• Lolilla

Ogillar du "nollåttor"?

Har märkt att en del har problem med "nollåttor". Är du en av dom?
    Varför har en del sådana problem med oss nollåttor?

• Svar på tråden Ogillar du "nollåttor"?
  • Rosana
    siamusen skrev 2009-09-27 12:57:29 följande:
    Kanske är de inflyttade som är otrevliga då och de infödda som är trevliga? Annars är det samma hâr i Frankrike. Parisarna sâgs vara dryga och otrevliga etc. Tror det kanske beror pa att det är olika tempon i storstaden och utanför.
    Ja, kan nog ligga något i det där. Huvudtstadsbor/storstadsbor anses kanske drygare oavsett var i världen man befinner sig?
  • FruNaftra

För att du antar att alla som ogillar stockholmare är lantisar som aldrig stått på en rulltrappa tidigare. Vilken lustig fördom

Mornie Alantie skrev 2009-09-27 13:04:38 följande:

Ja. Hur så?
  • Mornie Alantie
    Minas skrev 2009-09-27 13:04:17 följande:
    Vad lustigt att många av er skriver att om man inte bor i Stockholm så bor man på landet.. hehe! Jag tror att det blir mycket fördomar mot folk i Stockholm för så mycket blir centrerat runt denna staden. Men det gäller väl i så fall för norra och södra Sverige också, många tror ju att landet slutar ovanför Dalarna typ..
    Nej, jag tror inte att alla som inte bor i Stockholm bor på en bondgård bland kor och grisar. Men om man får generallisera och säga att alla nollåttor är otrevliga eller inte vet hur en ko ser ut, varför får man inte generallisera om folk som inte bor i Stockholm?
  • Atamon
    Lussekatten87 skrev 2009-09-27 13:04:24 följande:
    På en viss ö hatar de 08:or.De tycker vi är högfärdiga,rika och snobbiga! Det gäller förstås alla 08:or.....hmm.Men vilka lever de på? Jo,bla 08:or och en massa turister som kommer dit på sommaren och hjälper dem att få sina företag att gå runt!
    och bara för att man åker till turistställen och därmed hjälper till med en ö:s överlevnad så är det en orsak till att bete sig illa? Om man nu ska generalisera.
    Det finns nog tyvärr en "sort" som skämmer ut sig och då dras alla andra som sköter sig med i samma sväng. Det finns en orsak till att många undviker Åre under den så kallade stockholmsveckan också
  • Mornie Alantie
    FruNaftra skrev 2009-09-27 13:10:10 följande:
    För att du antar att alla som ogillar stockholmare är lantisar som aldrig stått på en rulltrappa tidigare. Vilken lustig fördom
    Ta inte allt du läser helt bokstavligt.
  • HonSomHarDetLångaStörigaNicket
    Lolilla skrev 2009-09-27 12:31:16 följande:
    Har märkt att en del har problem med "nollåttor". Är du en av dom? Varför har en del sådana problem med oss nollåttor?
    Ja för fan och av så många anledningaR!
    Tex så har karlsloken lovat sedan början av sommaren att han ska bära ut gästsängen ut till förrådet. Har den dryga  besserwisern till 08:a gjort det?!

NEJ!!{#lang_emotions_yell}
  • HonSomHarDetLångaStörigaNicket

och när han blir arg så så talar han högt och snabbt på sin gammla dialekt *ryser*

• FruNaftra

Jo men då är dina åsikter lita fördomsfulla och naiva som dem som ogillar stockholmare endass på grund av den enkla anledning att de bor i stockholm. Varför vara så ytlig?

Mornie Alantie skrev 2009-09-27 13:10:18 följande:

Nej, jag tror inte att alla som inte bor i Stockholm bor på en bondgård bland kor och grisar. Men om man får generallisera och säga att alla nollåttor är otrevliga eller inte vet hur en ko ser ut, varför får man inte generallisera om folk som inte bor i Stockholm?
  • Isnogood
    Lolilla skrev 2009-09-27 12:31:16 följande:
    Har märkt att en del har problem med "nollåttor". Är du en av dom? Varför har en del sådana problem med oss nollåttor?
    Nej, det gör jag absolut inte.
    (är fd "nollåtta")

Däremot så tycker jag det är sjukt kul att sitta med o lyssna på vad andra tycker om "nollåttor", låta dem babbla klart om både det ena o det andra för att sedan berätta att jag själv är en

Hm...he he..dom brukar inte veta riktigt vad dom ska säga efter det...
  • Marma

Mary Lo skrev 2009-09-27 13:02:09 följande:

Men det är ju sant. Jag tror att alla städer drabbas av myter som är svåra att bli av med och jag tror att resten av landet behöver Stockholm att störa sig på, precis som vi behöver Göteborgare att tycka om.Jag håller med om det här med rulltrappan-fenomenet och det är bara att jämföra med London där alla rör sig i en hastighet på 190 km/h och om man stannar upp blir man i princip nedsprungen. Men skulle Londonbor vara mer otrevliga än människor någon annanstans? Det är inte min upplevelse alls. Däremot kan ju känslan av en storstad vara lite kall och svår att ta sig in i, just när alla andra är på väg någonstans och man själv inte hittar. Men i slutändan tror jag att "otrevligheten" är en myt som folk behöver.
    ja, det e sant. När jag var i london tyckte jag alla var skitstressade o verkade ha bråttom hela tiden, sen att de hade jobb/skola det sket jag i. De var stressade tycker jag
    Jo det sant finn ju tom myter i sthlm. Som när jag började gymnsiet andra sidan stan o de bara "men du kommer ju från rikemanskommun, vad gör du här" ehhh...vi har inte denna linje hos oss kanske? O alla som bor norr om sthlm e rika så ni vet det.....det har jag lärt mig
Svar på tråden Ogillar du "nollåttor"?