tänkte precis på det. Men jag syftar inte på folk som är bosatta här utan folk som är på besök och aldrig varit i detta klimatet innan... men men... vi tolkar är ju kända för att uttrycka oss klumpigt.
    Och jag som alltid har föreställt mig att ni har betalt för raka motsatsen... Måste vara svårt inom sjukvården, om t ex höger njure blir vänster ben, eller något.
  • Scratchy

Min internetupkoppling suuuuuger ikväll.

• Velour
    confligere skrev 2009-12-19 23:36:59 följande:
    Åh, du är en räddande ängel som väcker tråden igen.Dem jag översätter åt är ju oftast latinamerikaner och medelhavsare och de klarar varken kylan eller halkan. De springer runt i sina omönstrade sommarskor och fattar inte hur man ska gå på is för att inte ramla, och sen får de hjärtinfarkter av kylan. För att inte tala om deras bisarrt långa bromssträckor när de kör bil. Det är också ett sätt att hamna på sjukhus.
    Tack. Försöker göra mitt bästa

Jag förstår! Ja, det är inte lätt komma till ett land med ett helt annat klimat. När vi flyttade till Sverige från Iran, fick vi världens chock av kylan här (vi kom i februari). Visst, vi har snö och kyla i Iran också, men jävlar vad vi FRÖS när vi kom hit. Ordentligt påklädda var vi inte heller, men det var för att vi inte visste mycket om Sverige.

Så ikväll ska du hjälpa några nykomna stackare som ännu inte har lärt sig hantera svenskt väder?
  • Velour
    Scratchy skrev 2009-12-19 23:45:40 följande:
    Min internetupkoppling suuuuuger ikväll.
    Dumma internet!
  • Velour

Är du utländsk själv, som Scratchy skriver, Confligere?

Svar på tråden Tråddödare igen....