• Pimm
    LJ2 skrev 2009-10-16 16:06:24 följande:
    Heja bubblanmamma!!! jag hade det ganska mycket så ett tag med.. (fick ändring)jag tvättade, jag städade, jag handlade mat, jag handlade alla kläder (oj va jobbigt ) jag la barn, jag fixade diskjag hade med mig barn om jag skulle nånstanso jag tog ungarna om de va sjuka..spelade ingen roll om jag sa ifrån.. en dag hjälpte han till sen va det samma sak igen..så.. jag gick ner på lågstadienivå..jag slutade tvätta hans kläder, jag vek inte hans kläder, jag hadlade enbart det jag gillar, o lagade bara mat så det räckte åt oss, o struntade i disk.. berg på bänken o det kliade i fingrarna, men.. när han till slut hade hela tvättkorgen full själv o frågade efter nåt.. så svarade jag att har du inte tvättat det så ligger det väl i tvättkorgen sen tvättade han upp, inkl det andra som var o inte bara sitt som han gjorde ibland..! fixar mat ibland nu med o säger vad han vill ha hem, eller åker o köper det.. jag gjorde precis som han gjorde.. "jag kommer snart" o åkte iväg.. utan att säga vad jag skulle eller när jag kom hem igen.. dessutom väcker jag han numera på morgonen så han får ta barnen om jag hämtar, o lagar mat o duschar dom (han jobbar em) o lägger dom så får han ta det lilla han kan göra.. tror det hjälpte på han iaf.. nu får jag iaf mer hjälp =) bara det där med storhandling kvar.. totalt ointresserad av det.. men, vi har pratat om det med, o han tyckte att de va katastrof att han inte alls visste vad vi hade hemma, eller att han inte alls brydde sig om vad vi skulle köpa hem.. så får väl se.. han e iaf med o skriver lista nu =) ibland hjälper inget mer än att gå ner på dagisnivå.. o göra sonm du, ett schema.. ! vi pratade om det med, men kom inte så långt då han ändrade sig faktiskt.. än så gör jag nog mer här hemma, men när jag kommer jobba över nu så får vi väl se, gör han inget så jäklar!! =)) stå på sig o hoppas det inte blir alltför högljutt hemma sen
    Visst är det svårt allt sådant! I vårt fall så gör jag i princip allt inne och han allt ute och det har varit en hel del eftersom vi köpte nybyggt hus. Nu ska jag börja jobba 75% i januari och då får vi också se över rutinerna och vi får ha mer fördelat arbete, kommer säkert också diskuteras lite men min make ska alltid tjafsa först och sedan tänker han och så gör han det utan protester:) Fast vi kommer nog inte fördela 50/50 för han gör ff mycket ute och med bilar mm.

Skönt att din andra hälft fattade till slut och det var ju bra att han förstod dagisnivån tokmän är dom ibland:)
  • Pimm
    solouniko skrev 2009-10-16 16:15:28 följande:
    Synd att det inte var en 74a, ESL är lite små så jag tror det blir tajt..
    och jag som tycker att ESL är lite större i storlek men kanske inte i bodysuits, det vet jag inte
  • Pimm
    FlowerPowerMama skrev 2009-10-16 16:16:51 följande:
    Saftigt porto dock.
    Ja den borde inte bli skrymmande om man packar rätt och den väger inte mer än 500 gr, kan jag aldrig tänka mej. så 24 spänn borde vara mer rätt
  • Pimm

Jag vann en auktion med Småfolks äppelregnställ i gröna applen häromdagen. Beställde sedan dom låga gummistövlarna och en brun äppelmössa till på BoR Kan nog bli fint va?

• Pimm
    LJ2 skrev 2009-10-16 16:23:54 följande:
    en babytravel  som vi köpte beg.. har bild i mitt galleri..
    Jag kan tyvärr inte hjälpa dej för jag vet inget om den vagnen. Hoppas någon annan kan:)
  • Pimm
    ängeln83 skrev 2009-10-17 15:40:22 följande:
    Här är våran lilla Meja
    Gudars så söt liten tös. Massor av hår än om hon är så liten. STORT GRATTIS till en härlig liten Meja! Jättefint namn också:)
  • Pimm

Hej alla goa! Ingen som minns var jag köpte min Molo väpnarhuva Dukati? Jag minns det inte och hittar inte min orderbekräftelse. Den är för liten och jag vill så gärna ha en storlek större, fast jag tror inte jag kommer hitta någon men det sista som överger en är hoppet:)

• Pimm
    Morty skrev 2009-10-17 17:15:55 följande:
    Var det inte LLM eller Ajabaja? Lillronya: Super snyggt det blev i köket med kaklet på plats.
    Nej jag tror det var mysgrodan när jag sitter och har gått igenom alla och hittills har jag inte hittat någon. Attans osså! annars tack:)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15