• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-12-19 23:59:01 följande:
    Oj, då är jag jätteutländsk. Fast jag har fått höra att jag borde åka hem, frågan är bara vart jag ska åka då?Min mormor var från Finland. Och så hade vi franska valloner som kom hit på 1600-talet och gav släkten de vackra bruna ögonen och det mörka tjocka håret
    Så du har en hel del "blatte" i blodet? Ni har alltså blivit rejält kulturberikade?
  • confligere
    Scratchy skrev 2009-12-20 00:00:53 följande:
    Confligere! Kul att du kom, ännu roligare att du gick!
    Va? Vart ska jag? Är jag på väg?

Hmm, det var nog lite önsketänkande från Scratchys sida här.
  • Grizelda
    confligere skrev 2009-12-19 23:51:59 följande:
    Haha... nej riktigt så illa är det inte. Men vi har ju översättarna som är himla ladida-människor som uttrycker sig så himla fint och de klagar alltid på att vi förvränger budskapen. Men vi översätter i snitt 75 gånger snabbare än vad de gör. (Okej det var en påhittad siffra.)Och vi jobbar korta pass för att inte säga fel. Just ben och njure har jag aldrig blandat ihop, men väl njure (riñón) med knä (rodilla). De blir lite lika när man uttalar dem. Likadant njure (riñón) med hörn (rincón). Fast då fattar ju alla att det är fel eftersom hörn inte är en kroppsdel. Sen sa jag strumpa när jag menade knä en gång också. En stackars fotbollsspelare som fått en förslitning i strumpan.
    Det låter ju betryggande. Tog bara ett exempel ur luften, eftersom jag inte kan spanska. Sonen läste spanska ett tag, och var flitig med glosorna. Han och kompisen gick runt och ropade (med reservation för stavning) "cojones" och "masturbarse", i hela samhället, och var mycket stolta över sina kunskaper. Dessa kunskaper var de förhoppningsvis ganska ensamma om, kom jag fram till efter att ha kollat i ordlistan.
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2009-12-20 00:02:28 följande:
    Jagbyttenick skrev 2009-12-19 23:59:01 följande: Så du har en hel del "blatte" i blodet? Ni har alltså blivit rejält kulturberikade?
    Ja och så bor jag ju i "hooden" också, kan köra lite Rosengårdssvenska också om jag vill
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-12-19 23:59:40 följande:
    Ska snart in och fläta till brösthåret på älsklingen också
    Hur går det med "mönstren" förresten? Blev det nåt blixt-mönster?
  • Jagbyttenick
    Grizelda skrev 2009-12-20 00:03:13 följande:
    Det låter ju betryggande. Tog bara ett exempel ur luften, eftersom jag inte kan spanska. Sonen läste spanska ett tag, och var flitig med glosorna. Han och kompisen gick runt och ropade (med reservation för stavning) "cojones" och "masturbarse", i hela samhället, och var mycket stolta över sina kunskaper. Dessa kunskaper var de förhoppningsvis ganska ensamma om, kom jag fram till efter att ha kollat i ordlistan.
    *asg*
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2009-12-20 00:03:34 följande:
    Jagbyttenick skrev 2009-12-19 23:59:40 följande: Hur går det med "mönstren" förresten? Blev det nåt blixt-mönster?
    Nej, kör crew cut bara
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-12-20 00:03:29 följande:
    Ja och så bor jag ju i "hooden" också, kan köra lite Rosengårdssvenska också om jag vill
    Men case closed alltså. Perfekt! "Brushaan"
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-12-20 00:04:29 följande:
    Nej, kör crew cut bara
    Vad är det?
  • confligere
    Grizelda skrev 2009-12-20 00:03:13 följande:

Ja, man lär sig väl bäst när man är inspirerad.
Svar på tråden Tråddödare igen....