• Hallonröd

Hur vaknar du?

Ja,  hur vaknar du egentligen? Själv vaknar jag till musik/prat från klockradion...kan inte med nåt jäkla pipande eller ett hemskt ringande ljud
    på morgonen {#lang_emotions_undecided}

Motivera gärna {#lang_emotions_flower}

// Bad sound kills good music...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur vaknar du?
  • Fidelis ad urnam

Jag har min mobil som väcker mig med "Let me be myself", 3 doors down.

Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Zimlis

Pipsignal - inget annat fungerar - jag snoozar i regel inte eftersom jag bara blir ännu mer död då. Försökte ha radio ett tag, men jag vaknade till och somnade lika glatt om igen - fattade liksom inte att det va "gåuppdags"

Sambon har en vansinnig ringväckarklocka, men jag vet om att det inte gäller mej så vaknar inte av den

• LeWi

Varannan dag när jag går upp tidigt vaknar jag till väckarklockans pipipipipipiip.
    Varannan dag vaknar jag till klockradion och morgonpasset ca 45 minuter senare.

Det underliga är att de dagarna jag får sova senare så vaknar jag inte av väckarklockan. Det är som att jag inte registrerar den alls eftersom jag vet att den inte gäller mig. Samma när maken har "sovmorgon" då märker han inte när klockan piper.

I reject your reality and substitute my own.
  • Lottis77

Fyraåring som nyser mig i ansiktet och ettåring som vrålar på välling. Dagen förstörd innan jag ens gått upp alltså.

• TingelingAnna

Annat: Av dottern som gråter, sparkas eller "pratar".

• Flina78

Till tonerna av en sön Simon & Garfunkel-låt från mobilen om jag jobbar. Annars är det sonen som väcker mig.

• Kulta17

Om vi har tur går radion igång, men oftast hör vi:
    - Kom då... kom och hämta mig... pappa...

Dottern 2,5 år har vaknat (mellan 05.30 - 06)

Svar på tråden Hur vaknar du?