• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • Tjollabolla
    Rååsa Smurfen skrev 2009-11-10 11:43:56 följande:
    låter som svininfuensan ,vet att du tagit vaccinet ,men har hört att det finns folk som fått den ändå eller om det är en biverkining av just vaccinet.Jag själv är livädd ör infuenssan ,var inte det först men nu läser man varje dag i tidningar om barn som dött av sjukdommen eller fått allvarliga biefekter av vaccinet , fundera hela tiden på om jag ska våga ge Timmy den ,var en härrom dagen som fått epeleptiska kramper efter vaccinet och fallit i koma och han hade inte ens epelepsi ..Tänkte ta den på Tara i dag men även där är jag lite orolig ..Men när jag läser här i tråden känns det inte som ni är så oroliga ,är det bara jag som är nojig ?
    Jag har oxå blivit nojjig. Har inte varit det innan, men nu börjar jag bli rädd. Nu är det ju en 14 åring som är jättesjuk och han var helt frisk innan. Jag har fortfarande inte fått vaccinera mig... Hä ri skåne är det bara gravida som ska föda i år som får förtur, i resten av landet får alla gravida förtur. Känns inget bra alls!
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lillasyster Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Rååsa Smurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-11-10 11:49:47 följande:
    Fast Maia kan ha 104 i den modellen så då borde Svea kunna ha 98 Tror inte det är svininfluensan...men kan väl inte vara 100% säker. Vet bara att jag mår skit o inte ska räkna med någon hjälp från sjukvården...
    fast dina symptom stämmer ju yr  tungandad och begynnande lunginflamation  kan  de inte ta nåt test på dig .
    SmillaMilla skrev 2009-11-10 11:46:41 följande:
    Jooo jag är jätte nöjig här. Speciellt nu när killarna är förkylda, det var ju de som skulle få vaccinet för de ingår ju troligen i riskgrupperna.
    Då är jag inte ensam ,vågar knapp kolla i tidningen  verkar vara barnen som drabbas hårdast  jag tycker denna oro är super jobbig ,har fått telefon tid till en läkare hoppas så att jag kommer känna mig mer trygg i valet om vaccination eller inte med...
  • Rååsa Smurfen
    Tjollabolla skrev 2009-11-10 11:56:02 följande:
    Jag har oxå blivit nojjig. Har inte varit det innan, men nu börjar jag bli rädd. Nu är det ju en 14 åring som är jättesjuk och han var helt frisk innan. Jag har fortfarande inte fått vaccinera mig... Hä ri skåne är det bara gravida som ska föda i år som får förtur, i resten av landet får alla gravida förtur. Känns inget bra alls!
    Ja jag är okså rädd ingen vet ju säkert något och varje dag hör man  barn som dö..
  • malinkaunitz
    SmillaMilla skrev 2009-11-10 12:23:12 följande:
    Hmm men det gäller bara om man köpt den i usa?
    Ja där har man nu gett ut något skydd som man ska sätta fast ...
    Här i sverige vet dom inte hur dom ska göra än.. Dom skulle återkomma
    med information..
    Men jag skulle aldrig ha mitt barn i närheten när jag fällde upp vagnen ..
    Vilken sulky som helst kan man nästan klämma sig i ..
  • SmillaMilla
    malinkaunitz skrev 2009-11-10 12:30:40 följande:
    Ja där har man nu gett ut något skydd som man ska sätta fast ... Här i sverige vet dom inte hur dom ska göra än.. Dom skulle återkomma med information.. Men jag skulle aldrig ha mitt barn i närheten när jag fällde upp vagnen .. Vilken sulky som helst kan man nästan klämma sig i ..
    Tack!

Vi har en maclaren techno xt, men den står uppfälld i farmors garage. Farmor kan inte fälla i hop den så det är nog ingen fara.
  • malinkaunitz
    SmillaMilla skrev 2009-11-10 12:34:22 följande:
    Tack!Vi har en maclaren techno xt, men den står uppfälld i farmors garage. Farmor kan inte fälla i hop den så det är nog ingen fara.
    Ja men det att om man fäller den rätt och inte har några barn fingrar ivägen så är det absolut ingen fara :) Antar att det är där nere som man kan klämma sig där det liksom går massa olika "pinnar" vet inte riktigt hur jag sk förklar :P
  • nikki2006
    malinkaunitz skrev 2009-11-10 12:30:40 följande:
    Ja där har man nu gett ut något skydd som man ska sätta fast ...Här i sverige vet dom inte hur dom ska göra än.. Dom skulle återkomma med information..Men jag skulle aldrig ha mitt barn i närheten när jag fällde upp vagnen ..Vilken sulky som helst kan man nästan klämma sig i ..
    jag kommer att skicka med en jättefin paket i ditt paket, bara för att du är så gullig.{#lang_emotions_heart} Nyfiken nu va
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15