• Hallonröd

Hur vaknar du?

Ja,  hur vaknar du egentligen? Själv vaknar jag till musik/prat från klockradion...kan inte med nåt jäkla pipande eller ett hemskt ringande ljud
    på morgonen {#lang_emotions_undecided}

Motivera gärna {#lang_emotions_flower}

// Bad sound kills good music...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur vaknar du?
  • Qaroliine

Av min hund som börjar sträcka på sig vid 9

• Ninnus
    Nellie81 skrev 2009-10-02 10:43:14 följande:
    Vaknar av bebis.... Oftast så att det gör ont. Iförrgår vaknade jag av att jag blev skallad på näsan, idag av pyttesmå fingrar som letat sig djupt in i mitt hår och sedan gjorde ett ryck. En gång kändes det som att hon försökte trycka in mitt öga, en annan gång hade hon pressat in sin hand i min mun och rev mig på tandköttet. Men när jag väl vaknat är hon världens gosigaste, vem kan bli irriterad när man slår upp ögonen och möts av världens största smajl?!
    En sån där period hade min son när han va runt 1 år, tack o lov gick det över efter ett tag. Utan att jag fick några bestående men Tror jag Att skallas var hans specialitet alltså..
  • sandra1978

på vardagar vaknar jag av mobilen och på helger av sonen som bänder upp mina ögon med fingrarna och säger- sovit gott mamma?

• J Anttila

Antingen av sonen som ropar eller om jag måste upp först av alla så har jag fixat en timer till min lamps som lyser mig rakt i ansiktet.

• enny signatur

annat: ibland av min mobil (som ringer på något lite halvmelodiskt vis) och i annatfall av min dotter eller make...

• Ninnus

Jag vaknar i veckorna av en elak signal från klockradion, ändå piper den oftast i en halvtimme innan jag vaknar.. Jag är nästan alltid i "koma" på morgonen Har jag tagit sovkväll kan jag ställa in så p3 morgonpasset väcker mig istället, det är trevligt som omväxling Sonen har blivit likadan när det gäller komaläget, han får jag oftast väcka själv efter att jag kommit upp.
    På helgerna väcks jag av sonen istället, då vill han ha hjälp med att få på sockorna och är sugen på frukost.

• Nockanpockan

Oftast av sambons mobil när han ska upp till jobbet. Somnar om och vaknar sedan av att jag får en hejdå-puss.. Varje morgon i 4,5 års tid :D

Men de sista två veckorna har jag även vaknat av vår nya kattunge som jagar mina fötter under täcket.. En gång vaknade jag även av att hon jagade mina ögon.... (Det rör sig roligt under ögonlocken tydligen)

• linneflickan

oftast av makens mobil som kvittrar vid halv sex... ibland av ljudet av vovvens svans dunkande i väggen när husse har kommit ut i hallen. nån enstaka gång av sonen som har ljud för sig - fast det är klart... rätt ofta vaknar jag för att jag är kissnödig:)

• ÄngelBängel

Av en gråtande 1,3 åring i spjälisen .

Det är inte ljudet jag är less på utan att vi har svårt att ställa in rätt tid på honom, han lyckas alltid vara inställt på 05.15 och vi hittar inte någon knapp att ställa om honom på

• Inkalinka

Just nu vaknar jag när arbetarna utanför sätter igång att borra, gräva eller vad de nu gör....runt 8.
    På helgerna av sambon och annars av mobilen.

Svar på tråden Hur vaknar du?