Hur vaknar du?
Ja, hur vaknar du egentligen? Själv vaknar jag till musik/prat från klockradion...kan inte med nåt jäkla pipande eller ett hemskt ringande ljud
på morgonen 
Motivera gärna 
Ja, hur vaknar du egentligen? Själv vaknar jag till musik/prat från klockradion...kan inte med nåt jäkla pipande eller ett hemskt ringande ljud
på morgonen 
Motivera gärna 
Antingen av mig själv eller att sonen väcker mig.
Av sonen, just nu brukar det innebär att han antingen ligger och sparkar på mig eller slår mig i ansiktet... väldigt mysigt...
Min son sätter sig i soffan utanför sovrummet och säger att han vill ha välling. Han har ett hemskt morgonhumör ibland. Får han bara välling och kissa så är han glad igen, haha.
Annat: Av mig själv när jag blir kissnödig någonstans 7-7.30. Har då lite tid för mig själv innan jag väcker dottern vid 8.00.
Skulle jag någon gång behöva bli väckt vid någon speciell tid ber jag antingen mannen väcka mig eller blir det radio från klockradion.
Jag blir antingen väckt av något barn eller av katten, och annars vaknar jag av mig själv. För säkerhets skull har jag mobilen ställd på alarm också, men det är ytterst sällan den hinner börja pipa.
Annat, dottern som klättrar runt i sängen (annars till väckarklocka med musik, men den brukar aldrig hinna gå igång.)
jag vaknar varje morgon till min alldeles egna soluppgång
oavsett hur tidigt man än måste gå upp så känns det aldrig svårt eller tungt längre fastän det är becksvart ute helt perfekt
har en liknande klocka som den säljs på Coolstuff
www.coolstuff.se/Sunrise_System_Gryningssimulator_200
Jag/vi har flera olika klockor att bli väckt av, ställda med olika tidsintervaller. Skulle aldrig vakna av bara radio eller musik. Har mobilen på med någon hemsk signal som man bara måste stänga av, samt väckarklocka med något pip. Hade tidigare även sambons klockradio med pipsignal from Hell men den åkte ut förra veckan, sist sätter vanlig radio igång inställd på Rockklassiker.
Av mobilen eller av nån av barnen =)
Just nu vaknar jag till mobilen, för jag har packat ner min väckarklocka.. det är en ny väckarklocka, fast den har den där gammeldagsa ringningen som alarm. Klockrent, finns inte en chans att man inte vaknar.
Mobilen brukar jag vänja mig vid efter ett tag.
Hade faktiskt en grääslig väckarkocka när jag var barn, som gol som en väldigt mekanisk tupp och när man stängt av alarmet så pratade en engelsk kärring och talade om hur mycket kockan var, med en så hemsk röst så att man absolut var vaken.