• Pimm

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Hej tjejer
    Har inte varit här på ett tag, visst har jag läst här ibland så helt off är jag inte

Ang shopping så är jag nog inte bättre än er, man faller dit med jämna mellanrum än om man borde låta bli, hihi. Har hittat lite smått och gott och visst är det roligt med kalendrarna!

Surar lite över att man inte får använt vinteroverallerna. Vi har haft dem på tre gånger och jag har tre helt nya dyra saker i garderoben, tur att Milo ska börja dagis i januari för då kanske dom blir använda.

Hur är det annars med er alla flicksen?:)

• Pimm
    lillronya skrev 2009-12-09 11:42:05 följande:
    Ett bidrag på 3000 som man får om man har barn mellan 1 och 3 år och inte lämnar de på förskolan. Och inte är föräldrarledig.
    Jag önskar att vi hade haft råd att ha det! Men vi har ju prioriterat nytt hus och då kan man ju inte leva på 3000 kr...fast ibland önskar jag det! Jag vill inte lämna Milo på dagis men det blir säkert bra den dagen. Håller med dej om att jag inte heller tycker att barn ska vara på förskola om dom inte behöver, förstå mej rätt nu. Ser så många mammor som går hemma med sina nyfödda och lämnar syskonen på dagis halva dagen än om det inte finns särskilda behov. Nu är detta också min åsikt så inte någon tar illa upp . Hihi jag klarar ju knappt av att lämna när jag väl ska börja jobba
  • Pimm
    lillronya skrev 2009-12-09 11:50:20 följande:
    Vi klarar oss inte heller på bidraget, vi har kompromissat. Jag tror att våra åsikter om förskolan bottnar lite i att vi haft barn då man inte fick lämna de om man inte hade jobb.Kan ju vara fel förståss, men reglerna var ju helt annorlunda när mina stora barn var små...
    Kan ju vara så:) Jag jobbade som kommunal dagmamma på den tiden för att kunna ha mina egna hemma:) men det var tufft, gjorde inget annat är lagade mat, städa, lekte och var helt slut på kvällarna

Jag ska iaf gå ner på 75% (inte dagmamma mer)och det är ju alltid något, och under jan-mars ska maken vara hemma mån och fredagar och jag jobbar 5 timmar tis-tors så det blir en mjukstart.
  • Pimm

Nej minsann nu måste jag piffa till mej inför en lunchträff med min syster:) Väntar bara på att sonen ska vakna. Kram på er alla!

• Pimm

Hejsan på er! Såg att ni diskuterar småfolk strl på jackorna. jag har också beställt en sådan blå till min son. Har velat ha en sådan sedan jag såg dem och väljer nu den framför den blå nya Molosen:)

• Pimm
    Kristyr skrev 2009-12-10 11:02:47 följande:
    såååååååå fin
    Såg att du också fick ha hjälp med storlekarna:) Det är inte lätt! Jag har också gått upp en storlek och tog 92/98 än om sonen är en 86. Fick sälja hans Nova Star jacka som är 86 för den var jättelång i ärmarna och ful att vika upp:(

Ja
  • Pimm
    maugu skrev 2009-12-10 10:50:42 följande:
    Jo då-nu är det bättre..var tvungen att läggas in på sjukhus för att kunna sova..sömnen var helt ur styr efter mina tätisars skeva sömnmönster..burn-out som jag nu så sakta repar mig ifrån..Därför blir det kul att kunna jobba några timmar  med danskkläder och kunna få smygtitta påkommande kollektioner..härligt&roligt.Hur är det med er?
    Usch det lät inte bra men tur att du fick hjälp och är på väg upp igen. Själv har jag varit utbränd och det var inte roligt. Fick till slut ta insomningstabletter för att kunna sova:( jobbig tid men med facit i hand så har jag helt andra värderingar och ett litet lyxbarn på 1½ år
  • Pimm

Förb----de telefonsäljare, nu väckte dom min son som borde sovit minst en timma till! Ska man behöva lägga av telefonen alltid:( *surar* Sorry OT

• Pimm
    maugu skrev 2009-12-10 11:16:58 följande:
    Ja.nu tänker jag oxå annorlundaoch framför allt tar emot hjälp och sätter gränser och är ej oumbärlig Ja,jag får oxå ta medcin för att sova men det är ok för denna tid..var helt emot medicin och tänkte att jag kunde själv..men det kunde jag inte. Är så tacksam för den vård jag fått i Österrike. Vi var många mammor på avd tyvärr med knasigt sömnmönster och många med burn-out..Hur lång tid tog det dig att komma upp?Är du fortfarande känslig för stress?
    Jag var sjukskriven i ca 1 år och började därefter jobba succesivt mer och mer. Jag är inte så känslig för stress längre men blir lätt irriterad på gapiga/stirriga människor:) Dom kan få mej stressade ibland. Shoppa i tup Ullared och sådant gör jag utan problem numera Jag mår bra och tänker lite mer på mejsjälv, förr gjorde jag ALLT åt alla och var typ psykolog för en massa vänner...höll inte i längden. Skönt att du får så mycket hjälp och avlastning! Kram till dej:)
  • Pimm
    Smultronhjärta skrev 2009-12-10 11:20:16 följande:
    Jag tror inte att de helfodrade bortsett från luvan, däremot är de ju så mjuka och täta i fleccen. Jag är såå sugen men väntar just nu hem gröna med grodfoder så maken blir väl galen om jag köper på mig en till Den röda är ju superfin!Jo då, tvåbarnschocken eller vad det nu är har ju varit minst sagt intressant.. Om jag tyckte att jag hade lite tid innan till mig själv så har jag nog i princip ingen nu,och det är först nu som jag faktiskt saknar ihjäl mig efter det! Så jag brukar handla läänge på stans mataffärer kvällstid*kan snart sortimenten utantill* bara för att komma undan Men det blir bättre och känns mkt lättare i psyket efter att jag tog beslutet och slutade amma-kan äntligen njuta mkt mer av mina smultron nu
    Smiter in här lite:) Jo jag tror dom är helfodrade, kolla bilden i nederkanten på jackan
    www.busochrackartyg.com/category146/
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15