• Lolilla

Ogillar du "nollåttor"?

Har märkt att en del har problem med "nollåttor". Är du en av dom?
    Varför har en del sådana problem med oss nollåttor?

• Svar på tråden Ogillar du "nollåttor"?
  • 2timearound
    Lithe skrev 2009-09-27 12:52:13 följande:
    Jag har ingen teori. Jag tycker att alla är olika oavsett var man bor. Det har med personlighet och attityd att göra. Inte var man bor.
    Men på vilket sätt var då ditt inlägg relevant i tråden? Mornie Alantie hade en teori som du inte gillade, men du har ingen egen? För du verkade ju ogilla 08:or, tolkat från det du skrev.
    Bla, bla, bla.....det snackas jävligt mycket skit på fl.
  • Mornie Alantie
    Teskedsmamman skrev 2009-09-27 12:55:28 följande:
    Jag har många goa kompisar som är inflyttade 08:or, finns ju inte så många äkta kvar... Däremot så verkar vissa människor bli dryga, få problem med att näsan ska vara i luften och att de blir så jäkla märkvärdiga när de flyttar till stockholm... Jag vet hur man åker rulltrappa i stockholm, jag veeet hur man åker kollektivtrafik osv... jag tycker inte stockholmarna är trevligare för det...
    Så du ogillar stockholmare bara för att vissa inflyttade stockholmare tror att de är nått?
  • Teskedsmamman
    siamusen skrev 2009-09-27 12:57:29 följande:
    Kanske är de inflyttade som är otrevliga då och de infödda som är trevliga? Annars är det samma hâr i Frankrike. Parisarna sâgs vara dryga och otrevliga etc. Tror det kanske beror pa att det är olika tempon i storstaden och utanför.
    Men det är alla inflyttade som ÄR trevliga Iaf de jag känner och umgås med... Men visst det finns nog lika många av varje tror jag.
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • rosa83

Hahahaa, vilken sjukt pinsam tråd!! Det värsta jag läst!
    Hur kan man starta en tråd om stockholmare. Lägg ner.
    Jag är själv född och uppvuxen i Sthlm och undrar varför såna som ni tycker det är roligt att diskutera om detta. Pinsamt, ni borde skämmas!

• Mary Lo
    SmåläningsMamman skrev 2009-09-27 12:50:30 följande:
    Mary Lo skrev 2009-09-27 12:44:15 följande: du får usräkta men det var roligt det där (om göteborgarna alltså)
    Men det är ju sant. Jag tror att alla städer drabbas av myter som är svåra att bli av med och jag tror att resten av landet behöver Stockholm att störa sig på, precis som vi behöver Göteborgare att tycka om.

Jag håller med om det här med rulltrappan-fenomenet och det är bara att jämföra med London där alla rör sig i en hastighet på 190 km/h och om man stannar upp blir man i princip nedsprungen. Men skulle Londonbor vara mer otrevliga än människor någon annanstans? Det är inte min upplevelse alls. Däremot kan ju känslan av en storstad vara lite kall och svår att ta sig in i, just när alla andra är på väg någonstans och man själv inte hittar. Men i slutändan tror jag att "otrevligheten" är en myt som folk behöver.
  • FruNaftra

Hade varit betydligt roligare om denna låg i sandlådan

rosa83 skrev 2009-09-27 13:01:25 följande:
    Hahahaa, vilken sjukt pinsam tråd!! Det värsta jag läst! Hur kan man starta en tråd om stockholmare. Lägg ner. Jag är själv född och uppvuxen i Sthlm och undrar varför såna som ni tycker det är roligt att diskutera om detta. Pinsamt, ni borde skämmas!
  • Minas

Vad lustigt att många av er skriver att om man inte bor i Stockholm så bor man på landet.. hehe!

Jag tror att det blir mycket fördomar mot folk i Stockholm för så mycket blir centrerat runt denna staden. Men det gäller väl i så fall för norra och södra Sverige också, många tror ju att landet slutar ovanför Dalarna typ..

• Lussekatten87

På en viss ö hatar de 08:or.
    De tycker vi är högfärdiga,rika och snobbiga! Det gäller förstås alla 08:or.....hmm.

Men vilka lever de på? Jo,bla 08:or och en massa turister som kommer dit på sommaren och hjälper dem att få sina företag att gå runt!

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • Mornie Alantie
    FruNaftra skrev 2009-09-27 12:56:42 följande:
    Hahaha....går hissen ända upp hos dej eller?
    Ja. Hur så?
  • Mary Lo
    rosa83 skrev 2009-09-27 13:01:25 följande:
    Hahahaa, vilken sjukt pinsam tråd!! Det värsta jag läst!Hur kan man starta en tråd om stockholmare. Lägg ner.Jag är själv född och uppvuxen i Sthlm och undrar varför såna som ni tycker det är roligt att diskutera om detta. Pinsamt, ni borde skämmas!
    Varför är det pinsamt att diskutera? Det finns ju de facto en tanke om att stockholmare är på ett visst sätt, precis som göteborgare eller folk från Falun. Det pinsamma är väl att stanna upp i en tråd som man inte fattar alls, istället för att bara klicka vidare.
Svar på tråden Ogillar du "nollåttor"?